Google: picioare de lut, limbă de lemn

Distribuie articolul

De mai bine de trei săptămâni, încerc să înscriu acest blog în programul AdSense al Google, pentru a putea posta reclame și a obține ceva fonduri pentru dezvoltarea site-ului și a altor pagini web de tip blog și forum pe care plănuiesc să le lansez curând. Încercările mele se lovesc de refuzul categoric și repetat al unor roboți, adică al unor progrămele care scanează automat conținutul fiecărui site ce dorește să intre în grațiile firmei înființate de domnii Brin și Page. Am depus cererea de două ori și de fiecare dată răspunsul primit după o săptămână a fost negativ, motivația transmisă (o vedeți în imaginea de mai jos) fiind că blogul nu conține articole originale, că nu furnizează conținut unic și relevant și că navigarea prin site nu este destul de clară, organizarea paginilor și informațiile fiind greu de descifrat de către vizitatori. Îmi asum riscul de a afirma cu toată încrederea că motivele invocate sunt absolut cretine.

google

Am încercat să iau contact cu un serviciu de relații clienți, cu vreun ofițer de cont, cu vreun specialist în comunicarea cu furnizorii de conținut. Degeaba, aceste servicii nu există pentru Google AdSense, ceea ce demonstrează aroganța, indiferența, nesimțirea și imbecilizarea unei companii care trage profituri uriașe din online pe seama celor care produc conținut, dar îi tratează pe aceștia fără pic de considerație. Am găsit într-un final niște date de contact de la serviciul AdWords, pe care îl folosesc deseori pentru a promova conținutul paginilor web al companiilor pentru care lucrez sau pe care le consiliez. Domnișoara care a răspuns rapid și amabil la telefon (normal, doar suna un fraier de la care ei încasează bănuți) mi-a explicat foarte distant că nu mă poate ajuta, că ea e de la alt birou/serviciu și că mă sfătuiește să caut serviciul de asistență online de tip chat de la AdSense. A închis înainte să o informez că așa ceva nu există și că ceea ce fac ea, colegii ei și firma la care lucrează seamănă perfect, dacă nu chiar se confundă cu practicile de la serviciile de relații cu clienții ale organizațiilor socialiste ceaușiste, obiceiuri care se mai regăsesc și azi pe la unele instituții de stat pe care le vrem cu toții bombardate.

Am cerut sfaturi unor oameni mult mai pricepuți și mai rutinați în relația cu Google și aceștia m-au lămurit: foarte multă lume a pățit la fel, calitatea softurilor care scanează conținutul este absolut jenantă, iar deciziile pe care acestea le iau în privința furnizorilor de conținut sunt deseori la fel de absurde. Există autori 100% originali de blog video de la noi cărora Google și Youtube le-au blocat canalele și le-au șters conținutul, fiindcă roboților li s-a părut că ei difuzează conținut preluat fără drepturi de la alți autori. Probabil, mie mi se trage de la faptul că inserez în multe articole linkuri spre conținut de pe Youtube și trimiteri către alte pagini web. Voi continua să fac asta, în ciuda deciziilor stupide ale roboților, fiindcă nu poți scrie sau vorbi despre reclame video sau publicitate online fără să oferi și exemple sau mostre, fără să îți ilustrezi raționamentul.

Concluzia celor cu care m-am sfătuit: practic nu am ce face, trebuie să mai aștept și să continui să solicit noi evaluări, cu roboții nu poți să te porți decât la fel de stupid ca și ei, le dai impulsuri la nesfârșit până li se încinge procesorul, încep să dea erori și judecă altfel decât au fost programați, adică din imbecili să devină mai toleranți. Concluzia mea: Google a ajuns un colos cu picioare de lut și a pășit hotărât pe drumul spre autodistrugere. Compania care a pornit de la principiile generoase și ideile strălucitoare ale domnilor Page și Brin a ajuns azi doar o imensă fabrică de bani mulți și profituri indecente și a pierdut definitiv legătura cu valorile și principiile sale originare și cu spiritul inovației și creativității puse în slujba oamenilor simpli, onești și bine intenționați. Așa cum ne arată istoria economiei și miile de exemple ale falimentelor faimoase, atunci când au început să-și trateze partenerii și clienții cu superioritate și greață, cele mai puternice și mai solide companii s-au făcut praf și pulbere peste noapte. Sunt multe voci care vorbesc despre următoarea mare bulă ce se va sparge și va genera noua criză mondială și o localizează fix în zona companiilor și serviciilor online, la fel de supraevaluate și toxice ca și instrumentele financiare derivate de acum 7-8 ani.

google2

Voi renunța la cererile de înscriere a acestui blog în programul AdSense, fiindcă nu consider necesar să îmi pierd timpul cu o companie care își tratează partenerii în acest mod mizerabil. Evident că de aici înainte voi propune colaboratorilor mei anularea oricărui buget alocat publicității prin google și identificarea altor căi de promovare online, poate mai puțin eficiente, dar cu certitudine mai oneste, mai decente și mai responsabile față de partenerii lor. Da, știu că predicția unui apropiat faliment al google vi se pare născută din furie. Dar poate vă mai gândiți puțin dacă citiți această listă, pe care chiar Google o oferă ca răspuns la cuvintele cheie „famous american bankruptcies”: American Airlines, Pacific Gas & Electric Co, Chrysler, Delta Airlines, Conseco, Converse, Enron, US Airways, Fruit of the Loom, WorldCom, Trump Resorts, General Motors, Washington Mutual, Lehman Brothers. Toți, niște uriași faimoși și foarte populari, decedați din anul 2000 încoace. Ei, vă mai pare chiar așa imposibil?

PS: Jur că mai sus intenționasem să scriu că google este p…erfectibil.

 

 

Distribuie articolul

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *