Dedeman: respect pentru instinct și consecvență

Distribuie articolul

 

Mâine este finala de la Australian Open, care simt că va aduce pe rețelele sociale un nou val de mândrie ieftină și fudulie naționalist-ipocrită din cea mai scârboasă. Se vor înghesui iar politrucii, demagogii, limbiștii și limbricii națiunii, tot mai mulți la număr și tot mai nesimțiți în impostura lor victorpontească, să tragă și ei un picuț de profit din asocierea guralivă și zgomotoasă cu succesul și meritele Simonei Halep.

Să lăsăm totuși a o parte comportamentul isteric, incoerent și deplorabil al mult iubiților și stimaților noștri concetățeni, care se simt perfect îndreptățiți să se scalde în gloria campionuui și să se înfășoare în lauri atunci când acesta este învingător, dar nu pierd ocazia de a-l îngropa în flegme și dispreț când prinde o zi mai proastă.

Și să observăm că și marile companii și mărci comerciale au uneori un comportament similar și opțiuni total neinspirate: Adidas tocmai a ratat ocazia de a își afișa sigla pe echipamentele Simonei Halep, renunțând la contractul cu aceasta, deși sportiva era prima în topul mondial. Pe meleagurile noastre, putem observa și la apa minerală Dorna o evoluție neinspirată, asocierea de imagine dintre sportivă și lichidul din portofoliul Coca-Cola, pornită undeva în 2015, nefiind continuată și prezentă public acum, la momentul de maximă performanță al Simonei.

Sunt foarte bucuros să scriu acest articol pentru a remarca înțelepciunea, inspirația și consecvența celor de la Dedeman, care au pornit o colaborare cu Simona Halep ca endorser tot în anul 2015, dar au avut priceperea de a nu renunța la acest contract.

Mai mult decât atât, oamenii de marketing ai Dedeman (și probabil agenția de publicitate care se ocupă de acest cont) au avut instinct și inteligență și au investit chiar la începutul acstui an într-o campanie puternică de afișaj pe sistemele urbane OOH. Puternică nu doar ca prezență și densitate, ci și ca mesaj.

 

dav
Panou publicitar Dedeman, Baia Mare, 25 ianuarie 2018

 

O imagine simplă a sportivei, care inspiră încredere, energie, spirit pozitiv, bucuria jocului, pasiune și tenacitate, la care s-a adăugat un headline de zile mari, clar, solid, sigur și inspirațional.

”Locul 1 nu se câștigă, se construiește”. Scris cu font gros, alb, plin și cu o mică înclinație ce sugerează progresia, urcușul, dezvoltarea, promisiunea de mai sus și mai bine.

Atunci când au produs și implementat campania (eu am văzut-o în oraș încă de săptămâna trecută, dar ar putea fi și un picuț mai veche), nu știa nimeni de la Dedeman sau de la agenția de publicitate care va fi parcursul Simonei la acest turneu din Australia. Nimic nu garanta sincronizarea campaniei cu un rezultat sportiv remarcabil și cu, iată acum, un foarte posibil prim turneu de Mare Șlem câștigat de fata asta extraordinară.

Era perfect posibil ca jucătoarea să părăsească turneul din fazele de început, așa ca în anii anteriori și, ca urmare, să piardă și locul 1 din clasamentul mondial. În acest caz, campania ar fi fost aproape ratată, venind în fața publicului mult prea târziu pentru a valorifica apogeul atins acum câteva luni. Dar oamenii ăștia și-au asumat riscul și au avut inspirația fenomenală de a investi încredere în pregătirea fizică, mentalitatea de învingător și munca enormă de care dă dovadă Simona. Și acum culeg roadele binemeritate.

Poziționarea Dedeman ca lider incontestabil al pieței naționale DIY este atât de bine evidențiată și consolidată prin asocierea cu Simona Halep  și mai ales prin această campanie, încât putem considera de pe acum că avem de-a face cu una dintre cele mai bune inițiative publicitare nu doar din 2018, ci din ultimul deceniu.

Jos pălăria pentru Dedeman, felicitări din tot sufletul pentru instinct și consecvență. Și hai, Simona, că meriți de mult titlul ăla, să fie doar primul dintr-o serie mai lungă.

 

;

 

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *