Am văzut imaginile acestea azi dimineață, pe fluxul de pe LinkedIN. Nu am absolut nicio legătură cu compania RAC WA, habar nu am cu ce se ocupă, dar imaginile mi s-au afișat pentru că postarea lor este una care a reușit să se viralizeze și unul din contactele mele a apreciat conținutul promovat.
La o lună de la apariție, această postare a adunat peste 7600 de like și 800 de comentarii (imensa majoritate laudative și entuziaste) și iată că își continuă călătoria online, apărând pe tot mai multe ecrane și fiind păstrată activă de continuitatea interacțiunilor. Judecând după ritmul comentariilor din ultimele zile, aș zice că postarea este încă pe porțiunea ascendentă a clopotului lui Gauss, dacă ne străduim să reprezentăm grafic viața online a acestei postări. Cifrele de mai sus reprezintă realmente o performanță, fiindcă vorbim despre LinkedIN, unde viralizarea nu este un fenomen atât de intens și de des cum e pe Facebook sau Twitter.
Ce spune RAC WA în acea postare? Nimic complicat, o frază simplă și direct la subiect, o formulare care arată însă preocupare reală pentru bună-starea propriei echipe, documentare riguroasă și dorința de a împărtăși propria inițiativă și către alții, ca sursă de inspirație:
„Our people can use a sit-stand desk because we value their health and comfort. Prolonged sitting can reduce bone density, weaken the spine, and increases the risk of type 2 diabetes, obesity and acute coronary syndrome.
În traducere liberă: Oamenii noștri pot folosi la birou un sistem dual de lucru, șezând sau în picioare, deoarece prețuim sănătatea și confortul lor. Șederea prelungită poate reduce densitatea oaselor, poate slăbi coloana vertebrală și crește riscul de diabet zaharat de tip 2, de obezitate și sindrom coronarian acut.„
Am mai văzut și prin alte locuri ideea aceasta, a lucrului la birou din poziție verticală, dar nu cred că poate fi o soluție permanentă, pentru 8 ore de lucru și cinci zile pe săptămână, mai ales pentru cei care folosesc computerul pentru operațiuni de finețe sau de mare complexitate, nu doar pentru rețele sociale și e-mail. Astfel că un dispozitiv de acest gen, care oferă șansa de a schimba între cele două poziții, mi se pare o soluție excelentă.
Nu am avut vreme să caut pe net furnizori, producători și prețuri, dar bănuiesc că o instalație de acest gen, bine executată și din materiale durabile, trebuie să coste undeva pe la 100 de dolari și să se poată monta ușor chiar și de către amatori. Oricum, este o treabă isteață și o investiție excelentă nu doar pentru confortul de zi cu zi și în randamentul angajaților, dar poate să reprezinte, dacă este implementată inteligent, un element eficient pentru dezvoltarea atractivității brandului companiei, ca și angajator.
Așa că, patroane, șefule, domnule director, doamnă manager, pune-i iute pe colegii tăi de la HR să caute un furnizor pentru minunea asta și spune-ne și nouă, mai jos în secțiunea de comentarii, unde ai găsit, cât costă, în câte variante se găsește și ce mai știe să facă și mai ales cât de repede ai de gând să faci investiția asta.