O mică observație pentru domnul Zdreanță de la Baumit

Distribuie articolul

Compania Baumit România a pornit zilele acestea o campanie de promovare a vânzărilor, în care țintește o categorie bine definită de utilizatori: muncitorii care lucrează la zidărie, tencuieli, finisaje și placări ceramice, adică persoanele care pot influența direct consumatorii finali, cei care plătesc pentru amenajarea propriilor locuințe, spații comerciale sau clădiri de birouri.

Totul este foarte bine și frumos organizat, am văzut cel puțin două spoturi video pe TV, am găsit și un site dedicat acestei campanii, simplu și ușor de folosit. Au utilizat ca și rețetă a promovării deja tradiționala și clasica „formulă publicitară Dorel”, a muncitorilor fără prea multă minte, dar ghiduși și cu chef de farse de pe șantiere, lucru care nu e tocmai original, dar nici rău, iar actorii par a fi bine integrați, toți au fețe și replici corespunzătoare acestui mediu profesional.

Singura chestie care nu este deloc în regulă în această campanie este în această secvență:

Zdreanta Baumit

 

Se vede treaba că nici copywriterul, nici art directorul, nici product managerul și nici marketing managerul de la Baumit care s-au ocupat de această campanie n-au fost în viața lor pe un șantier unde se fac placări ceramice. Asta fiindcă orice meșter, chiar și ăla care spune că știe face de toate și de fapt nu se pricepe ca lumea la nimic, știe că faianța se pune de jos în sus și pornind din colțul cel mai vizibil al încăperii, astfel ca aspectul vizual la îmbinarea cu gresia sau cu alte materiale de pardoseală să fie unul plăcut, să nu se apeleze la piese tăiate fix acolo unde cade ochiul trecătorului.

Așadar, încercând să dea lovitura fix în rândul meseriașilor din construcții, Baumit comite o mică gafă, arătându-le acestora că vrea să le vândă marfă, dar nu se pricepe tare bine la meseria lor. Desigur, premiile apetisante și mecanismul destul de simplu al campaniei pot compensa acest dezavantaj, dar nu ar fi fost rău dacă domnul Zdreanță ăsta din clip ar fi fost un meseriaș ceva mai credibil, mai priceput, apt să capete respectul colegilor săi de breaslă.

Pun aici și spotul video, altă surpriză neplăcută a campaniei fiind că nu am reușit să găsesc acest video pe canalele de Youtube sau de Facebook oficiale ale Baumit și a trebuit să îl descarc de pe pagina de Facebook a unui dealer al companiei. Suntem în 2016, domnilor, iar muncitorii au deja smartphone, așa că treaba asta nu e tocmai beton.

 

 

Distribuie articolul
Doru Șupeală
Doru Șupeală
Articole: 492

Un comentariu

  1. În funcție de consistenta adezivului, faianta poate fi montata de sus în jos fără probleme, astfel încât rândul de jos sa fie din „straifuri” care sa preia eventualele diferențe ale pardoselii ( date de pantele catre sifon – dacă exista). Nivelul este stabilit prin trasarea nivelului cu firul cu praf ( ratzusca) si elimini surprizele de final. Sunt inginer constructor și în 20 ani de experienta în finisaje, cei mai buni montatori de ceramice incep montajul de sus în jos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.