Cu cine faci benching, Lele Mărie?

Distribuie articolul

20130921_134733

Noi nu avem în sat panouri publicitare, televiziune locală și nici ecrane cu leduri. Așa că oamenii de afaceri din industria finanțelor își fac publicitate pe stâlpii de telegraf. Și promit, după cum puteți observa, credite pentru 18-75 de ani. Oare ce înțeleg Lelea Mărie și Badea Văsălica din acest afiș? O fi termenul de rambursare sau vârsta beneficiarului?

În ultimii ani, toate paginile de mică publicitate din ziarele locale și site-urile de locuri de muncă sunt înecate de anunțuri formulate care mai de care mai complicat pentru angajarea unor agenți de vânzări de asigurări și credite. Consilier investițional, group manager, broker financiar, consultant economic, toate aceste nume pretențioase desemnează persoanele acelea care te sună când ți-e lumea mai dragă și te iau cu lugu-lugu, promițând soluții miraculoase de îmbogățire rapidă, creditare super-avantajoasă și planuri de economii vrăjite care o să-ți transforme urmașii în nababi.

Am sunat să văd cine e în spatele ofertei și ce mari avantaje propune. Anunțul aparține unui domn care reprezintă o instituție nebancară destul de anonimă. Dă credite pe minim 6 luni, doar cu adeverință de venit, fără giranți, cu rate fixe, sumă maximă 5000 de euro. Avantajos, zice el, dobânda e numai 12% pe an. Mi-a calculat că, la 2000 de lei împrumutați pe șase luni am de returnat 2400 de lei. Foarte avantajos, uite așa înveți că doișpelasută se scrie patru lângă zero urmat de semnul procentelor.

După ce au dat acum câțiva ani cu economia mondială de gard, băncile, firmele de asigurări și instituțiile financiare nebancare și-au retras ambasadele deschise pe toate străzile unde au găsit trotuar asfaltat și au mutat costurile cu sediile și personalul acestora în propriile buzunare, lăsând misiunea relației cu clientela și  vânzărilor în cârca bieților agenți de teren, colaboratori comisionați. Aceștia, îmbrăcați ca niște ciocli cu costume de la second-hand, se chinuie să își vândă marfa proastă, scumpă și fără credibilitate, așa cum se pricepe fiecare sau cum i-a instruit vreun lider de echipă cu talent la construit rețele MLM. Așa apar reclame ca asta de pe stâlp, care duce serviciile financiare la același nivel de comunicare și același tip de limbaj cu anunțurile de tip „Sap puțuri”, „Vând purcei” și „Taur pentru montă – Vasile – 0766.123…”.

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 491

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.