Diagnostic: OftonoMAGIE

Distribuie articolul

Am auzit prima dată spotul audio la EuropaFM acum câteva săptămâni și am râs cu poftă cinci minute bune după difuzarea lui. M-am bucurat de inocența, vitalitatea și spiritul ludic al copiilor care deschid cele 30 de secunde, mai mult ca niciodată în ultimele luni. Nu am mai auzit de mult un spot de radio atât de vesel, proaspăt și ingenios în simplitatea lui. Vă las să îl ascultați și povestim mai jos, după ce dați play de câteva ori și trageți porția de râs naturală.

Screen Shot 05-13-14 at 09.12 PM

Mi-am pus în gând de când am auzit la radio spotul să caut pe net detalii despre campania aceasta, despre autori și despre client, cât este el de mulțumit și care îi sunt rezultatele în business pe acest nou segment după primele difuzări. Am uitat, că m-am luat cu treburi, dar am avut marele noroc de a prinde aseară pe newsfeed o postare a lui Iulian Pădurariu, care m-a lămurit pe deplin. Campania este gândită și produsă de Marks, pentru rețeaua medicală Regina Maria și nu merge doar pe radio, ci are și o producție video, la fel de entuziasmantă și, din fericire, mai lungă și mai expresivă, fiindcă are și imagini, care sunt absolut delicioase. Poftiți, luați de savurați:

 

 Nu sunt eu un mare fan al policlinicilor și spitalelor, fie ele și private, iar puținele și din fericire scurtele contacte avute cu serviciile medicale private de la noi nu m-au convins că oamenii cu care m-am întâlnit chiar își dau seama că nu mai lucrează la stat, fiindcă erau de regulă la fel de ciufuți, secretoși, expeditivi și evazivi ca și ăia la care trebuie să deschizi discuția etalând plicul cu „mica atenție”. Dar sunt tare bucuros să recunosc că spotul ăsta de la radio m-a făcut să îmi schimb radical setările, fie și numai pentru că niște manageri de rețea de policlinici/spitale au decis să iasă din rutina absolut îngrozitoare, sec-corporatistă și plicticoasă cu care s-au obișnuit să comunice public până acum și au avut inspirația și încrederea de a da mână liberă unei echipe de creație care și-a înțeles perfect tema.

Așa se face că în locul unui sec spot audio de tip carton-anunț și al unui video cu imagini perfecte cu halate albe și zâmbete inuman de conformiste am primit această joacă inteligentă de-a vocabularul medical. Ce altă cale decât aceasta poate fi mai eficientă, convingătoare și memorabilă pentru a le spune părinților că la Regina Maria există oameni amabili și iubitori de prunci care le pot trata progeniturile cu atenție și înțelegere atunci când au o nevoie?

Minunată realizare, incredibil de simplă, dar care sunt convins că ascunde foarte multe ore de muncă, de duble, triple și multiple, de nervi, lacrimi și răsfăț. Mi-aduc aminte că, prin 1997 sau 1998 am făcut la Brașov, în studioul unui amic, un spot radio pentru un producător local de mezeluri. Am tras peste 4 ore de înregistrare audio cu un copil de cinci ani care avea de cântat patru versuri. A fost îngrozitor de greu, dar a meritat, așa că știu ce bucurie trebuie să trăiască autorii acestei campanii atunci când își vizionează și ascultă creația. Mă bucur pentru bucuria lor, fiindcă au adus un semnal de prospețime și vitalitate într-o piață destul de tristă, conformistă și plină de clișee.

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 492

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.