9 din 10 angajați își doresc pentru 2024 servicii de sănătate mai complexe în pachetul de beneficii extrasalariale

Până acum câțiva ani, preocuparea pentru sănătate a angajaților și angajatorilor se referea mai degrabă la grija pentru riscurile de accidentare la muncă și, acolo unde era cazul, la abordarea mai degrabă reactivă a bolilor profesionale.
Distribuie articolul

De câțiva ani încoace, lucrurile s-au schimbat destul de mult, mai ales după pandemie, după declanșarea mai recentă a unor conflicte militare, efectul generator de stres al inflației și aglomerarea zilelor noastre de lucru cu o cantitate uriașă de informație digitală și expunere la ecrane.
În contextul acestor evenimente oamenii au devenit mai conștienți și mai atenți la sănătatea lor. În plus, un lucru excepțional de valoros care s-a întâmplat este că angajatorii au început să înțeleagă în mod serios și profund nevoia de a investi în menținerea sănătății oamenilor lor, atât când vine vorba de sănătatea fizică, dar și de cea emoțională.

Avem și o versiune video a acestui articol, publicată în cadrul serialului „Make It Work”, parte a proiectului nostru multimedia Hacking Work. Vă oferim aici acest video, invitându-vă să descoperiți podcastul Hacking Work și să vă abonați la newsletterul Hacking Work, pentru a primi în fiecare joi dimineață cele mai proaspete știri și analize din piața globală a muncii. Să vă fie de folos!

Performanța companiilor stă în mâinile oamenilor (sănătoși)

Companiile și managerii au descoperit că performanța lor depinde în mod direct de capitalul uman și de bunăstarea oamenilor care compun organizația. Nu doar că oamenii sănătoși sunt mai implicați, mai energici și mai atenți la ce muncesc, dar devin mai loiali și mai motivați când văd că angajatorul lor depune eforturi serioase și constante îngrijindu-se de sănătatea lor mintală și fizică și de ceea ce numim wellbeing, stare de bine. 

Încercăm să descoperim astăzi, în acest articol, cum își gândesc organizațiile moderne și sănătoase strategia pentru 2024 în privința sănătății angajaților, dar și care sunt așteptările românilor referitoare beneficiile extrasalariale.  Pornim de la un studiu amplu și foarte solid derulat de MedLife și NN România, în parteneriat cu eJobs, în perioada octombrie – noiembrie 2023. 

Au răspuns 4649 de angajați din România și managerii din 444 de organizații din toată țara, astfel că datele nu sunt doar reprezentative, ci și foarte valoroase pentru că acoperă ambele perspective: angajați, respectiv angajatori. 

Companiile de succes adoptă o abordare holistică a sănătății

Studiul efectuat de MedLIfe și NN România arată, înainte de orice, faptul că astăzi, în cazul organizațiilor inteligente și performante, nu mai vorbim doar despre prevenție, ci observăm tot mai mult și mai frecvent o abordare holistică a sănătății, raportându-ne la toate aspectele acesteia: de la abordarea unui stil de viață echilibrat și cu evitarea pericolelor și exceselor, la grija față de sănătatea mintală și problemele emoționale. 

Datele studiului confirmă acest aspect, wellbeing-ul, starea de bine a oamenilor, fiind pe locul al treilea în rândul priorităților companiilor din România, cu un procent de 59,3%, fiind precedat doar de interesul pentru nivelul de performanță a angajaților (67%) și loialitatea angajaților (60,4%). 

Dacă analizăm acest top trei, ne dăm seama că e firesc ca business-urile sa se preocupe cu prioritate de cele două aspecte care ocupă pozițiile 1 și 2, performanța și loialitatea angajaților, ținând cont de contextul volatil în care lucrăm cu toții. 

