Gyuri Pascu, credit neperformant de la OTP

Distribuie articolul

otpbank gyuri pascu

OTP Bank este echivalentul maghiar al CEC și desfășoară de multă vreme activități de retail bancar în România. Până acum, această bancă nu și-a comunicat mesajul comercial prin spoturi difuzate la televiziuni naționale, dar de câteva zile difuzează un spot care îl are în prim plan pe Ioan Gyuri Pascu (voce și personaj grafic).

Teoretic, utilizarea în comunicarea publică a cunoscutului component al defunctei trupe Divertis ar trebui să fie utilă, benefică și eficientă pentru banca maghiară. Din păcate, în cazul acestui spot, transferul de credibilitate, popularitate și atitudine favorabilă a publicului dinspre o vedetă către un produs/serviciu nu funcționează, din mai multe motive:

– Gyuri Pascu nu mai este, de câțiva ani, o persoană publică aptă să îndeplinească rolul unui endorser. În anii 90, Gyuri Pascu era cel mai popular component al grupului de umor Divertis, care făcea audiențe imense la televiziunea publică, umplea sălile în turnee naționale și vindea zeci de mii de casete audio și video cu înregistrările spectacolelor. Atunci, el reușea să susțină cu mare succes vânzările pachetelor pre-pay Connex Go, vorbind la mobil într-o bătrână cabină telefonică, într-un spot plin de viață și de umor. Din păcate, anii au trecut peste el, grupul Divertis s-a rupt zgomotos în bucăți lipsite de vlagă, iar imaginea publică a foarte talentatului actor-cântăreț a suferit deprecieri importante în urma unor conflicte în familie și a luptei personale cu unele vicii.

– Vocea și intonația lui Gyuri Pascu din acest spot ar putea fi utilizate la promovarea unor somnifere, produse de pompe funebre ori servicii de canalizare sau demolare. Ascultându-l, îți este foarte clar că nici el nu crede ce spune, deși se chinuie vizibil să mimeze entuziasmul și surpriza.

– Ilustrația video este săracă, lipsită de dinamism și înecată de texte și cifre, care irită ochiul deja educat al privitorului, care se pune subliminal în poziție de respingere când vede texte scrise cu litere ilizibile, atât de „îndrăgite” deja din contractele de telefonie mobilă și creditele în franci elvețieni de acum câțiva ani. Degeaba îi face desenul animat Gyuri cu ochiul, atractivitatea imaginii este egală cu sclipirea unui dinte de aur din gura unui cămătar de etnie rromă.

– Suntem în 2013, după cinci ani grei de criză, în care absolut toată lumea, companii, instituții și familii, a procedat la tăierea în carne vie a cheltuielilor și a renunțat la multe achiziții uzuale și de mare necesitate. Familii deținătoare de automobil merg la serviciu cu transportul public sau bicicleta, ca să facă economii. În aceste condiții, tu, bancă, vii și ilustrezi nevoile personale prin niște produse care vorbesc despre loisir?

– Văzând clăparii purtați pe plajă de bietul Gyuri, nu pot să nu îmi amintesc bancul cu soțul căruia blonda nevastă îi cere imperativ să îi cumpere ceva de purtat pe plajă cu care să facă mare senzație și să devină punctul de atracție al tuturor privirilor. Ați ghicit, soțul îi cumpără niște schiuri.

– Difuzezi  această reclamă la sfârșit de septembrie și vrei să îmi vinzi un credit ca să merg la mare, să stau sub umbrelă pe șezlong și să beau o limonadă? Ofertele turistice cu plajă-mare-soare care se vând în această perioadă  au în vedere destinații exotice transcontinentale. Ăia care pleacă toamna-iarna la mare nu au nevoie de credit de la tine, iar tanti Aglaia, care nu a avut astă-vară bani de trei zile la Eforie, are priorități ceva mai puțin exotice, ar vrea poate un împrumut să-și ia cartofi, să micșoreze datoria la asociația de locatari și să pună murături.

otpbank gyuri pascu 02

– E foarte frumos că, odată cu această reclamă, OTP și-a deschis canal propriu pe Youtube. Mai rămâne doar ca persoana care operează contul să priceapă că între subiect și predicat nu e nevoie de virgulă, în limba română, chiar dacă subiectul este un credit așa de avantajos.

Să încerci azi să vinzi în felul ăsta credite bancare este, din păcate, o idee la fel de productivă ca utilizarea Danielei Crudu în spoturi de promovare a pelerinajelor pioase la Muntele Athos sau distribuirea lui Hanibal Dumitrașcu  în reclame la tratamente de înfrumusețare.

 

http://youtu.be/VSTSfFvQTf4

Distribuie articolul

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *