Un proiect generos al Google: OMA

Distribuie articolul

Am scris săptămâna trecută un articol foarte critic la adresa Google, iar ieri unul care vorbea despre un protest muzical la adresa aceleiași companii. Chiar dacă sunt în continuare supărat pe Google pe motive de NonSense la AdSense, cred că este incorect să las impresia aici, pe blog, că aș desconsidera această companie, precum și produsele excepționale pe care le pune gratuit la dispoziția utilizatorilor. Sunt multe greșeli pe care Google le face, sunt multe momente în care își enervează utilizatorii, cu știință sau din neștiință, dar toate aceste lucruri mai puțin plăcute și deloc inspirate nu pot acoperi și nici înlătura meritele indiscutabile ale acestui colos online. Obișnuim să spunem că numai cine nu muncește nu greșește, hai să acceptăm cu generozitate că zicala se poate aplica și corporației care domină azi multe sectoare din lumea internetului prin produse și servicii de o calitate și precizie indiscutabile.

google oma

Doresc să vă povestesc despre un proiect al Google care a fost creat anul trecut în România și care s-a bucurat de un așa de mare succes încât anul acesta a fost reluat la noi la o scară mai mare, dar a fost extins și în alte țări europene, Turcia și Spania fiind două dintre ele. Proiectul se numește Online Marketing Academy, este finanțat integral de Google și organizat în colaborare cu câteva universități de prestigiu din cele mai mari orașe ale României (București, Iași, Cluj, Sibiu, Brașov, Târgu Mureș, Oradea, Timișoara și Craiova). Proiectul se adresează în special studenților, celor care doresc să cunoască și să înțeleagă în detaliu cum funcționează cele mai importante instrumente de marketing pe Internet create de compania fondată de domnii Brin și Page.

Anul trecut, în proiectul pilot au fost înscriși 2000 de studenți, din care circa o treime au dus la bun sfârșit programul de pregătire. Anul acesta, proiectul a plecat la drum săptămâna trecută cu aproape 7000 de cursanți, care vor avea de parcurs în primul segment 5 etape de instruire, în care vor învăța cum funcționează mecanismele și instrumentele de promovare și publicitate online, în special AdWords, AdSense și Analytics și cum se integrează campaniile de comunicare cu secțiunile Youtube, Maps, Places, Plus și celelalte componente ale universului propriu Google.

google oma

Google nu își ascunde intenția clară de a dezvolta, prin acest program de instruire, resurse umane bine pregătite a căror colaborare viitoare, din postura de advertiseri online, urmează să aducă venituri companiei, oferind simultan rezultate măsurabile și beneficii comerciale companiilor care investesc în publicitatea online. De altfel, numeroși participanți ai programului pilot de anul trecut au fost recrutați deja de Google România sau de unele agenții românești de publicitate online partenere ale companiei americane ori lucrează deja în propriile companii din domeniu. La finalul primului segment de curs doritorii vor putea susține un examen de competențe ca și utilizatori ai facilităților AdWords, iar cei cu rezultate bune vor putea accesa segmentul al doilea de pregătire, care va avea loc în primăvara anului viitor și va oferi un nivel mai avansat de pregătire specializată.

Am găsit mai multe informații despre proiect aici și aici și, participând personal la primul curs desfășurat săptămâna trecută la Cluj, vă garantez că treaba este foarte serioasă și bine organizată, speakerii sunt foarte bine pregătiți și folosesc un sistem de comunicare interactiv și dinamic, iar publicul participant are toate datele necesare pentru a deveni o viitoare resursă de dezvoltare a afacerilor online.

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *