Doi ani de Hacking Work: mic raport despre ce am reușit să construim împreună

Distribuie articolul

Acum doi ani, pe 23 februarie, lansam public proiectul Hacking Work, publicând primele șase episoade de podcast, filmate în condiții de pandemie, avându-i ca invitați pe Andra Pintican, Corina Neagu, Raluca Anton, Magor Csibi, Dorin Bodea (mulțumesc pentru încredere, oameni buni!), plus un prim episod „Manifesto”, în care explicam ce vrem de la acest proiect.

Ne-am asumat misiunea de a aduce progres și performanță în profesie și bunăstare în viața socio-profesională pentru 1 milion de oameni din România, într-un interval de 10 ani.

Scopul nostru este să construim un viitor mai bun pentru oameni, organizații și comunități, prin educație și colaborare, ca să mergem la serviciu, nu la scârbiciu. Prezentăm idei strălucite, personalități remarcabile, fenomene actuale și concepte care dezvoltă și schimbă fundamental paradigma în muncă și leadership.

Am pornit acest proiect acum doi ani alături de oamenii minunați de la Pluria, iar apoi am reușit, pas cu pas, să primim sprijin, încredere și energie de la mulți alți prieteni, oameni extraordinari, care au crezut în ideea și utilitatea acestui proiect.

Vreau să le mulțumesc acum bunilor noștri prieteni de la DevNest, de la MedLife, celor de la Blankfactor și de la Edenred, ambițioșilor de la Cluj Business Campus și excepționalelor gazde de la Stables și COS, cărora le datorăm cu toții dezvoltarea acestui proiect în acești doi ani.

Dar sunt mult mai mulți oamenii buni care în acest timp au fost alături de noi și cred că oricum risc să fac o nedreptate, nereușind să îi prezint acum pe toți cei de la care am primit sprijin, încurajări, informații, idei, încredere și energie, ca să putem ajunge azi aici.

Sunt foarte mulți profesioniști, antreprenori, parteneri, sponsori și lideri de business și din spațiul civic care ne-au ajutat enorm, care au susținut inițiativele noastre și care se tot adaugă fundației tot mai solide pe care așezăm acest proiect, de la o săptămână la alta. Vă mulțumesc tuturor celor care aveți încredere în noi și vă cer iertare că nu pot să vă menționez pe toți.

Ce am construit împreună?

În prima zi a existenței sale, podcastul a reușit o performanță de audiență uluitoare: peste 5.000 de oameni au vizionat episoadele lansate și ne-au transmis mesaje de apreciere și încurajare. Am crezut atunci că vom reuși foarte repede și ușor să atingem o audiență foarte mare.

Dar fix a doua zi după lansare, regimul criminal al lui Putin a invadat Ucraina și a băgat groaza în oamenii din întreaga țară și din lume, astfel că, vreme de multe luni de zile, nimeni nu a mai avut chef să discute despre piața muncii, când războiul ne bătea la ușă. Am supraviețuit cumva, muncind mult și dezvoltând pas cu pas, om cu om, o comunitate de profesioniști pasionați și inteligenți.

După doi ani de la lansare, proiectul Hacking Work include un podcast audio-video, newslettere săptămânale în limba română și engleză, producții și seriale educaționale multimedia, emisiuni de radio și televiziune, comunități profesionale și evenimente fizice, conferințe publice, programe de training și consultanță, campanii sociale, civice și educaționale, articole de analiză și sinteză publicate pe blogurile proprii și pe diverse platforme media partenere.

Acum, la doi ani de la lansare, mă uit un pic în urmă și văd că am produs și difuzat deja aproape 350 de montaje și episoade video, o mulțime de episoade audio pe canalele de streaming, 103 ediții de newsletter Hacking Work (cel de joi), 34 de ediții de Hacking Monday (ediția scurtă și pozitivă din fiecare luni) și, deja, 5 ediții ale Hacking Work International, newsletterul în limba engleză, zeci de episoade educative la Radio România Cultural și Radio Cluj, câteva zeci de evenimente educaționale excepționale la Cluj și în țară, câteva campanii memorabile și de amploare (salariile de la IKEA, sclavagismul de la Quantic Lab, Notele lui Klaus etc.), câteva campanii de promovare pentru startupuri românești remarcabile (Synaptiq, Allu, HAP! de la Vlad, Smilemobilul, MAPERS, Precious Circuit, Alchemico etc.) și o sumedenie de fapte bune și generoase făcute pentru cauzele de suflet ale noastre, BookTruck și Peditel.

Dar lucrul cel mai important și valoros pe care l-am făcut este că am reușit să formăm o comunitate extraordinară de câteva zeci de mii de oameni care ne urmăresc și ne sprijină și o echipă excepțională care a învățat și crescut enorm și care face astăzi cea mai mare parte din lucrurile minunate pe care vi le oferim zi de zi.

Iată doar câteva date care descriu această comunitate frumoasă și generoasă pe care am reușit să o construim împreună:

  • Newsletterul Hacking Work are 7361 de abonați acum, în februarie 2024, cu o rată de deschidere de minim 42% pentru fiecare ediție și depășește 55.000 de vizualizări în fiecare lună (ianuarie 2024), ceea ce indică faptul că cititorii obișnuiesc să revină de câteva ori lunar asupra conținutului fiecărei ediții.
  • Canalul de Youtube Hacking Work are 6708 abonați în februarie 2024 și înregistrează lunar minim 55.000 de vizualizări și 5000 de ore de vizionare (cu vârfuri frecvente de 75-80.000 de vizualizări și peste 7500 de ore de vizionare), dar și minim 300.000 de expuneri/impresii lunar.
  • Blogurile HackingWork.ro și DoruSupeala.ro înregistrează o medie lunară de 22.000 de cititori unici, cu un minim de 12.000 de vizitatori lunar și cu vârfuri de peste 54.000 de vizitatori unici în lunile în care sunt publicate articole de mare impact. Durata medie a vizitelor pe bloguri este de peste 7 minute.
  • Canalele de streaming audio Hacking Work au, în februarie 2024, peste 3.000 de abonați (peste 1500 pe Spotify, peste 800 pe Apple Podcasts, ceilalți pe RSS și alte platforme secundare)
  • Pe Linkedin, paginile „Hacking Work” și „Doru Șupeală” înregistrează un număr total de 30.500 urmăritori în februarie 2024 și depășesc constant 250.000 de vizualizări ale conținutului distribuit, în fiecare lună.
  • Pe Facebook, paginile ”Hacking Work” și ”Doru Șupeală” înregistrează un număr total de 25.500 urmăritori în februarie 2024 și depășesc frecvent 350.000 de vizualizări ale conținutului distribuit, în fiecare lună. Avem alți peste 3.500 de urmăritori pe Instagram și 6.000 de urmăritori pe TikTok

Cine sunt oamenii care urmăresc Hacking Work?

Hacking Work este astăzi, probabil, cel mai cunoscut și apreciat proiect multimedia de educație informală și informație specializată despre piața muncii, profesii și leadership din România, fiindcă vorbește clar, curajos și cinstit despre viața și experiența profesională, relațiile dintre angajați și angajatori, tendințele și fenomenele din piața muncii națională și globală.

Proiectul nostru ajunge lunar la peste 50.000 de abonați și urmăritori și peste 500.000 de spectatori unici agregați pe toate platformele (date colectate în ianuarie 2024). Cei mai importanți parametri de vizibilitate și impact cresc lunar cu 10%, audiența înregistrând o creștere agregată de 90% year on year (2024 versus 2023 și 2023 față de 2022).

Haideți să vedem unde suntem astăzi, bazându-ne pe datele unei cercetări serioase pe care am realizat-o în decembrie și ianuarie, când am vrut să aflăm cât mai multe informații despre oamenii care ormează audiența noastră, Ne-au răspuns la chestionar 509 oameni, iar profilul detaliat al audienței Hacking Work arată cam așa:

Proiectul Hacking Work are un public matur, activ profesional și social (peste 95% lucrează în prezent și mai bine de 90% sunt în mediul privat), pronunțat antreprenorial (20% sunt antreprenori și freelanceri), localizat în mediul urban modern (București și marile capitale de județ – 83,9%) și în diaspora (7,3%), cu un grad înalt de experiență profesională (90% au peste 5 ani de activitate, iar 50,2% au deja peste 15 ani de activitate)  și un grad foarte înalt de educație (92,6% au minim studii universitare de licență).

