Ciuc: o lecție de autenticitate și coerență

Distribuie articolul

Rulează de mai bine de două luni pe ecrane și mi-am propus de multă vreme să vă spun cât de mult îmi place și cât de faină cred că este noua reclamă a berii Ciuc. Spre deosebire de competitorii săi direcți care plimbă urși digitali gigantici care se sparg în cristale prin peisajul urban, livrează baliverne și clișee medievale despre bere ținută în butoi de lemn, caută aroma inconfundabilă a capitalei Cehiei într-o bere făcută la Ploiești sau umblă cu prietenii care știu de ce după capace inscripționate cu mesaje câștigătoare, berea Ciuc a ales calea cinstită de a nu bate câmpii despre fantasme metaforică-internaționale și de a se comunica onest, pe limba consumatorului său.

În acest spot, Ciuc are un dialog plin de umor și ironie amicală cu ținta reală a produsului, în piața locală, anume bărbatul tânăr trecut de adolescență, independent, cu o viață socială foarte activă, cu o dinamică personală și profesională peste medie, care are deja un statut financiar ce îi permite să cumpere bere la sticlă în cluburi, să meargă la petreceri, să se bucure de experiențe sportive extreme, să socializeze și să trăiască aventuri romantice, cu toată degajarea, nonconformismul:  și naturalețea specifice primei maturități, cea de dinainte de mariaj.

Screen Shot 03-04-14 at 09.02 PM

Frumos, dinamic, tonic, entuziasmant, prietenos și glumeț, spotul Ciuc redescoperă comunicarea directă, cinstită, curată și fără chichițe cu propriul public și durează un minut, mare curaj să își asume așa durată, dar povestea este atât de bună încât lungimea nu se simte. Ciuc nu se împopoțonează cu atribute lipsite de autenticitate, nu promite marea cu sarea și nici exotisme găunoase, ci încurajează bărbatul tânăr și independent să trăiască liber, fericit și autentic, fără complexe și prejudecăți. Spotul m-a făcut să-mi aduc aminte de acea vârstă și de plăcerea cu care beam Ciuc (încă una și mă duc!) acum 15 ani, o bere făcută fără prea multe chimicale și tratamente de pasteurizare, într-o fabrică foarte curată și ambițioasă, nemultinaționalizată la acea vreme, la Miercurea Ciuc. Alte vremuri, altă bere, alte arome, mai puține chimicale și mai multă pasiune și meserie de berar.

Berea aia Ciuc gustoasă și aspră de pe vremuri a murit, dar spiritul ei pare să reînvie în acest spot. Tot e un câștig și ăsta, bravo!

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 503

Un comentariu

  1. Din nefericire, textul care imi placea si mie la acest spot a fost schimbat, cu unul aparent mai „cuminte”. Unul care imi sugereaza ca o institutie de parerologi, CNA-ul, a cerut sa nu se transmita mesaje gresite. Dar poate ma insel, si asa cum s-a schimbat modul acela de a face bere, asa li s-o fi schimbat si gandirea creativilor de la Ciuc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *