Reclame pentru coafezele din New York

Distribuie articolul

Lucru cert, nu doar la noi se fac reclame proaste, cum sunt cele cu farmacia inimii, cele cu tigaia dry cooker sau seria de platitudini cu cea mai bună carne. Am descoperit zilele trecute pe Adweek.com un articol despre reclamele unui dealer auto din Big Apple, pe care jurnaliștii americani le consideră comice și interesante, doar fiindcă folosesc câteva idei puțin mai originale decât cele ale majorității comercianților auto din Statele Unite. Am văzut spoturile recomandate de Adweek de câteva ori, o să le vedeți și voi mai jos, părerea mea este că sunt deosebit de penibile și pot fi folosite cu mare încredere la capitolul AȘA NU din orice manual de advertising. Cu groază mă gândesc la ce reclame fac ceilalți dealeri auto, dacă așa arată spoturile considerate bune și remarcabile.

Da, știu, vorbim despre o mașină coreeană, cu preț mic, care se adresează în America unui public echivalent cu cel care la noi face audiențe mari pentru canalele de manele și pentru emisiunile de tip Măruță, Gherghe, Capatos, Wowbiz sau Cancan. Unii cronicari și analiști media folosesc pentru acest tip de public denumirea generică de coafeze, adică persoane care au nevoie de acest tip de subiecte, ca să aibă un subiect de conversație și să nu ajungă să se sinucidă fiindcă s-au plictisit de viață și vor să scape de banalitatea și mediocritatea propriei ființe.

Primul spot are ca sursă de inspirație o știre tabloidă din Statele Unite, despre o erecție care a durat patru ore și necesitat de intervenția medicului. Lăsând la o parte vulgaritatea informației, să remarcăm penibilul transformării acestei vești în poveste de spot publicitar și aplicarea fără decență a tehnicii tragerii de păr a unui scenariu:

http://youtu.be/toTlqDEAh9g

 

Încă nu ați văzut tot, spotul de mai sus a fost cel mai bun rezultat de care a fost capabilă agenția care lucrează pentru această reprezentanță auto. În al doilea spot avem parcă același scenarist mincinos de la episoadele de teleshopping cu italianul care urlă „cado, cado”:

http://youtu.be/4VeXeiuurk0

 

Iar ultimul spot vine să încoroneze opera fușeristică a agenției, afirmând cu tărie că băieții care nu au succes la fete își pot schimba soarta dacă își iau un Hyundai. Ăl mai mare bullshit pe care l-am văzut în vreun spot publicitar în ultima vreme.

http://youtu.be/LmRU4jj20vM

 

 

 

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 501

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *