Des-zânificarea Zânului, o idee excelentă de la BT

Distribuie articolul

 

Cred că țineți minte că am fost foarte critic atunci când Banca Transilvania a decis să își schimbe identitatea vizuală (în continuare, fără să explice clar de ce era nevoie de această mișcare), banca spunând atunci că de fapt a făcut un rebranding (nici pe departe, am explicat în acest articol ce ar mai fi fost de făcut ca să vorbim de un rebranding).

Ei bine, de câteva zile urmărim cu toții la televizor spoturile cu arhi-cunoscutul Zân, devenit simplul antreprenor Traian Tudorică din județul Covasna, care are două firmulițe și este de fapt client al băncii. Iar strategia aceasta de comunicare, plină de autenticitate, deschidere și umor mi se pare o idee excelentă, pentru care banca și agenția ei de publicitate merită felicitări.

Este o schimbare foarte inspirată de paradigmă în comunicarea publică a băncii, care se încadrează în tendințele de comunicare moderne, în care autenticitatea, transparența, comunicarea bazată pe fapte, situații și personaje reale capătă tot mai multă importanță, în contextul în care consumatorii nu mai înghit cu naivitatea de odinioară poveștile cu zâne și promisiunile fantasmagorice născocite de oameni de marketing cu prea multă imaginație și prea puțină legătură cu pământul și cifrele din teren.

Concret, BT și agenția sa au apelat din nou la tradiționalul personaj providențial inventat de Raluca Feher (unul dintre creierele strălucitoare ale publicității de la noi – verificați pe blog și citiți cărțile ei de călătorii, va fi fabulos!) l-au scos din nou pe Zân din dulap (așa cum au făcut de mai multe ori de-a lungul vremii, în special când au avut scăderi în cifra de afaceri), l-au dezbrăcat de tutu și de calitatea de personaj de ficțiune și i-au redat identitatea din actele de stare civilă.

Personajul Traian Tudorică se dovedește la fel de simpatic, haios și optimist ca și Zânul, iar povestea sa de comerciant de aparatură medicală, soț și tată dedicat și șef responsabil al puținilor săi angajați se duce perfect la inima omului de afaceri mici și mijlocii autohton, care are șansa să identifice în istoria lui Traian Tudorică foarte multe elemente comune cu întâmplările, necazurile și bucuriile vieții sale.

Foarte faină povestea scrisă, dar și cea video a lui Traian, bine ar fi ca Banca Transilvania să continue să stea de vorbă cu atenție și determinare cu clienții săi, și nu doar cu cei care o laudă așa ca Traian. Ar avea multe de învățat și schimbat și ar reuși să își modernizeze în mod creativ și eficient activitățile și să își convingă toți angajații că nu sunt bugetari și birocrați, iar oamenii ăia din fața ghișeului chiar le plătesc lor salariile.

 

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 480

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.