Așa-i că vă era dor de un nou Bechtel?

Distribuie articolul

În imaginea de mai jos puteți vedea prețul la pompă al motorinei, valabil zilele acestea în Germania. Sub 1 euro. Adică aproximativ 4,50 lei. La noi televiziunile de propagandă pro-guvernamentală au bătut apa în piuă zilele trecute, sărbătorind firava coborâre a prețului, pe la unele stații, sub pragul de 5 lei. Adică la noi varianta cea mai ieftină e mai scumpă cu 11% decât în Germania, iar asta este, nu-i așa, o nouă mare realizare a guvernului Ponta.

diesel

Guvernul Ponta a introdus la începutul anului trecut o acciză suplimentară pe combustibili, care valorează cam 40 de bani pe litru și care ar fi trebuit să se materializeze în kilometri noi de autostradă. Majorarea prețului a determinat companiile de transport să alimenteze majoritar din țările vecine, iar încasările preconizate din acciză practic nu s-au realizat. Asta se cheamă subminarea economiei naționale, în orice țară normală la cap. La noi, nu.

Din banii de taxă de drum și din cei de acciză, guvernul Ponta s-a angajat să facă autostrăzi. A făcut: câteva mii de kilometri pe hărți intitulate pompos master planuri și abia douăzecișiceva de kilometri de șosea, de niciunde până nicăieri. În plus, câteva miliarde de euro au fost plătite unor firme de casă și s-au cumpărat astfel din nou niște hârtii numite studii de fezabilitate, care expiră după doi ani, fiindcă probabil sunt făcute fără conservanți. Iar pentru 2015 ni se promite oficial că vom mai avea gata 10 sau 11 kilometri de autostradă. Tot așa, de nicăieri până la cucurigu, nici nu apuci să rulezi în a cincea viteză că trebuie să frânezi și să reintri în aglomerație.

Ieri, tovarășul Ponta ne anunță că autostrada Comarnic-Brașov, care promisese el ferm în 2012 că va fi gata în 2016, că altfel el nu mai candidează vreodată la vreo funcție publică, urmează să fie gata prin 2018 sau 2019 și o să ne coste aproape 8,5 miliarde de euro, adică doar de vreo patru ori mai mult decât cel mai umflat preț posibil și de 16 ori mai mult decât primele estimări, făcute acum mulți ani de ministerul transporturilor, care spuneau că treaba trebuie să coste cam 500 de milioane de euro. Totul pentru puțin peste 50 de kilometri de drum! Prețul mediu este de 160 de milioane de euro pe kilometru, la banii ăștia sigur e făcută cu fir de aur. Iar ca să fie regia completă, cică înțelegerea asta catastrofal de păguboasă și de un tupeu inimaginabil trebuie semnată urgent, iute și musai, că oferta asta atât de generoasă e valabilă doar câteva zile. Așa se fac marile furăciuni, pe colțul mesei și în grabă.

În cea mai bună tradiție de jaf național pe model Adrian Năstase, Ponta și mafioții din jurul lui pregătesc un nou contract Bechtel, de data asta hoția fiind înmulțită de câteva ori față de tunul precedent. Iar clasa politică tace in corpore, în frunte cu președintele care a promis o țară normală, fără corupție, a lucrului bine făcut. În loc să îl cheme în CSAT și să îl dea cu capul de masă pe premier, pentru această propunere care înseamnă în mod clar subminarea economiei naționale și jaf cu acte în regulă, președintele ne silabisește citate din articolele lui Eminescu și se transformă, de la o zi la alta, într-o pisicuță pe care consilierii o pozează ca să facă trafic pe pagina de Facebook.

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 480

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.