Încă o lecție de marketing de la Volvo

Distribuie articolul

Băieții de la Volvo fac ce fac și mai dau câte o lovitură de marketing. Am mai scris despre ei, când v-am povestit despre șoricelul-șofer Charlie, despre Roland Svensson, care garanta cu capul garda la sol a camionului și despre cursa cu taurii care fugăresc camionul într-un orășel similar Pamplonei.

De fapt, cred că e vina mea că nu am căutat mai bine pe Youtube toate filmulețele lor, înainte de a scrie articolele anterioare. Aș fi avut o mare problemă, în a alege despre care dintre filmări să scriu mai întâi, fiindcă toate sunt excepțional de expresive, degajate, simple și convingătoare. Echipa de marketing de la Volvo lucrează pe picior mare, stabilește limpede subiectul comunicării și apoi nu se zgârcește la tărâțe, construiește scenarii convingătoare și, indiferent de costuri și riscuri, își duce planul la bun sfârșit.

Ei bine, așa cum probabil bănuiți, am mai găsit câteva filmulețe geniale, produse recent tot de băieții ăștia simpatici. Să le luăm pe rând:

Iată-l aici chiar pe președintele companiei, Claes Nilsson, garantând personal pentru fiabilitatea, calitatea și rezistența cârligului de tractare al noului model de camion.

 

Iar aici, într/un clip de anul trecut, Faith Dickey, deținătoarea recordului mondial la mers pe sârmă la mare înălțime a fost cooptată într-un experiment la fel de inovativ, riscant, spectaculos și generator de adrenalină și notorietate:

http://youtu.be/1zXwOoeGzys

 

Cascadoriile, filmările din unghiuri imposibile, adrenalina și ideile îndrăznețe sunt piese de rezistență încă de anul trecut în portofoliul de comunicare al echipei Volvo Trucks. Iată aici o filmare la fel de ingenioasă, pe o idee oarecum neterminată, fără o finalitate bine precizată.

http://youtu.be/OsE-pga01C4

 

Concluzia: Volvo este una dintre companiile care folosește foarte inteligent și eficient producția de conținut video propriu și comunicarea online, veți găsi pe canalul lor propriu de pe Youtube o mulțime de filmări și episoade ale unor seriale documentare care prezintă viața șoferilor de camion Volvo, facilitățile cabinei, amenajări personale și idei originale de utilizare a interioarelor autovehiculelor. Un exemplu bun de luat în seamă și de studiat, pentru orice om de marketing.

Cum să nu îi îndrăgești pe suedezii ăștia harnici și creativi, când îi vezi cu câtă încredere, umor și relaxare își laudă produsul muncii? Când vom avea și noi, în România, reclame de acest nivel, pentru o companie la fel de creativă și curajoasă, cu produse atât de puternice și cu angajați atât de devotați? Nu-mi spuneți că niciodată, eu sunt optimist și sper ca asta să se întâmple în următorii cinci ani. Ce ziceți, visez?

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 503

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *