Cinci idei pentru Aramis Feeling

Distribuie articolul

V-am spus acum ceva vreme că îmi place foarte tare proiectul celor de la fabrica de mobilă Aramis din Baia Mare, care produce o mare parte din mobilierul tapițat de la Ikea, dar care a avut curajul și energia de a inova și a lansat pe piața deocamdată regională o linie de mobilier făcută în mare parte exclusiv din burete învelit în țesătură. Deosebit de prietenoase, ingenioase și vesele ca și forme și culori, canapelele și fotoliile din portofoliul Aramis Feeling au adunat relativ ușor o comunitate de fani și consumatori, în special între tineri și i-au determinat pe proprietarii afacerii să extindă pentru moment aria de prezență fizică în spații comerciale din Transilvania.

 

IMAG0355

Pentru că merg des la Cluj și sunt un vizitator intens și aproape captiv al Iulius Mall, am urmărit în ultimele luni punctul de contact amenajat de Aramis Feeling la parterul corpului din față al complexului comercial. De câte ori am trecut dimineața pe acolo nu am găsit decât canapelele și panoul personalizat dintre ele, care subliniază frumos ideea de dublă utilizare a produsului, zi/noapte. Zilele trecute am ajuns după-amiaza în zonă, am reușit să întâlnesc și persoana care se ocupă de vânzare și am avut un dialog interesant și util. Am aflat că standul de prezentare are parte de asistent de vânzări doar de marți până duminică între orele 14.00 și 21.00 și că rezultatele comerciale ale primelor luni sunt deosebit de încurajatoare. Totodată, am urmărit aspectul standului și comportamentul trecătorilor și, pe drumul spre casă, mi-au venit în cap câteva idei care, cred eu că pot ajuta vânzările din acest punct să crească semnificativ.

 

IMAG0356

Hai să vă spun ce mi-a trecut prin cap, invitându-vă să vă dați cu părerea mai jos la comentarii și asupra ideilor mele, dar mai ales asupra unor alte soluții, pe care voi le considerați eficiente, creative și realiste, adică ușor de implementat fără prea mari eforturi financiare:

Înainte de toate, perioada în care omul de vânzări nu este la stand (bănuiesc că din motive de costuri) trebuie compensată prin cât mai multă informație plasată permanent la locul faptei. Așa că:

1. Pe fiecare dintre obiectele de mobilier afișate trebuie pus, vizibil și lizibil, numele, tipul mobilierului și mai ales prețul de vânzare, cu moneda indicată limpede. Nu de alta, dar am auzit că, la un târg, la București, un client căruia i s-a spus că o canapea costă 800 a venit cu euro, deși prețul era exprimat în lei.

2. Pe panoul de prezentare care separă mobilierul în forma sa de zi și de noapte trebuie scris clar programul în care omul de vânzări este la fața locului, precum și un număr de telefon al unei persoane apte să dea informații clare despre produsele expuse, prețurile lor, servicii și alte detalii.

3. Un ecran cu față dublă plasat cumva deasupra panoului separator ar putea rula imagini, date tehnice și prețuri cu întreaga colecție Aramis Feeling, care cuprinde mult mai multe modele decât cele două expuse. Ar ajuta și existența la stand a unor broșuri/cataloage cu întregul portofoliu.

4. Dacă tânăra amabilă, bine pregătită și proactivă care se ocupă de vânzări ar fi îmbrăcată într-o pijama colorată și veselă și ar avea o rutină în care ar demonstra cât de bine pot fi folosite canapelele ca și loc de dormit (o pernă și o pilotă pot completa decorul), standul și produsele ar fi mai atractive și mai ales memorabile. Pentru asta trebuie doar un pic de imaginație și curaj, nu e nimic rușinos, dimpotrivă. De aici se pot dezvolta și alte idei, de exemplu acordarea unui premiu pentru studentul/studenta care se oferă să doarmă în mall, pe canapea, una sau mai multe nopți și să țină un jurnal public al acestei experiențe.

5. E nevoie în mod cert de o mai deasă înlocuire a învelitorii textile a canapelelor expuse, utilizarea lor intensă de către vizitatorii din mall a dus la pătarea învelișului de catifea în culoarea gălbenușului, iar petele vizibile arată tare neatrăgător și alungă doritorii.

 


IMAG0357

 

Fiindcă sunt convins că mulți dintre cititorii mei sunt mult mai inteligenți, creativi și pricepuți decât mine, profit de această ocazie pentru a lansa un nou concurs pe blog: puneți voi mâna frumos și dați cu generozitate idei faine de creștere a vânzărilor standului Aramis Feeling de la Cluj. Nu vă sfiiți să aveți cele mai trăznite și mai originale idei, este de fapt un brainstorming, nu râdem de ideile crețe, așa se nasc inițiativele strălucite și tacticile productive.

Promit că premiez cea mai tare idee cu două cărți de marketing nou-nouțe de la Editura Publica, plus o surpriză tare în grade, din pivnițele personale. Închidem concursul la sfârșitul lunii mai, până atunci fiți harnici și creativi!

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 501

4 comentarii

  1. Salutare,
    tinad cont de spatiul alocat standului eu as merge pe ideea unui stand mobil in functie de perimetrul dat! Adica, canepeaua ce se vrea a fi promovata sa fie dotata cu rotile, un televizor (la care sa ruleze o reclama cu aceste produse…)amplasat pe un suport (la fel dotat ergonomic pe rotile)si un slogan de genul „daca nu ai avea canepeaua nu ai stii unde sa pui televizorul!”

  2. Prezenta cuiva in pijamale mi se pare deja un pic perimata!
    Ideea finala este prezenta unui stand in forma de camera (atat cat permite spatiul) in care sa poti aseza canepeau mult dorita in functie de televizor ! chiar niste floricele si o carte de citit sau reviste nu ar strica sa fie prezenta pe canapea, totul pentru a arata si demonstra confortul canapelei!
    Din pozele pe care le-am vazut aici am observat si fotolii, si as merge si pe ideea „ma uit la televizor 5 minute ca sa dorm un pic” de unde sa reiasa iar confortul produsului!

  3. nu am amintit de prezenta materialelor promotionale ale producatorului, a pretului care trebuie sa fie super vizibil si datelor tehnice despre produs, deoarece acestea se subintelege ca TREBUIE sa existe din start la stand!

  4. am intrat pe site-ul lor si sincer sloganul lor cu „canapelele care iti fac viata mai dulce”… nu-mi suna deloc reprezentativ sau atractiv! Eu as merge la prima strigare pe un slogan poate un pic prea uzitat dar cu impact ceva de genul: „probably the best couch in the world – probabil cel mai buna canapeaua din lume!” si care sa fie in engleza (stim bine ca un slogan in engleza da bine in marketingul de la noi si nu numai; dar nu dau eu aici mai multe exemple de slogane) si de asemenea sa fie un slogan mult mai atragator si care sa se regaseasca in standul amplasat si atmosfera creata acolo…!
    In rest nu stiu deocamdata ce ai putea face mai mult in mall!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *