Legea lui Șupi

Distribuie articolul

Sunt convins că alte sute de autori, teoreticieni, experți, analiști și bloggeri au mai spus treaburile acestea în diverse forme, dar văzând azi dimineață noul filmuleț cu instrucțiuni de zbor pentru pasageri al companiei Virgin America am simțit nevoia să formulez Legea lui Șupi:

O companie ajunge la momentul maturității să arate, să se comporte și să fie la fel de îndrăgită ca proprietarul (președintele) ei.

Corolar:

Banii nu sunt un scop, ci un mijloc. Caută profitul cu orice preț și vei eșua, urmărește un scop onorabil și vei reuși.

Richard-Branson-Book-Screw-Business-As-Usual

Adică:

  • Dacă ești un ciufut orgolios și egoist, ahtiat după înavuțire, o să ai o firmă tare urâtă și neatractivă, cu angajați plafonați, nesimțiți și scârboși ca și tine. Iar falimentul îți bate la ușă, oricât de mult te-ai da cu capul de pereți ca să inventezi noi șmecherii ca să-ți fraierești și să-ți jefuiești mușteriii.
  • Dacă faci afaceri din bucuria de a inventa, construi și oferi lucruri frumoase și servicii utile, dacă principala recompensă pe care o vizezi este zâmbetul clienților tăi, încasările și profiturile vor veni de la sine, pentru a te ajuta să îți duci mai departe generozitatea și creativitatea și să scornești noi lucruri minunate.

Acestea fiind zise, luați de vă bucurați de spiritul viu, prietenos și degajat al uneia dintre companiile simpaticului Richard Branson. Și citiți „Afacerile, pentru oameni”, acolo este spiritul care trebuie să definească orice business de perspectivă.

http://youtu.be/DtyfiPIHsIg

 

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *