O greșeală de ambalare de la Carmangeria Moldovan – Sânnicoară

Distribuie articolul

 

Sunt un mare fan al companiilor mici și mijlocii autohtone, în special când vine vorba de alimente și servicii, iar la Cluj avem destule exemple de nume care merită încredere, fidelitate și sprijin pentru a se dezvolta sănătos.

Îmi plac tare mult panificația și mini-cafenelele Panemar, lactatele de la Bonas, produsele din carne de la Moldovan, farmaciile Ducfarm, dar și operatorii HORECA porniți de aici, cum sunt Marty, SaladBox, LaCasa, Donuterie, Olivo, Meron sau Narcofee.

Cred cu toată puterea că doar alegând cu prioritate mărcile locale aparținând unor antreprenori autohtoni putem să ajutăm direct și consistent la dezvoltarea economiei, la apariția de locuri de muncă mai bine plătite, creșterea calității vieții și a nivelului de trai,  dar mai ales la dezvoltarea unei culturi a afacerilor făcute cinstit și cu pasiune, din dorința de a fi de folos și de încredere pe termen lung clienților.

Cu toate acestea, sau poate tocmai pentru că aș vrea să crească sănătos și să evite momentele de insatisfacție ale clientelei, nu ratez ocaziile de a semnala greșelile de strategie sau implementare pe care aceste companii le fac și care, între noi fie vorba, sunt naturale și în mare parte neintenționate.

Am descoperit recent la carmangeria Moldovan o idee de ambalare a crenvurștilor care nu doar că este absolut greșită și deloc productivă, dar induce direct consumatorului decizia de a nu mai cumpăra produsul pe viitor. Pot bănui, dar nu pot accepta raționamentul care a stat la baza lipirii cu adeziv a unor etichete de hârtie, direct peste membrana produsului, pe mare parte din cantitatea de crenvurști pusă la vânzare.

Înțeleg că există legislație care îți impune niște reguli de etichetare, dar cred că soluția găsită nu este deloc una fericită, sănătoasă și durabilă. Înainte de a pune crenvurștii la fiert, gospodina este nevoită să curețe lipiciul cleios de pe suprafața produsului, iar acest pas nu face decât să taie pofta de mâncare oricui vede cam cum arată produsul etichetat, la capătul fuluxului de aprovizionare și vânzare.

Nu știu exact cum ar trebui rezolvată această problemă, dar știu sigur că nu voi mai cumpăra prea curând crenvurști de la Moldovan dacă vor continua să se prezinte așa în galantar. Produsul în sine, ca rețetă și ingrediente, nu este cea mai sănătoasă alegere, dar, măcar o dată pe an când îți este poftă și decizi să faci compromisul de a ignora compoziția nu tare prietenoasă, ar fi bine să nu trebuiască să dezlipești mâzga respingătoare în care se transformă, inevitabil, etichetele de hârtie lipite direct peste membrană.

Și, dacă tot am deschis discuția despre Carmangeria Moldovan, o marcă pe care proprietarii se străduiesc cu succes și cu eleganță să o impună în piață, aș zice că a sosit momentul ca proprietarii să renunțe la a utiliza în spațiul public mărcile mai vechi cu care s-au făcut cunoscuți acum mulți ani, cum sunt ”Cosm-Fan” sau ”Carmangeria Sânnicoară”. Nimeni nu își dorește să creeze și să mențină confuzia asupra propriei mărci, amestecând-o cu unele care nici nu arată la fel de bine și nici nu spun publicului aceleași lucruri.

 

dav
dav
Distribuie articolul

Un comentariu

  1. Bună ziua,

    În primul rând, vă mulțumim pentru că v-ați făcut timp să ne aduceți în atenție această problemă. Textul dvs. a fost citit atât de către conducerea companiei, cât și de colegii din Producție și cei de la Marketing și se va căuta o soluție mai bună pentru etichetarea acestui produs.

    Așa cum ați intuit, legislația impune niște reguli de etichetare, mai exact ca la aproximativ 5-6 bucăți de crenvurști să fie o etichetă și, totodată, eticheta să rămână pe produsul din vitrină până la terminarea lotului respectiv de marfă. Aceste reguli de etichetare dublate de fluxurile intense de producție și de servire duc la astfel de scăpări, pe care, cum spuneam, vom încerca să le evităm pe viitor.

    Cât despre finalizarea rebrandingului, bineînțeles că ne dorim să facem asta, dar este un proces de durată, care implică niște investiții substanțiale pe care le-am luat în considerare și le-am eșalonat într-un anume interval de timp. În acest moment pe piață sunt doar două nume, nu trei, sub care magazinele noastre funcționează: numele vechi – Cosm-Fan Carmangeria Sânnicoara și numele nou – Moldovan Carmangeria Sânnicoara. Rând pe rând, în funcție de planul de business, toate magazinele noastre vor deveni Moldovan-Carmangeria Sânnicoara, așa cum ne dorim cu toții.

    Înainte de a încheia, vrem să vă mai spunem că vă felicităm pentru susținerea pe care o arătați producătorilor locali și ne bucurăm că apreciați eforturile pe care aceștia le fac în dezvoltarea economiei locale.

    Cu speranța că veți rămâne clientul nostru, vă dorim o zi minunată!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *