Turkish Airlines: exemplul unei viziuni globale

Distribuie articolul

25 de milioane de vizualizări pe Youtube în doar trei zile. Normal, este o reclamă cu Lionel Messi și Kobe Bryant, iar celebritatea vinde, asta o știm de multă vreme. Nici Volvo nu ar fi avut același succes dacă în locul lui Van Damme acel șpagat ar fi fost făcut de un anonim, de Mircea Badea de exemplu. Dar nu despre numele mari din baschet, fotbal sau filmele de serie B cred că e momentul să vorbim, urmărind acest spot. Cred că adevăratul erou al acestei campanii și cel care chiar merită să colecteze beneficiile de notorietate, credibilitate și fidelitate este operatorul național turc de aviație civilă, Turkish Airlines.

Am avut ocazia anul acesta să zbor cu Turkish și să iau contact cu o companie caracterizată de ambiție, eleganță, performanță, curaj, viziune și anvergură mondială. Turcia are trei sau patru companii aeriene naționale, dar Turkish este cea mai importantă și aparține în majoritate statului, dar este și listată la bursă. Am zburat acum pe trasee interne, de la Istanbul la Gaziantep și retur, dar am înțeles adevărata anvergură și putere a companiei observând încă din aeroport că spre fiecare mare oraș sunt cel puțin două zboruri zilnice și toate se operează la capacitate maximă, fără locuri libere în aeronave. Iar lista marilor orașe, în Turcia, include cel puțin 30 de nume, ceea ce arată nivelul de dezvoltare al economiei, nivel de trai și dinamica afacerilor derulate intern, fiindcă cel puțin jumătate dintre pasageri călătoreau în scop de business.

Dezvoltarea companiei aeriene este emblematică pentru saltul economic fantastic pe care l-a avut Turcia în ultimele decenii. În 1982, Turkish Airlines avea 27 de avioane și zbura către aproape 50 de destinații. În 1993, numărul destinațiilor a ajuns la 78, din care 55 internaționale. În 2006, Turkish Airlines sărbătorea al 100-lea avion intrat în flotă. Astăzi, Turkish Airlines are 233 de avioane, din care doar două sunt cargo, iar numărul destinațiilor către care există zboruri regulate pentru pasageri a ajuns la aproape 240. Turkish câștigă de trei ani cu consecvență titlul de cea mai bună companie aeriană europeană și valorifică extrem de inteligent poziția geostrategică în miezul hărții lumii, făcând legătura între cele mai îndepărtate și diverse puncte ale planetei.

Viziunea de anvergură mondială a companiei este exprimată de sloganul „Globally Yours” și confirmată de recordul mondial de destinații deservite, pe care compania îl îmbunătățește de la an la an. Astfel că utilizarea lui Messi și a lui Kobe în acest clip nu este o extravaganță, ci un fapt firesc. Campionii se legitimează prin campioni. Hai să nu începem să facem acum comparații cu Tarom, că ne stricăm ziua degeaba.

http://youtu.be/jhFqSlvbKAM

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 492

Un comentariu

  1. să adăugăm că din septembrie au și emblemă olfactivă, parfumul tk 1933, creat de singura companie de parfumuri turcească, la capătul a 15 luni de cercetare în ceea ce se numește experiența olfactivă, amprenta brandului… și nu știu să existe măcar o intenție la tarom în acest sens. 🙂 poate vreun… farmec rătăcit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.