Digi24 + ProFM = Love. Dar nu se pupă.

Distribuie articolul

Compania RDS-RCS, prin divizia ei mediatică, muncește serios și cu folos în ultimii ani la construirea unui grup media consistent și influent, care să acopere o varietate cât mai mare de tipuri de public. Scopul acestei inițiative este să concentreze cât mai multă putere și influență publică în portofoliul grupului media și să poată oferi clienților de publicitate și în primul rând companiei-mamă acces la un număr mare de consumatori cărora să le fie livrate mesaje publicitare generatoare de vânzări și, indirect, de venituri din servicii pentru mediile componente ale grupului. Foarte bună ideea, de lăudat că se întâmplă așa ceva, mai ales că Digi24 este între puținele surse de informare de la noi (singura?) care mai are vreo legătură cu profesionalismul, informarea corectă și independența jurnalistului.

Grupul media al RCS-RDS mai cuprinde o serie de canale de sport care fac audiență în principal pe seama meciurilor de fotbal din campionatul intern, spaniol și italian, dar și canale de tip science și travel, create aproape este noapte în compensare pentru eliminarea din grila de cablist a RCS-RDS a posturilor Discovery. Mai este în portofoliu și un canal de filme (cam vechi și uzate) tarifat separat de abonamentul de bază de cablu. De ceva vreme, grupul RCS-RDS a achiziționat și rețeaua de radio ProFM, dar și televiziunea muzicală UTV. Excelente achiziții, dacă știi ce să faci cu ele și să le pui să producă audiență și, implicit, venituri din servicii.

Problema care apare este că, dorind să marcheze recenta achiziție a ProFM și probabil să încurajeze un transfer de audiență, popularitate și legitimitate între postul de știri de televiziune și frecvențele sale de radio, Digi24 a început să difuzeze o serie de promo-uri și reportaje care prezintă insistent, aproape toxic, în stilul ProFM și pentru publicul specific ProFM, diverse proiecte ale postului unde George Vintilă face emisiuni adolescentine de pe vremea când tocmai ieșise din adolescență: bătaie cu pistoale cu apă într-un parc, concert pe Casa Poporului, jocuri de cuvinte mult prea încrucișate cu Andrei Gheorghe, recitaluri cu Loredana (cine altcineva?) pe plajă și alte puțoisme sau explozii de pubertate cu care ascultătorii ProFM sunt sigur în temă, dar pe care cea mai mare parte a audienței Digi24 nu le înțelege și nu le digeră prea ușor.

prelipceanu vintila

 

Cred că trebușoarele astea ușurele, colorate și de un entuziasm aditivat cu prafuri, artificii și fumuri merg pe radio, că acolo conceptul include vorbărie, glume fără perdea, farse și bancuri grosolane și mult zgomot de fundal cu rol de muzică, iar produsul se consumă în plan secund, ca umplutură în perioadele cât ești captiv la volan sau în background la o cafenea de cartier. Dar nu se potrivesc defel pe un post de televiziune cu rol esențial de informare, care a adunat ce a fost mai sănătos din rămășițele conceptului de știri TV și a muncit din greu să își construiască audiență, credibilitate, prestigiu și un stil elegant și discret.

Chiar dacă ar exista un segment de public comun (mă îndoiesc că este consistent și relevant) pentru ProFM și Digi24, acesta se așteaptă să găsească fiecare tip de conținut acolo unde îi este locul și unde s-a obișnuit să îl consume. Nu poți băga în aceeași oală refrene de Alex Velea și palavre de politruc român, chiar dacă au ambele, de cele mai multe ori, aceeași valoare intelectuală. Nu poți servi Vacantzatziki la un dineu oficial, cum nu poți amesteca perlele de limbaj din lălăielile pop cu ironia fină a lui Radu Paraschivescu sau cu concluziile aproape chirurgicale ale lui Ion Bogdan Lefter.

Dacă nu se prind iute că pocnitorile cu hormoni ale unor băieți care refuză să se maturizeze nu au ce căuta între buletinele de știri serioase și celelalte emisiuni sănătoase la cap, domnii și doamnele de la Digi24 riscă să toace mărunt și să ardă iute, ca într-un joint, tot ce au muncit în ultimii câțiva ani. Posturile pot coexista, fiecare pe felia lui, în același grup media, dar nu are rost să fie amestecate într-un Molotov cu aromă de varză acră de care niciuna din audiențele absolut distincte nu are nevoie.

profm digi24

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *