
Fiecare nou episod al serialului de reclame ale serviciilor pre-pay de la Orange reprezintă o enormă bucurie pentru mine. Chiar dacă produsul în sine nu este interesant în ce mă privește (nu fac parte din piața-țintă, asta e clar) și nu am cea mai bună impresie despre compania-mamă, efectiv îi ador pe cei doi trăzniți pufoși și privesc fascinat fiecare frame al spotului, găsind de fiecare dată noi detalii, gesturi, expresii faciale și informații care îmbogățesc sensul poveștii și mai adaugă măcar un gram de energie pozitivă la enormul capital de simpatie de care se bucură aceste două personaje.
Am văzut zilele acestea, difuzat insistent pe posturile tv, cel mai recent spot din serie, cel cu recitalul de pian la patru mâini și acesta a fost impulsul de a scrie despre acest subiect, de a căuta online date despre campanie, despre creatorii acesteia și despre istoria celor doi gogoloi albi și zăpăciți. Incredibil de multă emoție, empatie și expresivitate în mai puțin de un minut, entuziasmant de bine sunt scrise și executate spoturile acestea.
Ei bine, Millidge (ăla mic și isteric, cu temperament de oltean) și Doig (plăvanul mereu amabil și foarte lent în reacții, de zici că-i ardelean) au deja 10 ani de carieră ca promotori pentru serviciile Orange România, asta deși eu am avut impresia că personajele, conceptul și execuțiile sunt prea bune pentru a fi rulate doar în România și sigur sunt un produs publicitar realizat pentru întreaga rețea Orange din Europa. M-am înșelat și mă bucur cumva că m-am înșelat, asta arată că mai există companii în România care își respectă standardele de comunicare și investesc serios în acest sector și nu chiar toată lumea crede, precum cucoana patroneasă de la Catena, că dacă a făcut milioane de dolari exploatând un oligopol și rețeaua de relații a socrului fost șef al Securității, atunci se pricepe și la marketing și comunicare.
Millidge și Doig sunt produsul imaginației creativilor Darren Wright și Katie Harrison, de la biroul londonez al agenției americane Wieden + Kennedy, iar producția spoturilor este realizată tot pe afară. Ideea centrală a tuturor poveștilor din spoturi este aceea a unei singure guri, pe care cei doi o împart frățește, reușind să își comunice gândurile și sentimentele chiar și în condițiile acestei restricții legate de comunicare. Perfectă ilustrare pentru serviciile de comunicații pre-pay destinate tinerilor din categoria Milenialilor și Generației Z, construite pe ideea colaborării, punerii în comun a resurselor restrânse și întreținerii unui parteneriat intens cu cei apropiați, prieteni sau rude. De exemplu, acest spot din 2012, unul tot de iarnă, la care mă uit acum, când scriu, a șaptea oară pe repeat și continui să râd de naturalețea și expresivitatea cu care Millidge simte gerul.
Primele spoturi cu cei doi au apărut prin 2006, dar la acea vreme nu au avut succes. Poate că era prea devreme pentru Millidge și Doig în România, iar generația la care ei au astăzi priză nu cumpăra servicii de comunicații la vremea aceea. Inteligența și inspirația clientului sau agenției au făcut ca personajele să fie scoase de la naftalină după 2011 și, de atunci, își fac treaba excelent și durabil, sunt cu siguranță personajele cu cea mai lungă carieră de mare succes, pentru produse mass market, în publicitatea de la noi.
Să faci ce au făcut în fiecare episod creativii și animatorii care le dau naștere celor doi nu e lucru simplu și ușor, mai ales că ai la dispoziție doar o gură capabilă de un limbaj nearticulat și două fizionomii foarte puțin ofertante. Cu toate acestea, fiecare spot cu Millidge și Doig are o poveste intensă, care te captivează și te transportă instantaneu în universul magic al celor doi prieteni cu ochi bulbucați. Din câte știu eu, meritele creatorilor celor doi au fost recunoscute printr-un premiu Effie, dar și, indirect, prin impactul solid la spectatorii tineri, care s-au lăsat antrenați în concursuri online în care imită dansul celor doi sau bucătăresc niște torturi festive în care gogoloaiele sunt celebrate cum se cuvine (vezi fotografia de sus).
Am mai ales un spot cu cei doi, din cele peste 25 adunate de Orange pe propriul canal de Youtube, ca să vă dau și vouă șansa de a vă bucura de imaginația oamenilor de comunicare care se ocupă de acest cont.
Deși au împlinit 10 ani deja, Millidge și Doig nu reușesc să îmbătrânească, sunt mai proaspeți, mai generoși și mai veseli de la un spot la altul și se bucură de o notorietate și popularitate de invidiat, care îi așează cu siguranță în rândul personajelor de legendă ale reclamelor din România.