Se remarcă un echilibru foarte bun între angajați (46,5%) și manageri, directori sau proprietari de companie (48,9%), un nivel foarte bun al veniturilor nete (80% încasează lunar minim 5.000 de lei și 33% au venituri nete de peste 20.000 de lei lunar în familie).

Peste 38% din audiența Hacking Work lucrează în IT&Telecom, dar observăm o mare diversitate de specializări profesionale moderne din economia cunoașterii, industrii creative, tehnologie, inginerie, finanțe, comerț și sănătate și o distribuție foarte echilibrată în tipologia organizațiilor reprezentate: organizații mici (30,6% au sub 50 de angajați), organizații medii (28,5%) și organizații mari (37% au peste 500 de angajați). Detaliez profilul audienței, la finalul acestui articol.

Ce urmează? Schimbăm lumea împreună.

Am filmat deja mai bine de 12 episoade de podcast excepționale pe care le pregătim pentru difuzare în săptămânile următoare.

Am programat deja aproape 20 de evenimente educaționale publice, cu acces gratuit, care vor avea loc în acest an ce urmează.

Am pornit munca la câteva campanii extraordinare și impresionant de generoase, care vor aduce o schimbare puternică în bine în viața multor oameni.

Și avem zeci, poate sute de idei valoroase și frumoase, pe care pas cu pas le vom transforma în fapte, inițiative și proiecte benefice pentru viața profesională a sute de mii de români.

Fiindcă atât oamenii, cât și organizațiile pot mai mult și mai bine, iar noi cu toții merităm și putem să mergem la serviciu, nu la scârbiciu. Stați pe aproape, o să vă placă tare de tot ce plănuim, ce muncim și ce făptuim.

Vă mulțumim pentru sprijin, facem mult bine împreună!

Profilul audienței Hacking Work, detaliat

Vedeți în cele ce urmează toate datele legate de profilul audienței noastre, prezentate detaliat, așa cum au rezultat din aplicarea chestionarului de profilare:

Care este cea mai înaltă formă de învățământ finalizată de tine?

  • Școală primară sau gimnazială (1 – 8 clase) – 0.2%
  • Liceu sau școală profesională – 4.9%
  • Școală postliceală – 2.4%
  • Studii Universitare – Licență – 40.3%
  • Studii Universitare – Master – 45.6%
  • Studii Postuniversitare (Doctorat, MBA, etc.) – 6.7%

Unde locuiești în prezent?

  • În România – București sau Sectorul Ilfov – 31%
  • În România – capitală de județ sau zonă metropolitană – 52.9%
  • În străinătate – Europa și America – 7.3%
  • În România – mediul urban mic (oraș secundar, nu capitală de județ) – 5.3%
  • În România – mediul rural (sat sau comună) – 3.5%

Care este vârsta ta?

  • Sub 20 de ani – 0.22%
  • Între 20 – 25 de ani – 5.5%
  • Între 26 – 30 de ani – 11.2%
  • Între 31 – 35 de ani – 20.6%
  • Între 36 – 40 de ani – 22.2%
  • Între 41 – 45 de ani – 18.9%
  • Între 46 – 50 de ani – 10.8%
  • Între 51 – 55 de ani – 6.3%
  • Între 56 – 60 de ani – 3.7%
  • Între 61 – 65 de ani – 0.6%

Care este statutul tău profesional actual?

  • Angajat în mediul privat – 70.5%
  • Antreprenor – 10.2%
  • Liber-profesionist, Freelancer, PFA – 9.8%
  • Angajat în sistemul de stat (bugetar) – 4.7%
  • Elev sau student – 1.0%
  • Șomer, nu am loc de muncă – 1.6%
  • Pensionar, pensionară – 1.4%
  • Altele (concediu de maternitate/paternitate, sabbatical, în tranziție) – 0,8%

Cât de mare este experiența ta profesională, exprimată în ani de activitate?

  • Mai puțin de un an – 0.6%
  • Între 1 – 5 ani – 9.4%
  • Între 5 – 10 ani – 18.3%
  • Între 10 – 15 ani – 21.6%
  • Între 15 – 20 ani – 23%
  • Între 20 – 25 ani – 13.4%
  • Peste 25 de ani – 13.8%

Care este rolul tău în organizația în care lucrezi?

  • Membru al echipei, angajat – 46.5%
  • Lider de echipă, șef de echipă – 18.5%
  • Manager de departament sau divizie – 19.8%
  • Director al organizației – 3.1%
  • Proprietar sau Membru în consiliul de administrație – 7.5%
  • Altele (colaborator, contractor, project manager, support) – 1,6%
  • Nu lucrez acum (pensionar, șomer) – 3,0%

În ce sector economic lucrezi/activezi?

  • IT&C – Software, Hardware & Telecomunicații – 38.1%
  • Industrie și producție industrială – 9.7%
  • Educație, Cultură, Artă, Divertisment – 8.1%
  • Finanțe, bănci, alte servicii financiare – 7.3%
  • Comerț și distribuție de mărfuri – 6.6%
  • Sănătate fizică și psihică, medicină, psihologie etc. – 3%
  • Transporturi și infrastructură de transport – 2.4%
  • Energie (electricitate, gaz, combustibili, eolian) – 2.2%
  • Turism, Restaurante & alte servicii HoReCa – 1.6%
  • Instituții publice, armată, poliție sau sectorul bugetar – 1.6%
  • Agricultură și producție alimentară – 0.6%
  • Alt domeniu decât cele de mai sus – 18.8%

Care este dimensiunea organizației în care lucrezi astăzi?

  • 1 – 10 angajați – 15.1%
  • 11 – 50 angajați – 15.5%
  • 51 – 250 angajați – 18.1%
  • 251 – 500 angajați – 10.4%
  • 501 – 1000 angajați – 6.5%
  • Peste 1000 angajați – 30.5%
  • Nu lucrez, nu răspund – 3.9%

Care este genul/sexul tău, în actele de identitate?

  • Masculin – 45.6%
  • Feminin – 54.4%

Care este venitul tău personal net, lunar?

  • Mai puțin de 2.500 de lei lunar, net – 3.1%
  • Între 2.500 – 5.000 de lei lunar, net – 17.3%
  • Între 5.000 – 7.500 de lei lunar, net – 23.4%
  • Între 7.500 – 10.000 de lei lunar, net – 18.1%
  • Între 10.000 – 12.500 de lei lunar, net – 11.2%
  • Între 12.500 – 15.000 de lei lunar, net – 8.3%
  • Între 17.500 – 20.000 de lei lunar, net – 2.5%
  • Între 15.000 – 17.500 de lei lunar, net – 6.3%
  • Între 20.000 – 22.500 de lei lunar, net – 3%
  • Între 22.500 – 25.000  de lei lunar, net – 0.4%
  • Peste 25.000 de lei lunar, net – 6.5%

Care este venitul lunar net al familiei tale (persoanele cu care locuiești în gospodărie)?

  • Mai puțin de 5.000 de lei lunar, net – 6.7%
  • Între 5.000 – 10.000 de lei lunar, net – 22.4%
  • Între 10.000 – 15.000 de lei lunar, net – 22.8%
  • Între 15.000 – 20.000 de lei lunar, net – 15.1%
  • Între 20.000 – 25.000 de lei lunar, net – 9.6%
  • Între 25.000 – 30.000  de lei lunar, net – 8.8%
  • Între 30.000 – 35.000 de lei lunar, net – 5.5%
  • Între 35.000 – 40.000 de lei lunar, net – 2%
  • Peste 40.000 de lei lunar, net – 7.1%

Câți copii ai?

  • Niciun copil – 51.1%
  • 1 copil – 29.1%
  • 2 copii – 17.6%
  • 3 copii – 1.8%
  • 4 copii – 0.4%
  • 5 sau mai mulți copii – 0%

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *