În capitala Coreei de Sud se întâmplă niște lucruri tare creative, care pot să anunțe noile tendințe în retail. O fotografie surprinsă recent de un turist occidental și publicată zilele trecute de brandingmagazine.com ne arată un stand de vânzare a cărnii cu vitrine frigorifice amenajat chiar în interiorul unui vagon al metroului din Seul. Ideea este excepțională, dacă ne gândim că pasagerii petrec în metrou în fiecare zi, la dus și la întors către serviciu, cel puțin 10-15 minute.
Se pare că acest magazin amplasat în metrou este deocamdată un proiect discret și face parte dintr-un studiu care va livra rezultate statistice importante pentru strategiile comerciale viitoare ale retailerilor. Nu am reușit să găsesc pe Internet mai multe referințe despre acest proiect, dar ideea este cu certitudine una revoluționară și cu mare potențial.
Tot la Seul, acum doi ani, rețeaua britanică Tesco a testat un sistem la fel de ingenios, dar aparent mai puțin eficient. Dorind să valorifice inteligent timpul de așteptare al călătorilor în stație, cei de la Tesco au acoperit pereții separatori ai căii de rulare a trenului cu imagini în mărime naturală ale rafturilor lor, fiecare produs fiind identificat cu un cod QR ce putea fi scanat cu telefonul. Pasagerii metroului puteau să își facă astfel cumpărăturile online și să lanseze comanda chiar din metrou.
Sistemul prevedea preînregistrarea clienților într-un magazin online și livrarea bunurilor comandate în termen scurt după încheierea călătoriei cu metroul. Se pare că proiectul a avut succes și a adus rezultate excelente pentru Tesco, dar lecția acestuia a dus și la alte idei, ceva mai eficiente, respectiv la mutarea efectivă a raioanelor în tren. Aveți mai jos un filmuleț despre proiectul ingenios ale britanicilor, realizat în Seul.
Oare cât va trece până Mega Image va deschide primul său magazin în vagoanele metroului din București?
http://youtu.be/nJVoYsBym88
Foto: brandingmagazine.com, digitaltrends.com