Wisdom cookies fără cookies la BRD

Distribuie articolul

M-am dus să preiau un card de la BRD, la o agenție de cartier din Cluj. Doamna de la ghișeu îmi cere cartea de identitate și, până caută ea în fișiere și fișete, mă invită să extrag un bilețel dintr-un bol de sticlă. Felii de A4 scoase la imprimantă, rupte cu rigla și legate cu sfoară.

– Hopa, acum aveți și loz în plic?

– Nu, sunt bilețele cu citate, trageți, citiți și vă gândiți la ce scrie acolo până vă găsesc eu cardul și printez actele.

– Deci nu risc să câștig vreun premiu sau vreo dobândă preferențială, nu?

– Nu, nu este cazul, e doar așa, ca să vă ocupați timpul cât vă rezolv eu solicitarea.

– Interesantă inițiativă, a fost ideea dumneavoastră?

– Nu, noi angajații nu avem voie să avem idei de astea, noi doar executăm exact ce ne vine de la centru.

Mi-o picat o zicere de-a lui Robert Kiyosaki, ceva despre succes, dream big și keep walking, dar fără whisky. Așadar, nici la bancă nu mai scapi de NLP, sunt atât de determinați oamenii ăștia să te vadă bogat, împlinit și reușit în viață și să îți ia ei comisioane de pe conturi și tranzacții grase, încât nu te mai lasă să respiri nici când vrei să schimbi o biată sută de euro, ca să mai plătești din datorii.

Interesantă ideea, este aparent eficientă dacă oamenii de la BRD și-au propus să dea o ocupație clientului, câtă vreme butonează doamna de la ghișeu. Și chiar este o experiență inedită, care poate fi plăcută sau provocatoare pentru unii mușterii, o modalitate de diferențiere accesibilă, adică ieftină. Cred că aici e, însă, problema. E prea ieftină pentru o bancă și fără finalitate pentru cea mai mare parte a clientelei (un pensionar, o vânzătoare de la alimentara care își plătește gazul sau un muncitor din șantier care pune în cont banii de rată nu prea au mare nevoie de energie intelectuală de la Kiyosaki). Ca să nu mai spunem că citatele au și mici erori de spelling care pot confuza cititorul…

Biata doamnă de la ghișeu a înghețat când am scos telefonul să fac pozele și i-am zis că o să scriu despre asta pe blog.

– Vaaai, domnule, dacă știam că o să îmi faceți probleme cu șefii…

Dacă oamenii de la BRD s-au gândit la wisdom cookies, mai bine renunțau la excesul de wisdom și ne dădeau niște cinstite cookies. Îi rog doar să lase femeia în pace, că și-a făcut treaba cu amabilitate și destul de iute, deci sunt șanse să mai revin la agenția aia și să mai las acolo niște comisioane, ca să aibă jupânii de la centru din ce să mai creeze proiecte inteligente de customer care.

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 503

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *