Adidas s-a gândit să celebreze parteneriatul publicitar cu Simona Halep prin lansarea unui model de tricou personalizat și dedicat special jucătoarei de tenis aflată pe locul al treilea în clasamentul mondial și în mare formă, după cum arată rezultatele din turneele ultimului an. Frumos. Numele ales pentru această campanie de comunicare și pentru modelul de tricou care simbolizează această colaborare este Halepeno, un cuvânt inventat creat din combinația fonetico-semantică a numelui jucătoarei și a denumirii celebrului ardei iute mexican jalapeno. Se pare că ideea numelui nu aparține celor din echipa de marketing de la Adidas, ci este o preluare a unei sintagme admirative născute natural și spontan, în comentariul live făcut de marele jucător Brad Gilbert la un meci mai vechi al Simonei.
Personal, cred că această alegere nu este cea mai fericită, puteau fi găsite denumiri mai frumoase, mai inspirate și mai expresive, dar, ținând cont de autenticitatea și naturalețea nașterii acestei denumiri, putem trece lejer peste cârcotelile despre această denumire. Dacă așa i-a venit lui Brad Gilbert, dacă denumirea ardeiului mexican adună conotații legate de viteză, agilitate, putere, esență tare în recipient minuscul și de vreme ce Simonei îi place comparația, hai să cădem de acord că numele Halepeno poate face carieră la un nivel acceptabil în lumea echipamentelor sportive.
Ceea ce mi se pare însă trist și incorect față de această sportivă de top este modul în care este transpus acest parteneriat în plan comercial. Am găsit zilele trecute într-o reprezentanță Adidas exact modelul de tricou pe care îl vedeți în imaginea de mai sus. N-am văzut în viața mea un material de mai proastă calitate și o inscripționare de o calitate mai mizerabilă, la un produs care se pretinde că este nou. Țesătura pretinsă a fi din bumbac este aproape transparentă, densitatea fiind una care cu greu poate fi acceptată pentru un produs vestimentar nou. Nu este tricou, este o cârpă, materialul pare ideal pentru concursurile de tricouri ude, fiindcă oferă transparență totală, dar nu cred că aceasta este utilitatea dorită sau recomandată. Practic, Adidas inventează primul model de tricou pe sub care e musai să-ți mai iei un tricou. Iar grafica este atât de naivă și lipsită de viață și vigoare încât pare a fi făcută de femeia de serviciu din clădirea Adidas, într-o pauză în care graficienii erau ieșiți să ia masa.
Dată fiind calitatea suportului, nici personalizarea nu putea fi mai reușită, culorile rezultate fiind palide și inconsistente, iar zonele în care se suprapun ardeii iuți de diverse culori (care cu greu se pot echivala cu culorile drapelului României) sunt atât de dure și abrazive, încât sigur la prima spălare vor apărea găuri în grafică. De fapt, este vorba de tricouri de unică folosință. Nu m-am mai uitat la preț, dar un amic mi-a spus că tricoul costă 140 de lei, în magazinele Adidas. Mai mult ca sigur, cine va cheltui 30 de euro pe așa o cârpă se va gândi de două ori înainte să mai cumpere ceva de la Adidas.
Densitate execrabilă a țesăturii, grafică rudimentară, imprimare jenantă, preț tipic pentru reprezentanța Adidas, dar de neam prost dată fiind calitatea produsului. Știu că sună foarte dur ce o să spun acum, dar cred că Adidas își bate joc de Simona Halep și de fanii ei cu linia aceasta de produse, făcută așa, să fie, în dorul lelii. Simona Halep merita alt tratament și alt nivel al abordării, iar Adidas tocmai comite o dublă greșeală la serviciu.