Un pic de creație, inovație și branding

Distribuie articolul

Este minunată experiența de a lucra pentru un start-up, fiindcă ești practic obligat și fericit în același timp să faci de toate, de la cercetare de piață și discuții cu clienții sau jurnaliștii până la monitorizarea reputației, creare de conținut multimedia, prezentări de produse și servicii pentru Sales, online advertising, evenimente, competiții, discuții cu analiștii din piață sau dezvoltare de produse noi.

Una dintre cele mai dragi și plăcute munci este cea de creație, care în exemplele pe care o să vi le dau înseamnă simultan copywriting, naming și un pic de branding. Inovația, umorul, simplitatea, surpriza și expresivitatea esențializată în câteva cuvinte sau doar într-un compus verbal sunt ingredientele obligatorii aici.

Mai întâi am inventat Rightketing, un termen care să atragă atenția marketerilor din întreaga lume asupra capabilităților excepționale aduse de tehnologia Bluetooth Beacon pentru comunicare contextuală și marketing de proximitate. Ideea era să le spunem, cât se poate de simplu, că acum pot comunica personalizat cu clienții lor, în contexte relevante și eficiente pentru vânzări. Și a ieșit cam așa ceva:

 

rightketing

 

rightketing-dictionar-b

 

Un alt proiect la care țin foarte mult și care se referă la un produs a cărui lansare am amânat-o pentru începutul anului viitor este cel al Căpitanului. Concret, este vorba despre un beacon special, cu capabilități mult superioare unui senzor obișnuit, care poate să comunice permanent cu ceilalți beaconi din aria sa de acțiune și să le modifice acestora instantaneu și simultan parametrii de funcționare și rolul, după cum se stabilește de către administratorul rețelei, la un terminal care se poate afla oriunde pe planetă, fără a fi nevoie de deplasarea acestuia la locul respectiv.

Noul beacon are dimensiuni reduse, se prezintă sub forma unui stick USB, se alimentează de la laptop, tabletă sau de poate integra în dispozitive de tip Access Point (routere WiFi de mare capacitate, cum sunt cele din centrele de shopping, de exemplu). Fiindcă limbajul specific celor care lucrează cu beaconi include conceptul de flotă, referindu-se la grupuri mari de beaconi amplasați în zone bine determinate, am avut ideea de a vorbi despre un Căpitan, care conduce flota.

Și asta a ieșit:

social_facebook-post

 

Recent, am muncit la crearea unei noi soluții integrate, bazate tot pe tehnologia Bluetooth dezvoltată de echipa de oameni faini de la Onyx Beacon. Este vorba despre o soluție care ajută companiile să își localizeze în timp real bunurile, mărfurile, utilajele sau chiar oamenii, în incinte de dimensiuni uriașe, unde fiecare secundă și eroare de identificare pot costa enorm.

Folosind un sistem de mapare a incintelor bazat pe beaconi fixați în tavan și aplicând pe fiecare obiect identificat câte un beacon mobil, compania va ști în fiecare moment unde exact i se află obiectul, cum și când a ajuns acolo, câte mutări au fost operate și cu ce costuri. Soluția este așadar una de asset tracking, foarte utilă în sectorul logistic.

Aveam nevoie la început de un nume pentru acest nou produs, am făcut o listă mai lungă, la care au participat mai mulți colegi, am filtrat propunerile și până la urmă unul din cele propuse de mine a fost câștigător și pare a avea succes la clienți, fiindcă este ușor de memorat și suprinde esența funcției îndeplinite: Tracko.

 

Logo Tracko

Toate elementele de design sunt realizate de colegul și artistul grafic Tihamer Torok, cu care am o colaborare excepțională, pentru care îi mulțumesc și pe această cale.

 

 

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 501

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *