Mondent, aka MD Clinic, este o clinică de stomatologie din Cluj care, dacă ne luăm după pagina ei web și prezentările din social media, se poziționează în segmentul premium, se adresează unei clientele educate, pretențioase și cu venituri peste medie și revendică abilități profesionale și competențe de înalt nivel.
Pe lângă clasicele intervenții și servicii specifice breslei, clinica spune că se pricepe și la operații mai complicate, că face chirurgie bucală și implanturi pretențioase cu regenerare osoasă, dar se pricepe și la estetică dentară. Și în domeniul comunicării publice arată ceva viziune proaspătă, au site, blog, profil (nu pagină) pe Facebook și ciripesc și pe Twitter. Până aici, toate bune și frumoase, bravo lor, succes și spor la treabă.
Problema apare în comunicarea publică a clinicii, unde cineva dă de pământ cu toată estetica din portofoliul de servicii al clinicii și le transmite subliminal potențialilor mușterii că mesajele de tipul „stai liniștit, nu doare, lucrăm finuț, nici nu o să simți, avem mâini de înger” sunt depășite, old fashion, frecție la picior de lemn. Nuuuuuuuuu, stomatologia contemporană a trecut de epoca romantică și s-a prăbușit undeva între cel mai crâncen naturalism și cel mai expresionist simbolism, dacă mi se permite să execut un ghiveci de curente culturale. Cum ar veni, din bube, mucegaiuri și noroi, iscat-am plombe și măsele noi.
Ce face comunicatorul clinicii? Publică pe Facebook, pe site, pe Twitter și pe unde îl mai duce gândul poze explicite cu gros-planuri din timpul intervențiilor chirurgicale. Ni se înfățișează astfel dentiții pline de sânge, răni deschise, bucăți de implant, știfturi, șuruburi, dălți și alte instrumente folosite în șantierele de reconstrucție maxilară. Text aproape deloc, adică informație medicală și științifică puțin peste zero, în schimb, poze sinistre cât cuprinde. Zău că, după ce am văzut ce publică expresivul comunicator de la Mondent pe toate mijloacele online, m-am bucurat sincer că la clinica respectivă nu s-a deschis încă secție de ginecologie sau ortopedie.
Oare ar fi fost prea greu sau prea scump să se apeleze la un grafician și să se construiască niște planșe descriptive care să arate aceleași lucruri, dar fără să îți facă digestia vraiște? Oare nu se puteau realiza fotografii mai prietenoase, pe principiul Before/After, dar care să expliciteze doar beneficiile evidente ale intervențiilor chirurgului? Sigur că se putea, dar pentru asta era nevoie de un marketer căruia să-i fi crescut deja măcar o măsea de minte.
Credit foto: MD Clinic, Wired.com
*UPDATE: La două zile de la publicarea articolului, observ pe profilul de Facebook și pe blogul Mondent că au fost îndepărtate toate secvențele horror. Felicitări pentru viteza de reacție și pentru înțelepciune.
Poate e metoda lor de reducere a clientelei in perioadele prea aglomerate.