Alba Iulia – lecție de marketing comunitar

Distribuie articolul

Am aflat de la un prieten, pe Facebook, că o agenție mică, din Transilvania, a realizat noul manual de identitate vizuală și comunicare al orașului Alba Iulia. Am găsit documentul integral la adresa aceasta și vă invit cu mult drag să îl citiți și să îl descărcați pentru arhiva proprie, fiindcă mi se pare o sursă excelentă de informații și inspirație și un exemplu foarte bun pentru toate orașele din țara asta, dar și pentru multe afaceri de la noi.

alba03

Autoritățile locale au avut încredere în agenția condusă de Adrian Docea, absolvent de la Babeș-Bolyai și au făcut un lucru excelent, din mâna și mintea echipei sale ieșind atât un simbol grafic unic, frumos, autentic și memorabil, cât și două formule verbale cu valență de slogan care sunt clare, simple, ușor de ținut minte și foarte ofertante pentru viitoarea comunicare de marketing a acestei localități, în special pentru valorificarea potențialului turistic al zonei. Avem așadar prin acest document nu doar un manual clasic de identitate vizuală, ci și un set de idei și direcții strategice de comunicare a brandului Alba Iulia.

Autorul a denumit documentul Manual de Brand și nu s-a limitat la a construi doar un manual de identitate, fiindcă a inclus și a impus prin munca sa câteva decizii strategice de comunicare și a stabilit fundamentele poziționării localității ca și produs-destinație turistică. Mai mult, autorul oferă sugestii vizuale de transfer de beneficii provenite din brand equity între localitate și cele mai puternice și notorii mărci comerciale localizate aici ca și capacități de producție.

alba01

Foarte inteligentă și pragmatică renunțarea la formula „cetate de tip Vauban”, care menținea orașul-beneficiar captiv în mediocritatea prezenței într-o listă cu construcții strategice similare și enunțarea celor două caracteristici care valorifică istoria și atributele unice ale locului , dar și ating foarte eficient latura sentimentală a vizitatorului, fie el român sau străin. Alba Iulia se definește de aici înainte ca și Cealaltă Capitală valorificând istoria (capitala de suflet, capitala Unirii, capitala istorică și spirituală a Ardealului) și se înfățișează vizitatorilor ca și Cea mai mare cetate din România, confiscând astfel prim-planul în competiția neoficială a ofertelor turistice cu celelalte cetăți transilvănene (Sighișoara, Brașov, Râșnov, Făgăraș etc).

Excelentă investiția de imagine făcută de administrația locală, care dă astfel o lecție primarilor din celelalte orașe din România și mai ales din Ardeal: Clujul a pierdut astfel definitiv ocazia de a se poziționa oficial ca și Capitală a Transilvaniei, deși poate merită acest titlu din punct de vedere economic, social și cultural, iar celelalte orașe-cetate ale Ardealului pot să constate cum fluxul de turiști crește la Alba Iulia, datorită excelentelor investiții făcute în amenajarea Cetății, dar și în promovarea inteligentă a acesteia. Prin aceste elemente de identitate puternice, stabile și prietenoase, Alba Iulia câștigă puncte prețioase de familiaritate și atractivitate nu doar față de publicul exterior așezării, ci și în raport cu proprii locuitori, sentimentele acestora de apartenență, identificare și fidelitate față de localitatea natală sau de reședință fiind alimentate și potențate grație eficacității, coerenței și substanței elementelor vizuale și verbale alese pentru definirea identității.

Și dacă vă întrebați care este sursa de inspirație a frumosului simbol grafic, ia uitați-vă bine la poza asta, de sus:

alba02

 

alba06

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 503

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *