O nouă măgărie tip Caritas: vivaSMS

Distribuie articolul

De câteva săptămâni s-a declanșat o epidemie de mesaje tip Spam, derulată prin e-mail, Facebook, mica publicitate și mesaje scrise telefonice, prin care se promovează o nouă escrocherie tipic românească, la care, tot tipic românesc, s-au înhămat deja mulți cetățeni naivi, inculți sau pur și simplu imbecili. Mesajele transmise promovează cu entuziasm posibilitatea clasică a unor câștiguri financiare semnificative, primite în schimbul a NIMIC, mai precis în schimbul înregistrării în baza de date a unui așa-zis serviciu de marketing prin mesaje scrise. „Stai degeaba, primești mesaje publicitare și ți se adună bani în cont”, la așa propunere unică de vânzare e firesc să ai succes, mai ales la un public balcanic mare amator de miracole și aprig consumator de posmagi muieți și pere mălăiețe.

vivasms02

Acest nou tip de Caritas, varianta cu SMS-uri, le promite membrilor că vor primi câte 3 cenți pentru fiecare mesaj publicitar recepționat, iar cei care vor să și muncească pot obține venituri atractive și nelimitate, dacă găsesc și introduc și alți fraieri în țeapa multi-level. Astfel se explică avalanșa de e-mailuri, postări și mesaje pe rețelele sociale, prin care persoane pe care nu le cunoști te abordează agresiv oferindu-ți șansa unor mari câștiguri. Am făcut o mică analiză de profil a celor pe care i-am văzut activi în propaganda vivaSMS pe unele grupuri de FACEBOOK: în general, oameni fără ocupație, fără multă educație și fără experiență profesională și de viață, majoritatea adolescenți fascinați de ideea de a câștiga bani doar prin apăsarea combinațiilor de taste CtrlC – CtrlV – Click Send.

Pornită în iunie, escrocheria a adunat deja la 15 septembrie peste 90.000 de papagali în colivie, după cum aflăm de pe blogul firmei. Care sunt câștigurile promise? Păi la înscriere se primește cadou un credit în valoare de 2 euro, după care bonusurile sunt de câțiva cenți, pentru tot felul de merite inexistente, cum ar fi cel de a recepționa mesaje cu conținut publicitar sau de a aduce noi membri în rețea. Când se adună 5 euro, cică titularul contului poate să încarce o cartelă Prepay, dar numai pe numărul cu care s-a înscris în baza de date. Nu ai prepay, nu primești acest beneficiu, mai stai puțin. Când ajunge la 10 euro, titularul poate primi un voucher care se poate valorifica „la magazinele partenere prezentate pe site”. Ați ghicit: nu există niciun magazin partener pe site. Când ajunge la 20 de euro, mușteriul naiv poate primi banii în contul bancar declarat la înscriere. Fain, trebuie să dai și numărul de cont, nu m-aș mira ca unii membri ai rețelei să completeze și PIN-ul de la card, dacă li se cere…

Măgăria asta care se autointitulează companie de marketing targetat este pornită de o firmă din București cu sediul într-un birou închiriat, denumită Carmedia Concept Group. Care este scopul lor real? În niciun caz să ofere venituri fraierilor care le devin evangheliști. Băieții s-au gândit că ăsta este cel mai ieftin și mai eficient mijloc de a construi o bază de date actualizate cu adrese de e-mail și numere de telefon active ale unor persoane reale din România, pe care intenționează să o închirieze sau să o vândă unor beneficiari la fel de inculți și de naivi ca și cetățenii din baza de date. Sunt sute de astfel de oferte, cel puțin pe Internet, care promit transmiterea de mesaje publicitare către sute și mii de destinatari reali.

Un marketer cu capul pe umeri ar trebui nu numai să refuze serviciile inutile ale acestor domni, dar și să le recomande tuturor cunoscuților săi să se ferească de acești amatori cu gură mare și mână iute. De ce? Doar câteva motive:

– morala: baza de date este construită fraudulos, cei care s-au înscris au făcut-o fiindcă li s-au promis beneficii viitoare improbabile. Sunt deja 90.000 de membri înscriși, fiecare are la start 2 euro în cotul virtual plus bonusuri de atragere a altor naivi. Credeți că firmulița asta are în cont cel puțin 180.000 de euro pregătiți pentru a fi făcuți cadou?

– calitatea datelor: la înscrierea pe site-ul vivaSMS, noul utilizator poate declara absolut toate datele fictive, nimeni nu verifică dacă numele, adresa, venitul declarat sau starea civilă sunt corespunzătoare realității, singurul verificat este numărul de telefon.

– ineficiența: destinatarii care primesc mesajele publicitare sunt în general niște rupți în fund, muritori de foame, pierde-vară plini de lene care au vreme să stea să spameze pe Internet. Faptul că majoritatea sunt adolescenți și deținători de cartele prepay arată că puterea lor de cumpărare  a unor servicii promovate prin SMS este minunată, dar lipsește cu desăvârșire.

– prestigiul: trebuie să ai o afacere care se bazează mult pe manipularea la limita moralității a clienților ca să te asociezi în promovare cu acești domni descurcăreți, care colectează date cu caracter personal pentru a fi folosite în scopuri mai mult sau mai puțin penale.

– penibilul: pe site-ul firmei aflăm că ultimul trimestru din 2013 începe la 1 septembrie și se încgeie la 31 decembrie. Numai la ăștia trimestrul are patru luni, așa cum pe vremuri cincinalul avea trei ani și jumătate.

– ocazia deja pierdută: citind reclama de pe site, afli cu stupoare că serviciile lor vor fi disponibile în curând, mai precis peste 0 minute și 0 secunde. No, vezi că ai pierdut deja trenul îmbogățirii?

vivasms03

 

 

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 501

12 comentarii

  1. Îmi pare rău pentru tine Şupi, dar eşti prost informat. Nu e nicio legătură între Caritas şi vivaSMS şi nu înţeleg de ce îi spui escrocherie, înainte să testezi afacerea. Nu te costă nimic să te înregistrezi la vivaSMS şi să îţi faci o reţea de afiliaţi, dar e uşor să spui că e o ţeapă pentru naivi. Sunteţi destui încuiaţi pe aici prin ţară, dar afacerea asta nu e pentru voi.

  2. „Sunt deja 90.000 de membri înscriși, fiecare are la start 2 euro în cotul virtual plus bonusuri de atragere a altor naivi. Credeți că firmulița asta are în cont cel puțin 180.000 de euro pregătiți pentru a fi făcuți cadou?”

    Aici nu esti informat tre sa iti spun franc. Acei 2 EURO nu ai cum sa-i scoti doar cand cumulezi 5 euro. Deci e clar ca nu trebuie sa-i livreze la toti deodata pentru ca multi sunt de pomana si oricum nu fac treaba ca sa cumuleze macar 5 EURO ca sa poata cere transfer.

    + mai ai multe lacune prin articolul care l-ai postat. Dupa ce te documentezi mai interesant vei intelege defapt ce este vivaSMS.

    Dupa cum am zis prea multi panicati de bombe in tara asta :))

    • Mulțumesc pentru punerea la punct. Faptul că e scrisă într-o limbă română atât de expresivă și că vine de la adresa de e-mail viseaza_un_vis@yahoo.com sunt pe cale să mă determine să îmi schimb total opinia. Sistemul ăsta nu e chiar pentru oricine, e doar pentru visători. Somn ușor, vezi că sforăi cam tare.

    • Prietene Bogdan, adresa ta de e-mail este banigreipenet@gmail.com și deții un blog, banigreipenet.blogspot.ro. Aceste informații sunt absolut suficiente pentru a mă face să cred că nu putem avea un dialog constructiv și inteligent. Noi ăștia care nu facem bani grei pe net avem destulă treabă la serviciu, unde câștigăm bani ușori, dar munciți din greu. Dacă vrei să știi ce e un serviciu caută în DEX.

  3. Văd că eşti superficial şi tratezi oamenii după adresa de E-mail. Eu te judec după ceea ce scrii şi te-am rugat să-mi explici de ce e vivaSMS o măgărie şi care e legătura acestei afaceri cu schema Ponzi Caritas. Dacă tu nu înţelegi ceva, nu înseamnă că nu poate funcţiona. Sunteţi mulţi care gândiţi aşa, dar vivaSMS nu e pentru voi.

    • Dragă Bogdan, mulțumesc pentru vizita pe blog. Te rog să mai citești o dată articolul meu și ai să înțelegi de ce am anumite opinii față de vivaSMS. Văd că scrii corect românește, spre deosebire de ceilalți fani ai sistemului pe care îl adori, citește cu atenție ce am scris și dacă nu ai să înțelegi trebuie să ne împăcăm amândoi cu gândul că gândim și vorbim pe frecvențe mult prea diferite. Iar unul dintre motivele pentru care nu îmi place vivaSMS este agresivitatea, tupeul și indolența cu care fanii acelui sistem își expun discursul, așa cum faci și tu aici.
      O singură întrebare mai am pentru tine: dacă ai vreo meserie, vreo calificare sau vreo ocupație reală și care este aceasta. Din blogul tău înțeleg că pescuiești câte cinci-șapte dolari din zeci de porcării trecătoare similare. Prietene, asta nu e o ocupație, e maxim un hobby. Sper că nu ai de gând să o treci în CV. Caută-ți ceva onorabil de lucru, pari a avea destule aptitudini.

  4. E clar că gândim diferit Şupi, doar că tu gândeşti prost. Încearcă să-ţi scoţi capul din cutie şi să nu mai fii superficial. Ştiu că sunt destui care promovează vivSMS în mod agresiv, dar asta nu înseamnă că afacerea e o escrocherie, din moment ce i-a plătit pe toţi până acum. În ceea ce priveşte ocupaţia, mă ocup cu afacerile online, iar pentru mine asta e o ocupaţie, nu un hobby.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *