O fo tare fain la Cluuuj, la autopsia Social Media

Distribuie articolul

sms02

Am participat ieri la Social Media Summit Cluj, un eveniment organizat pentru a patra oară de Revista Biz cu ajutorul sponsorilor. Au vorbit publicului despre comunicarea pe Internet și despre munca și ideile lor mai mulți oameni pricepuți în domeniu, găsiți numele lor în prezentarea din link. Eu am savurat în mod special două dintre momentele din desfășurător, mai precis prezentarea foarte limpede, exactă și realistă a lui Mugur Pătrașcu și întreg momentul susținut de Anca Nuță, șefa departamentului de comunicare de la Unicredit Țiriac Bank.

În calitate de manager al agenției de publicitate online iLeo, Mugur Pătrașcu a realizat o radiografie succintă, excepțional de sinceră și de lipsită de menajamente a istoriei relațiilor dintre companii și bloggeri, vărsând la final câteva găleți de apă rece în capul ambelor tabere. Mugur Pătrașcu a pomenit momentele bune și mai puțin bune din cei câțiva ani ani de conviețuire și colaborare, a identificat precis lacunele, neajunsurile și greșelile care s-au făcut și se fac în acest mediu de comunicare și a exprimat câteva concluzii care au iritat unii baroni ai mediului online băștinaș. Pișcotăreala, prostituția, superficialitatea, lăcomia, inconsecvența, conformismul, conținutul irelevant ori trucat și proiectele făcute doar ca să se bifeze un punct în agendă au fost câteva dintre racilele identificate de Mugur, care a spus răspicat că agențiile de publicitate și clienții lor ar trebui să își aleagă cu mai multă atenție partenerii bloggeri, să construiască proiecte de comunicare mai consistente și mai oneste și să nu mai accepte multe dintre compromisurile de astăzi și din ultimii ani.

Frazele lui Mugur au tăiat rece și adânc precum scalpelul autopsierului, scoțând la iveală unele tumori, precum lăcomia unor bloggeri cu audiențe de top și lenea/incompetența unor manageri de marketing/comunicare, care fac astăzi ca multe bugete și idei faine să se cheltuie inutil și incoerent: „sunt bloggeri care azi scriu despre o bancă și beau o anumită bere, mâine plac o altă bancă și o altă bere, iar poimâine sar în bărcile altor mărci. Audiența lor este mare, dar în acest stil publicul trăiește o confuzie și mesajele se diluează, până la extincție”, a spus Pătrașcu, anunțând limpede că singura soluție pentru clienți este să își caute parteneriate oneste și de durată cu bloggeri mai puțin expuși sau să mute bugetele către alte mijloace de comunicare. Este un diagnostic pe care îl așteptam, confirmat și de unele dintre speech-urile de la Webstock de săptămâna trecută, care au anunțat și ele că „blogosfera s-a cam bășit” (Cabral) și că asocierile dintre mărcile comerciale și bloggeri trebuie făcute mai onest și mai înțelept, pe baza unor valori comune puternice și asumate în mod real (Vali Petcu).

Al doilea moment memorabil a aparținut reprezentantei Unicredit, Anca Nuță, care mai întâi a oferit un exemplu de proiect de Responsabilitate Socială Corporatistă inspirat, susținut și realizat cu sprijinul mediilor online, iar apoi a făcut cadou tuturor participanților un moment unic, întâlnirea cu trofeul Ligii Campionilor și cu legenda Stelei, Miodrag Belodedici. Caz rar de empatie și implicare socială sinceră și eficientă pentru o bancă din România, proiectul Lumină pentru Ursici a dus lumina electrică generată de panouri solare într-un sat din Hunedoara care nu a avut niciodată electricitate. Oamenii de la bancă au citit pe câteva bloguri despre inițiativa generoșilor de la organizația Free Miorița, au decis rapid să susțină financiar achiziția aparaturii și au și deplasat la fața locului o echipă de voluntari care, alături de bloggeri și oengiști au montat panourile. Acesta este spiritul unui CSR cu calitate și consistență, care contribuie la construirea unui brand solid, atât pentru mediul intern cât și în relația cu exteriorul organizației.

La finalul prezentării Ancăi, în sală a intrat, pe acordurile imnului Champions League, dublul cîștigător al trofeului Miodrag Belodedici. El a adus prețiosul trofeu și a oferit tuturor bucuria de a vedea Cupa de aproape și ocazia de a se întreba cu ciudă ce mănâncă fostul fundaș al Naționalei de se ține atât de bine și de ce nu este încă în lotul Stelei, unde i-ar putea pensiona pe motive de rușine pe Tatu, Popa sau Georgievski.

belo01

PS: Mulțumesc mult organizatorilor, în special Martei Ușurelu și Gabrielei Matei, pentru invitația la acest eveniment și pentru organizarea impecabilă, am avut ocazia de a vedea, întâlni și cunoaște câțiva oameni faini, inteligenți și sufletiști.

PS 2, cu pișcotăreală: Tare bune prăjituri au la City Plaza Hotel Cluj, îs făcute în bucătăria proprie, nu le ratați dacă aveți ocazia. Iar hotelul are și parcare proprie, elegantă și încăpătoare, chestie tare importantă și salvatoare în mijlocul Clujului.

cupa01

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 480

2 comentarii

  1. Autopsia se aplica cadavrelor. Asocierea ‘autopsiei’ cu ‘social media’ din titlu pe mine m-a făcut sa ma aştept la un articol in care se sugerează declinul si moartea social media 🙂

    • A fost o figură de stil, evident. Social media chiar este într-un declin sensibil, cauzat de neîncredere, lăcomie și superficialitate. Ideea autopsiei este un semnal de îngrijorare, ne vom trezi iute cu mortul pe masă dacă nu se schimbă ceva în mentalitatea vedetelor/liderilor/influențatorilor/clienților din mediul online. Am citit în ultima vreme niște advertoriale penibile, fușerite, nemarcate și pline de greșeli gramaticale pe blogurile din topul audienței. Am văzut și eu bloggeri care au devenit suporți mobili de panotaj publicitar, uneori simultan pentru mărci concurente. Toate lucrurile astea expiră o duhoare care seamănă cu mirosul de la morgă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.