Am auzit de prea multe ori în ultima vreme o expresie incorectă, nu doar semantic, ci și ca atitudine/poziționare față de Marketing și rolul lui într-o companie, încât am simțit nevoia să scriu acest articolaș, poate-poate îi voi convinge măcar pe câțiva să își re-evalueze vocabularul profesional și să renunțe la un clișeu păgubos.
Concret, este vorba despre formula verbală „este pe marketing”, „a fi pe marketing”, precum în contextul care urmează:
– Cu ce se ocupă Maria la voi în firmă?
– Ah, ea e pe marketing, pune postări pe Facebook.
– Adică se ocupă cu rețelele sociale, face comunicare de marketing, promovare?
– Da, ea și încă trei colegi sunt pe marketing.
Nu reușesc să îmi imaginez ce poate face Maria, cățărată acolo pe marketing și nici măcar cum arată acest marketing, de pot sta patru persoane călare pe el. Și nici nu pot înțelege cum naiba a apărut formula asta atât de neinspirată, de lipsită de expresivitate și cumplit de depreciativă la adresa unui domeniu al științelor social-economice care este atât de generos și voluminos ca și specializări profesionale și, culmea! foarte înrudit cu utilizarea corectă, creativă și eficientă a limbii, ca metodă de comunicare.
Nu doar marketingul este nedreptățit prin acest clișeu al noii noastre limbi de lemn, romgleza. Expresia care poziționează individul PE o arie profesională face deseori referire și la Vânzări, Financiar, Customer Service sau alte departamente ale unei organizații. De aceea, vă rog eu frumos, dacă mai auziți barbarisme de felul ăsta rostite prețios de semidocți sau de oameni superficiali, să îi corectați și să le explicați că activitățile și meseriile acestea sunt prea frumoase și interesante ca să ne urcăm noi, nerecunoscători, pe ele.





