Invazia Dodge: non-reclame cu endorser idiot

Distribuie articolul

De câteva zile a început în Statele Unite o campanie intensivă de publicitate pentru noul model Dodge Durango. Pe Internet, pe posturile de televiziune și în cinematografe va rula o serie de 67 (șaizecișișapte!) de spoturi avându-l ca personaj principal pe personajul de film Ron Burgundy, întruchipat de actorul de comedie Will Ferrell. Domnul Ron Burgundy a fost un crainic al televiziunii din San Diego în anii 60-70 și a devenit o celebritate media în Satele Unite după o serie de întâmplări amuzante cauzate de stupiditatea sa nativă, dublată de fudulie, ignoranță, egoism și un misoginism legendar. Povestea lui a fost ilustrată în filmul Anchorman, o comedie de succes în 2004, iar Hollywoodul se pregătește să lanseze în curând un sequel al acestei pelicule. De fapt, compania Chrysler și producătorii filmului s-au înțeles acum să apeleze la o campanie de cross-promotion, pentru a își potența reciproc succesul la public.

Până acum, Chrysler a comunicat despre modelul său Dodge Durango folosindu-i pe Eminem și Clint Eastwood. Discursul de promovare era unul pozitiv, afirmativ, cu un conținut tehnic semnificativ și relevant, încercând să transfere credibilitate și popularitate de la endorserii cu greutate către automobil. Acum avem de-a face cu o schimbare radicală de paradigmă și discurs: vedem practic niște anti-reclame filmate destul de static într-un studio generos și elegant, în care automobilul are în mare parte rol de figurație iar personajul lui Will Ferrell se dă în stambă și își expune coeficientul de inteligență de doi digiți în discursuri cu un conținut intenționat irelevant, deformat, ridicol. Individul în costum cărămiziu a uzurpat rolul unui vânzător american clasic de mașini și monopolizează spațiul spoturilor (avem și clipuri de un minut), povestind că mașina are chiar și loc pentru mănuși în torpedou, polemizând cu un cal despre puterea mult superioară a modelului SUV sau demolând din fudulie un discurs livrat de copywriter despre eleganța, luxul și stilul inconfundabil al automobilului, portretizate de o pereche de dansatori.

Curaj și originalitate, asta se poate spune despre Chrysler că are aprobând această campanie de publicitate. E drept că la americani criza financiară nu mai este atât de resimțită de potențialii cumpărători, dar trebuie să fii tare îndrăzneț și să ai mare încredere în cunoașterea de către public a caracteristicilor tehnice și performanțelor mașinii pe care o aduci în piață, ca să îți lași produsul pe mâna unui anti-erou și să strecori cu parcimonie în spoturi doar ideea că mașina este elegantă și că are un motor de 360 de cai.

În România, o campanie similară ar putea fi creată în jurul lui Marian Vanghelie sau cu fostul jucător de fotbal Claudiu Răducanu. Aveți și voi idei similare? Ia, scrieți acolo mai jos chestiile comice la care vă gândiți (fără Gigi Becali, că este momentan indisponibil).

Până când vă vin ideile, luați de vedeți comediile astea de spoturi cu Ron Burgundy:

 

Compartimentul pentru mănuși:

http://youtu.be/ZzfVT6j_1dY

Calul:

http://youtu.be/SC_Up3zrKjE

Dansatorii:

http://youtu.be/bsYSTPGDotY

Se întorc dansatorii:

http://youtu.be/NA8FUQSvNO0

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 501

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *