Abracadabranding de la capătul tunelului

Distribuie articolul

WP_20130926_003

Sigla din imagine aparține unui magazin de îmbrăcăminte din galeriile Era Shopping din Oradea. Produsele, prețurile, plasamentul și promovarea sunt mai puțin relevante în cazul de față. Azi vorbim despre naming, adică despre cum s-a născut marca de comerț afișată cu litere volumetrice deasupra vitrinei.

Se vede că la început a fost doar „LUMINIȚA”. Domnul „FLORIN” a apărut ulterior, vopseaua de pe polistirenul literelor are o tonalitate mai închisă, nu a avut vreme să se decoloreze în aceeași măsură. Pentru Florin nu a mai fost loc pe frontispiciu, el a fost înfipt cu sila sub Luminița, mai mic și mai înghesuit, era scump să se facă o firmă nouă.

Vânzătoarea nu a putut să mă lămurească asupra unor chestiuni. Voi ce credeți:

– s-o fi săturat soțul să creadă vecinii că numai nevasta muncește în familie?

– s-o fi măritat Luminița după ce a deschis magazinul și și-a luat soțul ca acționar minoritar?

– au văzut comercianții că nu merge afacerea doar cu rochii de seară și au adăugat în ofertă și costume bărbătești?

– oare clienții magazinului provin în general din familii în care găina cântă mai tare decât cocoșul?

– dacă banii pentru afacere sunt împrumutați de la părinți, n-ar fi corect ca în partea de sus să se adauge, cu movul favorit al mamei-soacre, „Tanti Florica & Nea Costel”?

 

WP_20130926_002

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 492

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.