Noua campanie Selgros merita și un slogan

Distribuie articolul

Am văzut noul spot publicitar al Selgros în week-end, plasat într-o emisiune de mare audiență TV. Mi-a atras atenția în primul rând fundalul muzical, tonic, dinamic, atrăgător, foarte diferit de ilustrațiile audio clasic publicitare și, am realizat după mai multe vizionări ale clipului, foarte util pentru a fi menținut în comunicarea pe mai multe canale (spoturi radio, anunțuri pe sistemele audio interne, alte clipuri TV etc). Este o alegere mult superioară și mult mai fericită față de mult prea abuzatele melodii ale lui Louis Armstrong.

hagi selgros

Per total, noul spot al Selgros mi se pare mult mai bun, mai prietenos, mai clar și mai pragmatic decât cele din campaniile anterioare, fiindcă integrează excelent caracteristicile esențiale ale businessului Selgros, pune în valoare exact avantajele competitive și segmentele de produse cu care Selgros se diferențiază de competitori și îl include destul de natural și pe Gheorghe Hagi, o personalitate cu conotație pozitivă și aport serios de credibilitate și favorabilitate cu care rețeaua comercială germano-elvețiană derulează de mai mulți ani un parteneriat în sectorul creșterii tinerelor talente din fotbal.

Inspirat, plăcut, vesel și bine ales personajul-pivot al bucătarului, foarte bun ritmul montajului, atractive și dinamice în majoritatea lor toate imaginile, foarte bine gândit și expresiv textul rostit la final de vocea din off. Totuși, am două regrete dacă este să compar campania aceasta cu cele anterioare (vezi aici și aici), sunt două elemente din fostele campanii (singurele de-a dreptul excelente) care trebuiau menținute: vocea masculină care vorbea pe spoturi, foarte plăcută și generatoare de încredere și mai ales sloganul minunat de expresiv (Merită) pe care Selgros și-l găsise perfect și care aducea forță și credibilitate întregii comunicări.

Dacă la voce să zicem că se poate renunța, de slogan ar fi o mare greșeală să se dispenseze, acesta ar merge perfect și în actualul spot strecurat fix la final și ar ajuta enorm și comunicarea comercială pe viitor. Merită un pic de atenție acest aspect, fiindcă Selgros ca și business pentru profesioniști (cu extensie către amatori) chiar își merită acel slogan.

PS: Un element critic de care sper să se țină cont, pe viitor: la Selgros integrarea campaniilor de publicitate derulate pe mediile publice (televiziuni, posturi de radio) cu conținutul distribuit pe propriile canale de comunicare suferă în continuare de incoerență și inconsistență. Pagina web proprie pare că nu a aflat că se derulează o campanie cu spoturi pe TV, iar pagina de Facebook a tratat acest aspect foarte expeditiv, cu o simplă distribuire a spotului de pe canalul propriu de Youtube. Nu există fotografii disponibile de la filmarea spotului (eu am ilustrat acest articol cu o captură de ecran), nu există o poveste a realizării spotului, nu se valorifică mulțimea de oportunități de creare de conținut original pentru propriile canale de comunicare pe care ți-o oferă realizarea unui spot în care joacă și Gheorghe Hagi.

Mai e mult de lucru în zona de resurse alocate pentru Marketing și Comunicare la Selgros, pentru a îi ajunge măcar din urmă pe competitorii de pe piața românească, este păcat că aceste elemente strategice ale afacerii mai mereu au fost considerate secundare sau neimportante și au fost tratate conservator și bătrânește, după o regretabilă tradiție impusă de la centru, din Germania sau Elveția, unde realitatea pieței este cu totul alta.

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 501

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *