Ești cel mai mare și mai tare magazin online și cea mai eficientă sculă de marketing pe care o ai este newsletterul. Mulți te-au copiat până la ultimul detaliu, foarte mulți te invidiază, destui te dau exemplu de e-shop de succes. Dar poți să-ți scrântești grav picioarele cu care domini alergarea în online, dacă faci mișcări mai puțin gândite, ca asta:
E vineri și trimiți tuturor abonaților tăi din baza de date același mesaj comercial, în care îi încânți cu reduceri aparent atractive la mai multe categorii de produse. Tuturor le dai aceleași coduri de discount, complicate, compuse din 4 secvențe numerice aleatorii. Perfect până aici, la cât de mult pește e în baltă (câți abonați ai), sigur pescuiești încasări grase până luni, cât durează campania.
Dar, lucru la care nu te-ai așteptat, un blogger foarte influent și cu audiență uriașă face un gest de generozitate și publică toate codurile de discount, ca să se poată bucura toți cititorii lui de oportunitate. Foarte ok până aici, vânzările trebuie să-ți meargă și mai bine.
Dar nu ai luat în calcul un lucru: odată ajuns pe un blog, mesajul tău comercial nu mai este unidirecțional, iar consumatorul capătă șansa de a își spune părerea și a îți da replica public, de la o tribună de unde mulți îl pot auzi. Și iacătă ce se întîmplă: vine un internaut cu degete iuți și minte brici și te verifică la prețuri, te prinde într-un ofsaid din ăla mare specific lui Pițurcă și dă cu tine de pământ, într-un comentariu plasat foarte sus, în primul ecran, chiar sub postarea bloggerului influent.
E ușor de bănuit ce efect are campania ta acum, asupra cititorilor bloggerului de top, nu? Foarte multă lume se prinde că promoția ta nu prea e promoție, că dincolo e mai ieftin și, pe termen destul de lung, nu va mai crede o iotă din sumedenia de newslettere pe care o să continui să le trimiți.
Astfel, o mulțime de oferte și campanii ale tale din viitor, care pot fi chiar foarte bune, o să piardă din mușterii tocmai pentru că te-ai gândit că, fiind vineri, lumea online e cam amorțită, obosită și pune botul mai ușor la un newsletter fușerit, care bate toba despre niște prețuri care la alții sunt mai mici.
Mishto faza!