
Poate vă mai amintiți articolul de săptămâna trecută, despre spotul nu foarte inspirat pentru depozitele la o bancă pentru locuințe. Am scris atunci despre Raiffeisen Bank și, în mai puțin de trei ore de la publicarea articolului, am primit replica elegantă, documentată și foarte amabilă a echipei de Marketing de la Raiffeisen Banca pentru Locuințe.
Reacția rapidă a fost posibilă datorită unor servicii de monitorizare a conținutului online executate cu profesionalism și precizie. Echipa de la Raiffeisen m-a informat că lucrează pe acest segment cu ZeList Monitor, care radiografiază și periază permanent, 24 de ore din 24, 7 zile din șapte, un număr imens de pagini web, bloguri, portaluri de știri, conturi din rețelele sociale Facebook, Twitter, LinkedIN și multe alte surse productive și relevante din România.
Practic, primul pas pentru orice companie sănătoasă la cap care își dă seama că e musai să fie prezentă în mediul online fiindcă acolo se vorbește despre ea și poate să dezvolte un dialog util și creativ cu clienții săi este să monitorizeze conținutul, astfel încât să afle în timp util când este deschis un subiect sau se lansează o dezbatere care o interesează sau o vizează direct. În cazul Raiffeisen, avertizarea a fost livrată prin e-mail de către softurile ZeList la nici o oră de la publicarea articolului. Clienții pot alege în livrarea de rapoarte zilnice, săptămânale sau instantanee, imediat ce cuvintele-cheie indicate de beneficiar apar în conținutul postat online.
ZeList nu este singura companie care prestează acest tip de serviciu și nu acoperă absolut tot conținutul online din România, ci doar o listă destul de bogată de surse importante, considerate creatoare de conținut care se poate propaga și care poate influența publicul într-o măsură relevantă. Ideea nu cred că este autohtonă, mai degrabă a fost preluată de afară. Cu toate acestea, pentru promptitudinea și exactitatea cu care își face treaba, ZeList Monitor merită aplauze.
Și, că tot veni vorba de ZeList, iată un infografic, nu este foarte proaspăt și probabil l-ați mai văzut, care ne arată cum stătea mediul online de la noi la finele lui octombrie, ca număr de surse, utilizatori și conținut creat. E mult, e puțin, e greu să tragem o concluzie definitivă, cert este că această zonă este în plină dezvoltare și tot mai multe companii, comunități, organizații și persoane de la noi își găsesc rostul și informațiile pe Internet.
Multumim pentru felicitari, Doru. Orice tool depinde de cum este utilizat si cu atat mai mult un tool de monitorizare social media cum este Zelist Monitor.
Raiffeisen Bank merita in acest caz, insa, felicitarile tale mai mult decat noi. 🙂
Daca te putem ajuta cu ceva te rog sa nu eziti sa ne contactezi.