Loud Laborers (Angajați Zgomotoși) – cum îi recunoaștem?
Angajații Zgomotoși, în engleză „Loud Laborers”, sunt acei oameni care, la serviciu, petrec mai mult timp vorbind despre munca lor decât lucrând efectiv. Sunt oamenii care se remarcă în ședințe vorbind foarte mult și degeaba despre tot soiul de teme, se străduiesc să pară harnici, dar nu prea fac nimic concret și folositor. Observațiile celor care citesc newsletterul nostru sunt îndreptățite: cu toții am întâlnit astfel de oameni buni de gură și mai puțin buni de muncă, prin firmele și birourile pe unde lucrăm.
Așa că putem fi de acord că naratorii basmelor despre hărnicie au apărut mai întâi pe la noi și abia acum sunt zăriți ca fenomen de amploare în analizele despre piața muncii de peste ocean. Iată că suntem și noi, românii, creatorii unui model global. Dar să lăsăm gluma la o parte.
Cum afectează Angajații Zgomotoși climatul de lucru?
Cercetătorii afirmă pe bună dreptate că acest fenomen afectează în mod negativ cultura organizațională și climatul de lucru, prin impactul dezastruos asupra moralului angajaților, prin scăderea productivității și a motivației. Implicarea redusă a angajaților vocali înseamnă o povară în plus pentru colegii lor, care deseori le preiau sarcinile și fac eforturi suplimentare pentru a duce la bun sfârșit toate proiectele. Efectul pe termen lung este unul catastrofal: acele firme vor avea valuri de angajați epuizați.
Un studiu internațional făcut de Qualtrics și Slack arată că fenomenul este răspândit global: angajații care recunosc că își petrec mai mult timp străduindu-se să le demonstreze șefilor și colegilor că sunt ocupați, decât fiind efectiv productivi ating un procent de 43% în India, 37% în Japonia, 36% în Singapore și 28% în Coreea de Sud și Statele Unite.
Soluția – recompensarea calității în fața cantității
De multe ori, acest comportament este un răspuns natural al oamenilor la volumul uriaș de muncă sau la modalitățile neinspirate utilizate de manageri pentru a evalua performanța. Raportul de cercetare subliniază că 27% din managerii din lume evaluează productivitatea angajaților pe baza timpului petrecut online sau a volumului de e-mailuri trimise, ceea ce contribuie la presiunea asupra angajaților de a părea ocupați și permanent disponibili.
A recompensa cantitatea în fața calității și munca (aparent) multă în fața muncii realmente productive creează comportamente toxice și modele de lucru periculoase în orice organizație.
Angajații harnici și competenți ar trebui să le ceară managerilor să facă evaluări mai serioase ale muncii fiecăruia, iar managerii ar trebui să ofere feedback onest și să recunoască eforturile și performanțele reale ale angajaților, în mod public.
O cultură organizațională puternică înseamnă un mediu în care angajații sunt mulțumiți, fericiți, tratați corect și echitabil și se simt în siguranță să spună când observă că ceva nu e în regulă.
***
Poți asculta informațiile din articol în acest episod al emisiunii Hacking Work Radio disponibil pe Youtube, Spotify și Apple Podcasts. Mai mult, ne poți asculta săptămânal la radio în fiecare marți, miercuri și joi la ora 10:20 la Radio România Cultural și la 07:20 la Radio România Cluj.
***
Acest articol vă este oferit de DevNest, compania de software pasionată de oameni, idei și know-how digital. Pentru toți oamenii buni pasionați de tehnologie, DevNest înseamnă evoluție și dezvoltare: Creăm oportunități. Creștem o comunitate.
***
Foto copertă: iStock.