Iar starea de bine, vine să completeze logic preocupările strategice ale managerilor, ocupând un loc însemnat în top. Aceasta arată că angajatorii au înțeles că business-urile sănătoase se construiesc cu oameni sănătoși și că eforturile lor au început să se concentreze tot mai mult și în această direcție.

33% dintre companii anticipează o creștere a bugetelor pentru beneficiile de sănătate în 2024

Pe primul loc, cu 63,9%, se află tichetele de masă, iar pe locul al doilea sunt abonamentele medicale, cu 33,6%, ceea ce nu e o surpriză, deoarece încă dinainte de pandemie abonamentele medicale reprezentau al doilea cel mai oferi beneficiu extrasalarial, după bonurile de masă.

Este limpede că investițiile angajatorilor în sănătate capătă tot mai mult teren și câștigă în diversitate, lucru care demonstrează că tot mai multe companii de la noi încep să gândească și să acționeze inteligent și sănătos. 

Care sunt avantajele percepute ale abonamentelor medicale?

Interesul angajaților pentru abonamente medicale este susținut de numărul mare de avantaje pe care oamenii le percep când se gândesc la serviciile medicale accesate prin abonament. 56% dintre angajații care au răspuns studiului spun că abonamentele medicale le asigură un confort financiar sporit, prin faptul că le oferă gratuitate sau discount la servicii medicale. În plus, 55% dintre ei apreciază posibilitatea de a avea acces la servicii medicale de calitate, iar 47,6% apreciază faptul că au la îndemână un instrument care îi încurajează să aibă un comportament preventiv și îi ajută să-și îmbunătățească starea de sănătate fizică.

Când vine vorba de asigurările de sănătate, 64,5% dintre angajați văd ca avantaj acoperirea și sprijinul financiar, inclusiv pentru boli grave, spitalizare și/sau intervenții chirugicale, 57,1% pun preț pe liniștea și protecția de care au parte în cazul unor probleme de sănătate neprevăzute, iar 46,8% consideră că acestea le oferă un confort financiar ridicat, prin acoperirea pe care o au în cazul unor urgențe medicale.

Ce ar trebui să cuprindă un abonament medical complet?

Urmărind tendințele pieței și fiind atent la nevoile angajaților, MedLife, în calitate de lider al pieței medicale private din România și de partener de sănătate al peste 10.000 de companii, a dezvoltat un abonament de sănătate complet, ce cuprinde, pe lângă serviciile de prevenție și profilaxie obișnuite, asigurarea de sănătate de grup NNCare, dezvoltată în parteneriat cu NN România, un abonament stomatologic în cadrul rețelei DENT ESTET, precum și abonament la sălile de sport SWEAT CONCEPT. Mai mult, abonamentele de sănătate MedLife pot fi personalizate pentru fiecare angajator în parte și pot cuprinde și alte opțiuni, precum masaj la birou, sesiuni de sport acasă, servicii de psihoterapie și multe altele, nu doar pentru angajați, ci și pentru familiile acestora. Acest abonament reprezintă o soluție complexă, care oferă protecție 360 de grade sănătății angajaților din România. 

Așadar, așa cum bine spune o vorbă din popor, „Sănătate, că-i mai bună decât toate!”, și când vine vorba de compania ta, nu uita să pui pe lista de priorități sănătatea oamenilor din echipă, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.

Idei valoroase pentru organizații sănătoase

Acest articol vă este oferit de MedLife, furnizorul național de sănătate al României.

Pentru că știe că sănătatea înseamnă echilibru pentru minte și trup, MedLife a lansat singurul abonament medical 361 de grade. Un abonament complet, cu acces la servicii de prevenție, sport, nutriție, dar și asigurare medicală inclusă. Prin intermediul acestuia, MedLife susține dezvoltarea unui mediu de business sănătos în România.

Iar împreună cu MedLife, prin articolele scrise și publicate de echipa Hacking Work, vă oferim inspirație, prin idei valoroase pentru organizații sănătoase.

***

Distribuie articolul

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *