
Scriu acest articol cu credința puternică și sinceră că nu se poate scrie un manifest al marketingului anilor noștri mai simplu, mai clar și mai convingător decât Rugăciunea cu care Dragoș Alexa își deschide a doua Carte cu Secrete. Sentimentul meu este că Dragoș a reușit să sublime în șapte alineate ideile esențiale din sute de cărți, cursuri și articole de blog sau presă, din mii de pagini de experiențe, cercetare și viziune, scrise de nume faimoase ale gândirii economice contemporane.
Marketingul n-are niciun Dumnezeu și nu aduce practicantului nicio satisfacție profesională și spirituală, dacă nu e făcut cu dragoste și respect pentru meserie și pentru oameni și dacă nu propune produse/servicii utile, benefice, prietenoase și cinstite în raport cu semenii noștri, denumiți generic Consumatorul.
Trebuie să citiți Cărțile cu Secrete ale creierului agenției clujene Creatica, fie că sunteți veterani, învățăcei sau doar spectatori/chibiți în MarCom. Fiecare cuvânt, fiecare frază, fiecare secret și fiecare articol s-au născut din ani de experiențe intense în industria românească a comunicării și suprind ipostaze atât de specifice nouă, încât e greu să le poți găsi la numeroșii autori străini de top sau la puținii români care și-au asumat misiunea de a își povesti și analiza experiențele profesionale.
Eu aș introduce prima Carte cu secrete ca lectură obligatorie în anul 1 la toate secțiile facultăților de economie și comunicare, cu credința că i-ar ajuta pe studenți să se lămurească pe deplin cu ce se mănâncă meseria asta. Lecții și seminarii fără acces plătit se pot lua zilnic de pe dragosalexa.ro.
Dacă ești sau vrei să devii un meseriaș respectat în Marketing și Comunicare, fă-ți timp, măcar o dată pe săptămână, duminica, după ce spui un Tatăl Nostru, să citești Rugăciunea de mai jos. Îți va lumina ziua, mintea și drumul. Succes!