Ce asemănare există între WizzAir și CFR?

Distribuie articolul

La mijlocul lunii decembrie v-am prezentat într-un articol modul creativ, vesel și entuziasmant prin care Aeroportul din Cluj Napoca a marcat un eveniment comercial, repectiv împlinirea cifrei de un milion de pasageri care au beneficiat de serviciile bazei aeriane publice din capitala Transilvaniei. Articolul meu de atunci a apărut la numai două zile după acel pseudo-flash-mob, fiind prilejuit de găsirea relativ întâmplătoare în mediul online a unui filmuleț înregistrat de un amator, la momentul cu pricina.

cluj flashmob

Ei bine, la peste 50 de zile de la ziua aniversării, compania aeriană WizzAir, principalul operator aerian care decolează de la Cluj Napoca, a publicat pe contul propriu de Youtube un montaj al înregistrărilor video realizate la demonstrația de dans sincron care a fost organizată pentru marcarea evenimentului. Cu toate laudele pe care le merită realizarea tehnică și filmarea propriu-zisă și cu tot respectul pentru profesioniștii care au realizat editarea video, nu pot să nu constat că timpul mult prea îndelungat trecut de la înregistrare până la difuzarea publică a montajului compromite ideea de marketing modern, de comunicare promptă și de prospețime în relația cu consumatorul. O filmare realizată în 18 decembrie ajunge să fie difuzată abia pe 27 ianuarie, astfel că răutăcioșii ar putea spune că filmul a apărut abia după un an.

Este de-a dreptul dezarmant și neprofesional să ratezi în acest fel o oportunitate, să lași să se consume efectele de popularitate ale momentului festiv cât și buzz-ul creat în publicul local de manifestarea pe care ai organizat-o și să nu vii într-un termen rezonabil de câteva zile de la eveniment cu acest produs video, pentru a valorifica oportunitatea, a te urca pe valul de notorietate natural creat și a marca puncte de credibilitate și atitudine favorabilă a publicului în beneficiul propriei mărci comerciale. Cu toate că este o linie aeriană respectabilă, cu servicii corecte și prețuri atractive, WizzAir se comportă în acest subiect atât de delăsător și neprofesional, încât permite o paralelă prin similitudine cu promptitudinea Căilor Ferate Române, lider mondial autoritar al întârzierilor penibile.

Să menționăm totodată că utilizarea termenului de flash-mob pentru această demonstrație de dans sincron este puțin forțată, un flash-mob presupune mobilizarea unui public mult mai eterogen, format din persoane cu pasiuni și caracteristici comune, dar care nu aparțin unei organizații disciplinate și reprezintă o manifestare caracterizată de spontaneitate, improvizație și naturalețe, elemente care sunt departe de acest moment coregrafic regizat și asemănător, prin strictețe și mania sincronizării, dansurilor tematice de la Cântarea României. Vă las să vedeți totuși filmul, pentru că este un moment simpatic.

 

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *