De ieri, echipa de fotbal Barcelona are un nou sponsor, cu un contract pe o perioadă de patru ani și jumătate. Știrea nu este banală, din mai multe motive: sponsorul este Intel, care este la prima implicare de acest gen în sportul-rege, iar modalitatea prin care este evidențiat acest parteneriat este una creativă și originală.
Sigla Intel inside, atât de cunoscută deja majorității celor care utilizează un computer, este inscripționată la interiorul tricourilor jucătorilor și nu pe suprafața exterioară, la vedere, astfel că ea va putea fi văzută doar atunci când jucătorii se vor bucura la reușita unui gol și vor ridica poalele echipamentului, așa cum obișnuiesc unii dintre ei. Contractul nu prevede vreo obligație a jucătorilor de a realiza această mișcare, lăsând ca afișarea logo-ului Intel să se întâmple natural.
De ce este această mișcare una foarte inteligentă, eficientă și memorabilă și nu se poate considera că banii de publicitate ai Intel sunt cheltuiți în mod riscant? Păi hai să vedem câteva motive:
- Atât Barcelona, cât și Intel sunt mărci cu expunere imensă și notorietate mondială de prin rang, astfel că știrea despre acest nou parteneriat a ajuns deja cu siguranță la majoritatea celor preocupați de fenomenul sportiv. Practic, nici nu este mare nevoie ca sigla să fie arătată prea des, fanii fotbalului, susținători ai Barcelonei sau nu, vor ști deja că acel logo este acolo. Ba putem spune că acu va apărea o altă procupare în rândul microbiștilor: ia să vedem dacă acest jucător care a marcat ne arată sau nu sigla Intel.
- Dacă stăm să calculăm atent expunerea reală de care se va bucura Intel, ar trebui să avem în vedere că dezavantajul aparent față de sponsorii prezentați pe suprafața vizibilă nu este atât de mare. De ce? Pentru că expunerea realizată către privitorii unui meci de 90 de minute și ai eventualei lui reluări se poate compara (și poate fi chiar egală sau mai mare, în unele cazuri) cu prezența pe ecranele de televiziune în jurnalele de știri și în emisiunile-rezumat, care prezintă exact fazele importante (golurile cu precădere) și bucuria jucătorilor după momentul reușitei. Cum jurnalele de știri se repetă la fiecare oră, iar golurile și scorurile Barcelonei sunt urmărite cu interes pe întrega planetă, volumul privitorilor atinși de semnalul video al Intel poate fi realmente considerabil.
- Nu întâmplător, Intel a ales Barcelona. Chiar dacă nu mai este astăzi campioana Europei, Barcelona oferă și astăzi televiziunilor ratinguri înalte și atinge publicuri largi. În plus, clubul catalan are în continuare numărul cel mai mare de jucători spectaculoși, creativi, rapizi și eficienți, iar numărul de goluri marcate ca medie pe meci plasează echipa în primele locuri ale clasamentelor europene specializate. Logoul „Intel inside” se poate transforma ușor într-o metaforă plină de umor, care să sugereze că Messi, Xavi, Iniesta, Fabregas, Alexis sau Neymar dau un atât de mare randament și se mișcă atât de rapid și eficient pe teren fiindcă au ca motorizare un procesor Intel.
- Diferențierea. Intel alege să facă lucrurile diferit față de orice altă companie, plasându-și emblema într-o poziție neconvențională. Intel alege să încheie acest parteneriat doar cu clubul numărul unu mondial ca și notorietate, spectaculozitate, număr de fani și simpatizanți și capacitate de expunere mondială. Să nu uităm că Intel este prima companie mondială care a reușit să impună ca memă și să protejeze ca marcă înregistrată o temă muzicală, cea folosită în toate reclamele sale și care se aude la instalare și pe computerele dotate cu procesoare Intel. Iată acest sunet, o componentă esențială și elegantă a brandului Intel:
http://youtu.be/QRLyMjvug1M