Capul sus, acum ai ajutor în lupta cu depresia. Forget Blue Monday!

Distribuie articolul

 

Cercetătorii (britanici ori ba) au stabilit că una dintre zilele de luni de la începutul de an ar putea fi cea mai deprimantă din cele 366 pe care le vom parcurge în 2020. Poate pentru că e iarnă și frig, ziua încă e scurtă și întunericul ține mult de prea multă vreme, or fiindcă e ianuarie și ”nici iarba nu crește”, atât în afaceri, cât și în plan personal.

Cauzele pot fi multiple, însă depresia este un fenomen real, dur, complex, cu care tot mai mulți oameni se confruntă și cu care nu știu sau nu pot să se lupte pentru a îl învinge. În România, statistici demne de încredere spun că peste 2 milioane de persoane suferă de depresie, potrivit ultimelor cifre publicate de Organizația Mondială a Sănătății. Așa că discuția deschisă despre acest lucru trebuie să se întâmple cât se poate de intens.

Ei bine, în Cluj există cineva care s-a gândit să ofere ajutor celor marcați de acest simptom: Daisler Print House, Asociația Daisler și partenerii lor anunță lansarea celei de-a treia ediții a campaniei #BlueMondayRomania, o campanie care aduce în prim plan în această perioadă a anului discuția despre depresie.

Pornită în 2018, inițiativa permite celor care se simt singuri, triști sau deprimați în această perioadă să discute cu psihologi în cadrul unor ședințe oferite cu titlu gratuit în perioada 20-24 ianuarie. Pentru a se înscrie, doritorii trebuie să completeze un formular disponibil la adresa web https://rb.gy/jlsewp, urmând ca apoi să intre în contact cu psihologii.

Dacă simți că depresia îți dă târcoale, completează acum formularul, ca să primești ajutor!

 “2020 este al treilea an pentru campania #BlueMondayRomania și, totodată, anul în care îmi dau seama cât de mult a crescut acest proiect, repede, fără să se îndepărteze de scopul pe care îl are: conștientizarea depresiei și a faptului că este normal să apelăm la specialiști atunci când avem nevoie. În 2018, luni pe 20 Ianuarie, umpleam cabinetele de psihologie cu postcarduri cu mesaje de încurajare scrise de oameni care treceau pe la Daisler Print House, în 2019 am avut 8 psihologi înscriși ca parteneri, anul acesta în schimb, avem 16 și un eveniment deschis pentru publicul larg unde se va discuta despre depresie cu specialiști”, a explicat psihologul Denisa Niță, coordonatoarea proiectului.

Vezi aici filmul campaniei de anul trecut, iar aici filmul campaniei de anul acesta.

„Anul trecut am realizat un video scurt despre nevoia de a ne uita în jur, la cei de lângă noi și de-a-i asculta. Video-ul postat pe pagina Daisler Print House a avut peste 150 de distribuiri și câteva zeci de mii de vizualizări. În urma lui câteva zeci de persoane din toată țara ne-au scris că își doresc să discute cu un psiholog despre diversele probleme cu care se confruntă. Așa că în acest an am reușit să convingem mai mulți psihologi care în săptămâna 20-24 ianuarie și-au donat din orele de cabinet și sperăm să atingem un număr cât mai mare de persoane care să afle că astfel pot să discute cu un profesionist despre problemele prin care trec. Absolut gratuit”, a transmis Andi Daiszler, managerul de marketing al Daisler Print House.

Peste 15 psihologi din Cluj-Napoca și București așteaptă ca cei care vor să intre în contact cu ei să se înscrie completând formularul disponibil public, pe facebook pe pagina evenimentului Blue Monday, pe paginile de Facebook Daisler Print House și Daisler Asociația.

Suplimentar, pe data de 20 ianuarie, spațiul de coworking Invest Cluj găzduiește o discuție informală despre depresie și metodele prin care ea poate fi combătută. Invitații speciali ai întâlnirii sunt lect. univ. dr. Diana Cândea de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul UBB Cluj și mediul psihiatru Bianca Coșa, rezident la Clinica de Psihiatrie. Accesul e liber, luni – 20 ianuarie – de la ora 17, la adresa Strada Eremia Grigorescu nr. 18 – Invest Cluj.

Din 2005, în fiecare an, cea de-a treia zi de luni a lui ianuarie e supranumită Blue Monday. Conceptul vine de peste ocean și potrivit unei ecuații pseudoștiințifice are de-a face cu o stare generală proastă cauzată de trecerea sărbătorilor de iarnă, întoarcerea la muncă, o situație financiară mai precară decât în luna anterioară și per total o stare generală deprimantă. Tot de peste ocean vine și remediul, de obicei sub forma unor reduceri pentru a încuraja comportamentul consumerist.

Campania #BlueMondayRomania a fost lansată în 2018 de Daisler Print House în colaborare cu Asociația Studenților Psihologi din România. În 2020, campania e coordonată de psihologul Denisa Niță. Demersul este susținut de Asociația Daisler, Talo Media – creatorii clipurilor despre depresie, TedXZorilor, spațiul de coworking Invest Cluj și cabinetele de psihologie/psihoterapeuții partenere: Minodora Păduran, Diana Todea, Adina Bîrsan-Marian, Cristina Lațcu, Andrei Solomon, Anamaria Vancea, Filip Mirela, Cosmin Pavel, Samuel Bud, Beatrice Huțanu, Alexandra Arusoaiei, Șerban Bobos, Amalia Siminiceanu, Diana Pruteanu (București) și Cristina Țăpoca (București).

 

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *