Cum se extrage aur masiv fără cianuri

Distribuie articolul

Am văzut ieri un spot publicitar pe un post național și am crezut mai întâi că nu văd bine. Am recunoscut logoul BSG și știam că este o firmă destul de populară din Baia Mare, care se ocupă de amanet și, implicit, de comerț cu metale prețioase. Dar ce să caute o firmă de amanet locală cu reclamă pe post național? Am căutat repede pe net să văd dacă nu am avut o vedenie și m-am lămurit: reclama e chiar a firmei din Baia Mare. Ce cifră de afaceri și ce acoperire geografică trebuie să ai ca să difuzezi reclame la televiziuni naționale?

amanet_aur22_343683415

Contrariat de nivelul la care se poate dezvolta un astfel de business, am făcut un pic de cercetare on&offline și am ajuns să constat că afacerile cu împrumuturi de tip amanet sunt printre cele mai prospere și mai răspândite din țară, deși până acum au fost foarte discrete și nu au transmis deloc către public ideea unor profituri interesante. Cu amărăciune, dar și cu realism trebuie însă să acceptăm că aceste afaceri cresc, ceea ce ne atrage atenția asupra câtorva fenomene: un trend accentuat de dezvoltare a segmentului sărac și cu educație precară al populației, un număr tot mai mare ale celor care nu au acces la sau încredere în serviciile clasice de împrumut bancar, o piață tot mai mare și mai ușor de dezvoltat pentru cei care se ocupă cu cămătăria, fie legal și cu mesaj cosmetizat, fie ilegal, cu internări repetate la Jilava. Fenomenul de accentuare a sărăciei mai are câteva simptome: creșterea vânzărilor de băuturi alcoolice pirat sau din gamele low-cost, apariția în cartierele intens populate a tot mai multor baruri cu jocuri electronice de noroc (păcănele, pokărașe), renașterea jocurilor TV de tip Bingo și popularitatea tot mai mare a extragerilor loto, văzute ca șansă de ieșire miraculoasă din mizerie.

Să ne întoarcem la BSG. Împrumutul prin amanet este antipatic, sec și rece precum lama unui cuțit, nu are cum să îți asigure nici o clientelă entuziastă și nici o fidelitate voluntară a publicului. Se aseamănă, din această perspectivă, cu pompele funebre și cu clinicile de chirurgie ortopedică, mergi acolo fiindcă ești nevoit, nu că îți face plăcere. Trecând ușor peste dificultățile construirii în aceste coordonate a unei relații empatice companie-client, firma băimăreană a reușit să pună la punct, în ani de zile, un business cu încredere ridicată bazat la început pe o rețea locală (județeană) de ghișee cu reguli, proceduri și personal foarte bine puse la punct și apoi s-a gândit să extindă afacerea la nivel național, prin birouri proprii sau prin francize. Astfel că au ajuns azi la 11 județe și peste 100 de puncte de relații cu publicul, amplasate în orașe mari în zone cu trafic intens și grad de locuire ridicat. Pagina web 110.ro anunță lansarea în curând în alte câteva județe, astfel că se poate estima că aria de acțiune va atinge jumătate din spațiul geografic al țării și câteva milioane de potențiali clienți, pentru care se va lupta cu ceilalți amanetari, cu Provident și cu alții din industria cametei.

Și acum despre spot, că de acolo pornisem: simplă, clară și atractivă propoziția unică de vânzare: UNU-UNU-ZERO (un act, o garanție, zero birocrație), foarte inspirată sugestia subliminală spre numărul de urgențe 112, corect enumerate situațiile banale de viață care te determină să apelezi serviciile firmei, memorabil și de invidiat numele domeniului web 110.ro, execuție tehnică fără mari pretenții, dar corectă. Singura eroare este prezentarea mult prea discretă a adresei web, mic și într-un colț, pe câteva secunde la finalul spotului.

Ceea ce face BSG este o afacere dificilă, sensibilă și impopulară, dar cu o viziune de un pragmatism excepțional și cu un management eficient, inteligent și foarte exact. Pentru cum s-au organizat și cum se prezintă astăzi public merită toate felicitările. Și urări de succes exprimate, e drept, cu sufletul îndoit. La final, spotul:

PS: Desigur că acest articol nu este unul publicitar, le doresc tuturor cititorilor mei să nu aibă vreodată nevoie de serviciile companiei despre care am făcut vorbire.

Sursă foto: monitoruldevaslui.ro

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 503

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *