Situația de la Atos România se agravează: 150 de angajați deja alungați, alte sute în pericol

Angajații de la Atos România confirmă în număr mare abuzurile și mașinațiunile lipsite de etică ale managerilor de pe plan local, care plănuiesc să alunge din firmă sute de angajați, folosindu-se de niște șmecherii administrative, care sunt ilegale.
Distribuie articolul

Situația angajaților români ai companiei multinaționale Atos se agravează. Sute de oameni sunt în pericolul de a își pierde locurile de muncă, din cauza unor manevre lipsite de etică ale managerilor români ai filialei de la noi din țară.

Informațiile pe care le-am publicat săptămânile trecute sunt confirmate de tot mai mulți angajați, îngrijorați că își vor pierde locurile de muncă în mod abuziv, fiind forțați să demisioneze și să plece din firmă fără a primi compensațiile la care au dreptul în baza Contractului Colectiv de Muncă.

Printr-o șmecherie administrativă, managerii Atos România modifică regulamentele interne, schimbă interpretarea unor prevederi ale Contractului Colectiv de Muncă și contrazic prevederile din ofertele de angajare și contractele individuale de muncă semnate de oamenii care au fost angajați pentru muncă la distanță, locuind în diverse localități din România, departe de sediul din Timișoara al firmei.

Acum, managerii Atos România le impun abuziv angajaților care locuiesc la Iași, Brașov, Cluj, Constanța, București sau în alte localități din țară să se prezinte fizic la birourile din Timișoara, în caz contrar urmând a fi evaluați ca incompetenți și concediați pe baza unor evaluări efectuate abuziv și ilegal.

Eu și colegii mei din echipa Hacking Work am solicitat o poziție oficială a managementului Atos România referitoare la această situație, încă de la data de 16 mai 2024, pe toate canalele de comunicare oficiale și pe toate rețelele sociale. Deocamdată, niciun răspuns oficial nu ne-a fost transmis, managerii companiei preferând tăcerea vinovată în locul asumării responsabilității pentru deciziile și acțiunile lor.

Am decis să public astăzi unul dintre zecile de mesaje pe care le-am primit de la angajații Atos România, care descriu situația și întâmplările din interiorul companiei. Vă recomand de asemenea să citiți comentariile pe care numeroși angajați ai companiei le-au postat la articolul meu anterior, pe această temă.

Și vă invit să analizați și să comentați mentalitatea și comportamentul managerilor Atos România, așa cum sunt ele descrise de către angajata care ne-a scris.

Iată mesajul angajatei Atos România, primit ieri:

Vreau sa va confirm si eu lucrurile expuse in comentariile din articol, tot din postura de angajat Atos. Evenimentele au luat o turnura neasteptata, si deja se trec niste linii rosii, lucruri care pareau de neconceput.

Concret, angajatii Atos au un Contract Colectiv de Muncă in vigoare (expira la final de 2024) in care sunt stipulate salarii compensatorii in cazurile de disponibilizare, in functie de vechime si varsta, de la 3 pana la 10 salarii.

Insa, prin aceasta chemare din toata tara a acelor angajati care au luat un calificativ sub nota 4 la evaluarea anuala (exista calificative de la 1 la 6, unde 1 este nota cea mai mica) managerii practic fenteaza Contractul Colectiv de Muncă, bazandu-se pe faptul ca foarte multa lume isi va da demisia (ori imediat, deoarece nu se pot stramuta cu familia de prin cine stie ce colt al tarii, ori in timp, prin presiuni de tot felul).

Managementul Atos „afirma” ca doar 6.4% din angajati sunt afectati de aceasta decizie acum (circa 150 angajati), dar un procent si mai mare va fi peste doar cateva luni la urmatoarea evaluare deoarece au avut grija sa inaspreasca conditiile obtinerii unui calificativ care te pune la adapost (deci dintr-un foc avem peste 300 oameni luati in colimator pana in septembrie-octombrie).

Chiar in ziua publicarii articolului de pe blogul lui Doru, era programat Atos GDC Romania Management All Employees Call and Q&A, unde domnul Cxxx Șxxx (Head of Application Operations Service Line | Head of Marketing & Communication) a afirmat ca 6.4% este un procent insignifiant, facand o comparatie nelalocul ei, cum ca daca un SLA (service level agreement) ar fi respectat in 94% din cazuri nimanui nu i-ar mai pasa de restul de 6%, moment in care doamna Lxxx Axxx (Country Manager) a sesizat gafa facuta de colegul dumneaei si a replicat „noua ne pasa de toti oamenii” incercand sa acopere momentul de stupefactie al celor prezenti.

Tot in aceasta sedinta s-a clarificat faptul ca nu va fi nici un sprijin de relocare, si ca cine nu va fi incepand cu 3 iunie 2024 la birou in Timis va fi notat cu absenta nemotivata (indiferent daca se logheaza remote), se noteaza si se va face referat, fara nici o exceptie.

Daca asa te porti cu angajatii, cum oare se vor purta cu clientii?

Aici atingem subiectul care ii doare totusi:

– faptul ca s-a scris in presa despre ei (au mentionat si in All Employees Call ca nu le-a picat prea bine aparitia articolului), si este important ca oamenii sa afle aceste informatii, sa coalizeze si sa opreasca aceste abuzuri (celelalte companii deja iau aminte cum poti fenta un Contract Colectiv de Muncă si cum poti determina angajatii sa isi dea singuri demisia, fara a plati un leu despagubire)

– ca pot afla clientii si partenerii din strainatate (voi va dati seama ca Atos este sponsorul Jocurilor Olimpice, si totusi nu le pasa de consecintele acestor practici)?

Va multumesc pentru transparenta si sprijin!

Ceau, Maria

Distribuie articolul

48 comentarii

  1. La fel ca alti colegi, eu ma miram cum de nu s-au aflat in extern mai pe larg practicile din Atos de-a lungul timpului, inclusiv nivelul foarte scazut al pregatirii celor angajati, vandut ca expertiza de top catre clienti. Cum bine zicea cineva in comentariile trecute, parca s-au facut angajari en-gros ca sa justifice bonusuri grase si angajari pe cumetrii. Si normal ca stimatul C.Ș. scapa porumbei ca 6% e ceva neglijabil, cand treaba incepe sa scartaie.

    Nu e mare secret ca exista cultul personalitatii care graviteaza in jurul unei singure persoane, pe linkedin e o orgie corporate la ei, efectiv se bulucesc sa isi dea like-uri in cerc, n-ai vazut asa ceva. Ce stomac trebuie sa ai ca minion, ceva fantastic. Au fost angajati nasi, cumnate, neveste, amante, majoritatea teleportati dintr-o multinationala portocalie de telecom. Cine i-a angajat s-a gandit ca in felul asta se inconjoara de minioni obedienti care nu indraznesc sa refuze ordinele neplacute. Cei angajati in felul asta, au zis ca na, au si ei rate si obligatii si asa e viata, uneori te mai si apleci. Win-win, cum ar veni. Lose-lose pt cei care vor fi zburati incepand cu luna iunie incolo. Ghinion, cum ar zice si presedintele, nu?

    Practic, ce se intampla acum e deraierea previzibila a unui business construit pe romanisme, pe modelul bugetarilor. De asemenea, e o lectie buna pentru posteritate, ca sa nu mai credem in basme si prezentari colorate si alte fumigene, ci sa fim cat mai pragmatici cand vine vorba de angajatori: NU suntem nicio familie. Sau suntem, insa si la bine si la greu, insa familiile astea sunt rare.

    Metoda capului in nisip va functiona si de data asta, nu se va comenta oficial pe baza situatiei, cel mult vor zice ca e lumea rea si invidioasa. Firma „mare” nu va auzi nimic despre ce se intampla aici (mai ales daca e implicata), iar in cateva luni totul va fi uitat, asadar revenim la simpozioane cu baloane, felicitari si pupiki si like-uri in cerc. Poate macar candva vreun viitor angajator sa ia aminte sa evite sa recicleze managementul toxic de la Atos.

    • Sa stii ca nu sunt de acord cu tine. Esti dor invidios ca tu nu ai success in combinatii.
      Nu am timp de prostiile voastre, ma duc…ca am treaba la
      Kids Parc, va astept acolo cu mic cu mare.

      Va pwpa Jiji

  2. daca contractul e la distanta atunci deplasarea la sediu se numeste delegatie daca e mai mare distanta de 50 km.

    eu as cere sa fac delegatie in fiecare zi, avion, diurna etc

  3. Din pacate sunt acoperiti de codul muncii care le da voie sa trimita o pers in delegatie ptr 60 de zile fara acordul angajatului

  4. Ca fost angajat acum cativa ani, pot spune cu mana pe inima ca nu ma mira deloc ce se intampla acolo. Ma mira doar ca firma asta a rezistat atat de mult tinand cont de incompetenta crasa a managementului pe care am vazut-o acolo. Manevra cu evaluarea mi-au facut-o si mie, fara sa fie probleme financiare la vremea respectiva. Se pare ca nu eram agreat in clica lor din Timisoara si m-au lovit cu o evaluare sub medie. Am fost si surpins cand mi-a zis managerul, pentru ca eu stiam ca am facut treaba buna si lucrurile mergeau ok. Cand i-am cerut sa mi-o justifice si a inceput sa dea din colt in colt: „ca stakeholderii s-au plans, SLA-ul depasit, ca nu mai conteaza acum…”, toate astea fiind 100% fabricate. In fine. Plus cate si mai cate manevre facute de mid management cu angajari, ore suplimentare, evaluari. Imi pare rau de oamenii cinstiti care sufera acum dar era un castel de carti de joc care era inevitabil sa se darame.

  5. Stimate domn Supeala, blogul dumneavoastră se transformă într-un mic “cancan”. Atâta îți place să dramatizezi situația. Da, sunt doar 6% din angajați, așa și? Nu ții se pare chiar anormal ca 6% din angajați sunt under performers si restul de 94% sunt peste nota 4? Vă place tuturor să vă agățați de un răhățel când realitatea e ca ăștia 6% înseamnă ca au făcut ceva grav rău de au primit rating mic. Și da, să îi cheme la job, nu e prima companie care revine la birou, și care e problema? Îți zic care e problema, ca mulți stau acasă și freacă menta sau alții care chiar sunt buni și smart mai au minim un job remote. Hai să nu ne mai păcălim și să dramatizam situația mai mult decât este cazul. În plus de asta, dacă tu ca angajat, consideri ca firma respectivă nu te reprezintă ca management sau alte cele, cine te ține să nu pleci? Mergi la o firmă mai bună dacă Atos e așa de rău, come on. Au ajuns ITistii sa se creadă buricul pământului când majoritatea oricum o sa fie înlocuiți de tehnologie.

      • Da, ca Ligia nu are ce face decât să stea să răspundă pe bloguri :))) mare comentariu, cred ca ți-a luat mult sa il scrii

        • Daca nu esti Ligia, esti direct gunoiul de Serbanescu. Ai citit degeaba articolul ca n-ai inteles nimic. Unde ai vazut tu vreodata sa se dea afara 6% din angajatii unei firme, deodata, pe baza de performanta scazuta? Astia se dau afara pe rand, cand gafeaza, sau vrei sa-mi spui ca pana acum au acumulat 150 de incompetenti si au remediat deodata problema? Mars, ca nu te crede nimeni.

    • De sub ce masa ai iesit madam ? Compania a acceptat si a angajat oameni „full remote permanent” acum schimba macazul si toti trebuie sa se comformeze ca deh ce conteaza cuvantul dat.
      O rama ca tine nu are cum sa inteleaga ca si tehnologia aia la care faci referinta tot de aitisti o sa fie facuta si intretinuta.

      • Monsieur, de la ultima negociere CCM și de la schimbarea contextului și legislației după pandemie, când s-a introdus noțiunea de telemuncă, nu a mai existat full remote. Asa ca stai tu în continuare sub masă și caută de lucru pe acolo .

      • Am lucrat si eu la Atos acum cativa ani. Pot sa confirm ca managerii fac tot felul de lucruri dubioase, find acoperiti apoi de departmentul de HR.
        Lucram intr-un call center, pe proiectul de WL si nu aveam voie sa ne luam nici pauze. Eram obligati sa lucram sambata, ne era platit doar 15% in plus iar ziua de sambata, care trebuia sa fie libera, o primeam cand aveau managerii chef. Erau promovati arabii, pentru ca si managerul nostru era arab. Asta nu era un lucru rau daca erau knowledgeable, dar nici asta mu era cazul.

    • Nici macar nu sunt angajat Atos, doar un observator, dar am cativa prieteni care sunt angajati acolo. Ce ti se pare ca dramatizeaza domnul Supeala? Faptul ca tot ce se intampla acum este un layoff mascat? Faptul ca managementul e incompetent si vine sa zica intr-o sedinta ca 6.4% este un procent insignifiant. Sunt 150 de oameni. Nu e un numar neaparat mic. Sa zicem ca nu e nicio problema ca oamenii sunt chemati inapoi la birou (desi unde e management incompetent se intampla asta), dar problema e modul in care oamenii sunt chemati la birou. Adica ei stiu ca sunt oameni care traiesc in alte colturi ale tarii si stiu ca este imposibil ca acesti oameni sa inceapa sa vina la birou, dar totusi merg inainte cu aceasta initiativa. Cum ai numi aceasta mizerie? Si in final, daca oamenii stau acasa si freaca mentea, a cui e vina? A angajatului sau a angajatorului? Eu tind sa cred ca e vina angajatorului pentru ca nu e capabil sa implementeze niste procese si niste initiative corecte.

      „Au ajuns ITistii sa se creadă buricul pământului când majoritatea oricum o sa fie înlocuiți de tehnologie.” – Nici nu stiu de ce m-am obosit sa iti raspund ca probabil nivelul tau de intelegere al tehnologiei este destul de redus.

      • ati invatat si voi noi nume, layoff mascat. Dramatizeaza in primul rand prin „150 de oameni deja alungati”. Nu au fost alungati, vreo 60-70 din cei 150 sunt din fucking Timisoara, chiar nu vad de ce ar fi asa de greu sa vina la birou. Pana la pandemie puteau toti veni la birou, acum dintr-o data nu se mai poate, tare comozi suntem. Da, e nasol pentru cei care locuiesc in alte orase, inteleg, dar sincer, in Atos sa iei nota 3 trebuie sa o buctezi rau. Si daca ai primit nota 3 si crezi ca meriti mai mult atunci fight for it. Exista HR, exista sindicat, daca managerul nu te noteaza corect pe baza meritelor tale. Ce se rezolva ca plange lumea pe internet? Exact ca in politica, stam toti si plangem pe net si in realitate tinem gura inchisa. Sincer, multi isi merita soarta.

        • Eu nu inteleg ce curaj trebuie sa ai sa te desprinzi dintre fesele calde ale lu’ sef-ta, fara teama ca se baga repede altul la pupat in locul tau, pana scrii aberatii pe aici, zau asa. Hai, iute iute inapoi la caldurica, eventual mai da-i idei pentru articole platite prin Forbes sau unde mai are de cotizat. Ma mir ca nu va e rusine!

    • Ceea ce este foarte ciudat este faptul ca brust acum ATOS si a dat seama ca 6% din angajati sunt incompetenti , pai acei 6 % au avut la angajare o perioada de proba de 3 luni in care era foarte simplu si normal sa fie evaluati ! De ce a facut ATOS Romania angajari pe banda rulanta , prost , destept, frumos sau urat , curvustina sau mironosita era bun totul ?? Nu cumva pentru bonusurile grase primire de managentul ATOS (la fel de competent ca si aia 6% din angajati care acum brusc nu mai is buni ). Ce au facut departamentul de Resurse Umane al firmei de a angajat colectiv o gramada de competenti ?? Nu cumva a respectat politica managementului firmei (da ma da, managementul ala „super competent” de urmarea bonusurile grase ca urmare ca maririi emploaiatilor din ATOS )??

      • Eu cred ca visati cu bonusurile alea grase de angajare pentru management :)))) stati chill ca nua existat asa ceva. Singurele bonusuri de angajare sunt cele de recomandare, o politica pe care multe companii o are. Daca citesti mai jos, e un baiat care e de 12 ani in Atos si e prima oara cand a luat 3. Deci inseamna ca pana acum a fost ok si acum nu mai e, asa ca exemplul tau cu perioada de proba este irelevant.

    • Memory Refresh: pentru nota 3 Top Management propunea bonus de performanta, acum e considerata pentru „under performers”, au facut ceva grav?

        • Poate ca esti deschis sa intelegi si alte nunante in ecuatia data, chiar daca pari indoctrinat, partinitor al grupului privilegiat de oameni superiori din toate punctele de vedere din care faci parte, procuratio perfectus. Am incredere ca tu ca om nu te regasesti intru totul in mantaua pe care o poarta sefii tai directi astazi. Da, s-a schimbat, dar in timpul negocierii noului CCM Managementul propunea doua variante de bonusare a performantei: 30% pentru notele de 3 si 3+, sau 40% pentru 4, 80% pentru … cum se numeste atunci cand Managementul propune un bonus pentru 3, adica recunoaste „performanta” si apoi pentru aceeasi nota pune stigmatul de „underperformer” chemand omul la birou „no matter what”, contextual ca pedeapsa? (eu numesc asta inconsecventa, prefacatorie, lipsa de sinceritate, …lipsa unor valori de baza necesare intr-un parteneriat trainic „de nadejde”). Memory Refresh: 3 a aparut de la despicarea 3-ului vechi (intr-un sistem de notare de la 1 la 5) in 3 si 4 (intr-un sistem de la 1 la 6). Era nota considerata pentru cei care fac bine ceea ce fac si mai au ceva de imbunatatit (ca noi toti imperfectii de altfel), iar 4 pentru cei care supra-performeaza pe rol, adica ar fi cazul sa se gandeasca la o schimbare in cariera.
          Este evidenta fortarea catre PIP (evaluarea corespunderii profesionale, „proces de imbunatatire a performantei” care se poate finaliza cu decizia de concediere).
          Daca ai valori morale cat de cat ok iti poti da seama singur uitandu-te in jur, detasat, nepartinitor, ca nu e in regula ce se intampla, ca este un abuz. Sunt oameni a caror viata se poate schimba radical in momentele astea, e greu cu asumarea responsabilitatii, e mai usor sa ignori daca caracterul iti permite. E usor sa fii viteaz cand nu ai nimic personal de pierdut.

    • Si IBM a facit acelasi lucru la inceputul lunii mai, country lead-ul a dat un mail ca toata lumea sa vina obligatoriu 3 zile pe saptamana la birou. A iesit cu haos luna asta. Unii si-au dat demisia si proiectele au ramas descoperite, restul se inghesuie ca soarecii in birou pt ca in pandemie IBM a remuntat la o parte din spatiile inchiriate.
      Au aparut si glume pe internet cu situatia din IBM.
      https://www.reddit.com/r/programare/s/ZlhiRO5WiB

  6. La ce specimene au fost angajate acolo, ma mir ca mai exista atos…au luat zidari, preoti, taximetristi, soferi pe camioane, curve, secretare la cabinete medicale, toti deveniti peste noapte IT-sti si Project Manageri.
    Well… the time has come, oamenii pot sa se intoarca la joburile de baza, curve, zidari…

    • Curvele, curvele, unde sunt curvele? Imi faceti si mie lipeala va rog? Nu curvele de manageri, ca aia stiu ca sunt destui, alea cu fofo

    • Bă, probabil ai terminat o facultate în IT, bravo ție, alți oameni nu au putut, dar eu pot să îți zic din perspectiva de angajator, că prefer un zidar cu CCNA, decât un 23 de ani ieșit de pe băncile rețelisticii educaționale.

      Caracterul prin muncă grea combinat cu adaptabilitatea tehnologică generează cei mai buni IT-iști pe piață.

      Sunt prea puține instituții educaționale de stat, care să ofere certificate pro Bono înainte de finalizarea studiilor.

      Așa că da, o companie inteligentă caută oameni după caracter și skilluri, nu după „fofo” cum zicea un internaut mai jos.

      • Da, apreciez si am apreciat mereu caracterul si skillurile, dar nu am scris despre cei care chiar au putut sa evolueze pe mintea lor, ci am vb despre marea majoritate care si-au facut un drum in IT prin a fute cate un manager, a fute cate un coleg…dinastia, sunt sigur ca intelegi despre ce e vorba…

  7. Vorbind strict din pozitia unui om care nu a fost vreodata angajat la aceasta companie/domeniu, ci doar cunoaste oameni in situatia actuala, șarada pe care o face Atos-ul în momentul de fata este de rasu plânsu..lăsând la o parte curvele, zidarii și etc angajați în cadrul companiei, care da, se pot întoarce la meseriile lor de baza și aia e, vorbim de oamenii care au experienta în domeniu, au studii în domeniu și își fac munca atat de bine pe cât pot, doar sa fie tratați astfel și puși în situația de a se muta 600km departe de casa, fără posibilitate de diurna și etc, dintr-un salariu mizer când stăteau foarte bine acasă și erau foarte eficienți din propria casa pe care o dețin intr-o alta localitate. Vorbim despre oamenii care sunt în aceasta companie de 2,5,8 ani, care au avut întotdeauna o performanta bună și doar pt ca Atos-ul a pierdut clienții pt care aceștia lucrau, aleg sa ii matraseasca pe angajați în halul asta în loc sa încerce sa le facă o mutare laterala în cadrul companiei sau sa ii despăgubească cu salariile compensatorii. Vor sa spună ca acei oameni care au lucrat atatia ani în companie cu performante bune brusc au devenit prosti și nu mai știu sa facă 2+2?
    Ar fi bine dacă situația reala ar fi cea prezentata de 6% din angajați.. dar adevărul este complet altul. Din 10 oameni intr-o echipa, vreo 4 sau 5 sunt în situația de fata..asta duce adevarul la un procent de 50%, nu la unul de 6% cum încearcă ei sa prezinte situația.
    Pt angajații din Timișoara nu este o pb..multe companii aleg sa își cheme angajații la birou, macar cei din localitatea sediului, pt ca tb sa își asigure costurile uriase cu birourile și etc, dar se ofera un alt tratament pt oamenii aflati la o distanta mult prea mare, pt ca nu poți sa îți lasi familia, copii, casa din cauza unui moft, și sa aflii ca ești nevoit sa faci asta, cu 2 sapt inainte. Acesta 2 sapt nu îți ofera nici posibilitatea de a gasi chirie..asta inseamna ca tb sa stai la un hotel, pe care sa îl platesti tot tu, din salariul mizer oferit de ATOS, sa îți platesti singur relocarea și transportul in Timișoara și înapoi acasa in weekend, pt a petrece timp cu familia, sau sa îți continui activitatile pe care le ai deja intreprinse in localitatea de bastina și pe care nu poți sa le lasi asa cu una cu doua ca li s-a nazarit celor de la Atos. Aici vb și de oameni aflati in licenta, dizertatie, etc, care sunt sustinute anul acesta in luna iunie.
    Aceasta corporatie nu are pic de respect pt oamenii buni care lucreaza in cadrul companiei lor și ii preseaza cu mutatul in conditiile in care mulți nu au cum sa facă acest lucru. Nu sunt nici ascultati și nici macar nu se incearca o negociere a acestor mutari obligatorii.
    Motivele pt care unii au primit calificative mici nu au absolut nici o treaba cu munca prestata și raspunsurile managerilor pt notele mici au fost de genul..pai nu ai vrut sa faci „on call” când este dreptul tau sa alegi sa nu raspunzi clientilor la ora 2 dim când ai somnul mai dulce, pt o majorare de nimic a salariului privind OT; ca ti-a plecat clientul din firma și nu prea mai ai ce sa faci, ca nu te-ai integrat ft bine in echipa, în conditiile in care tu vorbesti cu echipa toata ziua și ii ajuti sa își rezolve cazurile, etc..pe scurt, motivele sunt extrase din zona dorsala și nu au nici o treaba cu angajații.. adevarul este ca ei au oferit acesta note angajatilor doar pt a le forta mana sa își dea demisia dacă nu se muta la Timișoara, fiind anuntati cu 2 sapt inainte de mutarea in sine.
    Sa îmi spuna mie cineva ca acest lucru este etic și normal..

    • Subscriu la ce este expus mai sus, este foarte adevarat. Si as vrea sa adaug si faptul ca nu doar nota la evaluarea anuala te poate priva de privilegiul de a lucra remote, un alt criteriu de eligibilitate este si cel de a nu fi pe „bench” (a sta pe banca, asa cum ii spune si numele, adica temporar sa nu ai un proiect pe care sa lucrezi, dar aici nu depinde de angajat, este treaba firmei sa asigure continuitate in taskuri). Si nu doar atat, trebuie sa bookui 100% productiv, daca bookui chiar si o ora pe zi bench, trebuie sa mergi la birou. Cum zicea si madam Ligia „sa stam linistiti, ca scopul acestei actiuni nu este de a popula Timisoara”, sigur ca nu, pentru ca stiti foarte bine, madam, ca oamenii se pierd pana a ajunge acolo, prin demisii fortate. V-as intreba cum va simtiti cand va priviti in oglinda, dar cu totii stim ca oglinda s-a spart demult.

  8. Justiția și Parlamentul României sunt criminalii țării, România a ajuns colonie, cu bună știință cele doua grupuri mari infractoare au comis genocid, țară este efectiv distrusă.

  9. Chiar si asa, situatia fiind destul de grava, asa cum reiese din marturiile actualilor angajati, nu poate nimeni sa ceara un punct de vedere direct la managementul global totusi? Da, exista varianta in care totul sa fie cu ocrotirea „celor de sus”, caz in care o vor impacheta in multe cuvinte fara sa zica nimic concret (cum a facut si distinsa duamna azi). Dar daca nu stiu la nivel de detaliu ce se intampla pe plan local, oare ar fi curiosi sa afle cum le merge biznisul de fapt aici? Ce pozitie ar avea? Hacking Work?

  10. .. dupa 12 ani in Atos la evaluare am primit note 3, fara sa vina manager ul/a cu o justificare. sau sa stabileasca un call in care sa explice decizia. In perioada anului trecut 2023 facand preluarea unui client nou insa managerul precizand ca acest aspect nu face parte din obiective si nu il ia considerare, recomandarile cerute inclusiv de la client nu a fost de asemenea luate in considerare, nici nu au fost deschise email-urile atasate in formularul de evaluare. Pe intreaga periaoda a anului nu a cerut absolut nimic in mod punctual, nici o simpla documentatie de care ma acuza ca nu am facut-o.
    De asemenea pe tot parcursul anului nu a sustinut un singur „one 2 one”, cu toate ca a stabilit in calendar insa nu s-a prezentat spunand doar „scuze nu am putut”. La intrebarea mea care o gasesc justificata „cine mi-a facut evaluarea” raspunsul ei a fost „nu pot sa iti spun” , cu alte cuvinte „manager ul/a” nu isi asuma raspunderea pentru decizile de care este direct responsabila. Acum se plange ca nu mai poate sa faca rezerva la birou facand aluzie la cei care sunt obligati sa mearga zilnic datorite noului act aditional. S-a zis ca cei cu nota 3 vor trebui sa faca training insa au fost exclusi. In final ce a zis dna Lxxx in tot acel meeting apreciez ca nu pot fi luate in considerae insa afirmatia din final a dlui Sxxx este adevarata.

    • De ce nu mergi la HR? Toti cei care nu au fost multumiti de note si au mers la HR au reusit sa schimbe sau macar sa inteleaga ceva. Eu daca as fi fost in locul tau pai ma duceam si cu dovezi si cu de toate peste ei pana ori imi cresteau nota ori inteleeam eu ce am facut gresit de am luat 3. Nu se poate sa va lasati asa daca voi stiti ca meritati mai mult.

      • Sa faci ce la HR? Cea mai buna gluma 😂 HR e mana in mana cu Lxxx si orangiada, cu persoana care mi-a adresat injurii si amenintari am fost la hr prima solutie obligatoriu referat dupa ce a intervenit cineva din orangiada brusc nu s-a mai facut referat, despre ce discutam? Nepotisme, gasti de gratare si concedii care se acopera unii pe altii, subscriu la ce s-a spus mai sus cu angajate curve, nepoti, nepoate, rude management incompetent care isi iau bonusuri pardon Accolade de 2000 lei pentru ca fac „treaba buna” si daca vezi listele numai ei primesc. Sa nu mai spunem de cadourile de Craciun pentru managemet 😂😂😂😂

      • Ce au reusit sa inteleaga, ca nu au cu cine discuta, ca raman cu un stigmat de inobedienti, ca sunt supusi in continuare gaslighting-ului?

    • Mi-am pierdut tot respectul ot Forbes. Daca o gasca, cum e Ligia poate sa ii plateasca pt a pune un articol in presa, cu inforatii false…nu stiu ce sa mai zic.
      Oricum disperarea se vede, inseamna ca informatiile din articolul lui Doru sunt cat se poate de reale daca gasca a simtit nevoia sa raspunda.

  11. Imi place ca sunt unii care spun ca sunt angajati Atos dar pierd detalii esentiale pe drum.
    Astia „mici” care iau apararea companiei, probabil neafectati in acest val, care inchid urechile si se fac ca nu au aud zvonurile si vorbele din companie.

    PS: Atos e o companie in care aflii task-urile knowledge-ul le aflii din vorbe si zvonuri … asta vis-a-vis de cineva care comenta ca „asa companie cu proceduri impecabile”.

    Este o joaca la nivel „mare” (intre top managament si restul):
    1. top management a prostit managerii sa dea calicative mici (ca mai fac ei niste economii la bonusuri)
    2. managerii au „urmat sfatul” – au „ales” oamenii din echipa lor care pot suporta din mai multe puncte de vedere „lipsa” bonusului
    3. dupa finalizarea evaluarilor top management a zis … hai ca mai schimbam ceva 🙂

    si asa te trezesti cu „dansatoare la bara” sau „sotul lui soata” care au evaluare de 5 si angajati cu vechime in atos (si mai important, cu rezultate) care au luat an de an minim 4 dar brusc anul asta sunt de 3 (si cad pe noua schema de venit la birou)

    PS: vina este in intregime a managementului local (sunt si ei romani doar, aleg calea cea mai simpla) – sa nu ne mai plangem ca vine india sau mai stiu eu ce tara/natie … tot romanii ii f*t pe romani

    PSS: stai sa vezi acum profesionalism maxim, din inchipuirile „mintilor luminate” de la masuta 😉

    • Ba, terminati odata cu TOP managementul local a pus sa se dea nota mica. Sunt manager in Atos si am fost in meetingul de consolidare a rating-urilor, si voi vedeti doar partea asta in care s-au dat note de 3, dar nu vedeti si partea in care erau oameni notati de manageri cu nota 3 si in timpul meetingului s-a dezbatut si am ridicat rating la 4 pentru ca totusi acei angajati au facut ceva sau au aratat initiativa. Atata vedeti doar fix ce vreti voi si aruncati cu hate in toata lumea. Pe langa asta, exista un sindicat, cu care ca management trebuie sa discuti notele mici, mai ales in contextul bonusul de performanta pe baza acestui rating, si a fost discutat si cu ei. Asa ca nu o mai tot dati de gard, ca astia care chiar au luat 3, au luat 3 pe bune ca au meritat, iar daca nu meritau, trebuia sa faca gura mare atunci si sa arate ca managerii lor au facut o greseala. Stam si ne plangem pe internet in loc sa „luptam” pe bune pentru ce e al nostru. de-aia e tara asta cum e

      • Ups, am gasit curva! Trebuia sa mentionezi si la comentariile imputite de mai sus ca esti manager la Atos, dar acolo era detrimental argumentului, asa-i? Rasa ma-tii de japita imputita care si-a facut viata pe lins in cur si pe spatele altora

  12. Atunci sa termine managerii cu scuzele astea :))) „ca ni s-a impus, ca din greseala”
    Cum sa lupte angajatul impotriva unui calificativ prost? urmand un process nedefinit? :)) la HR? buna gluma

    • Si ca sa fiu mai clar … nu ma refer la toti managerii, ci la cei care au avut nonsalanta sa zica „6% e un procent de neglijat” si alte aberatii (chiar imi pare rau pentru unii manageri care sunt pusi in situatii ingrate).

      PS: daca ai SLA de 94% e bine dupa cine a facut comparatia, deci expresii de genul „5 nines” sunt aberatii in conceptia lui … de ce ai vrea asa ceva cand e bine si cu 94% :)) de la cap se impute pestele 😉

    • Sunt de 3 ani in Atos, in primii doi ani am fost evaluat cu nota 3 asta însemnând ca eram un angajat care isi facea treaba. Acum se pare nota 3 te face sa fii un angajat slab. Ce pot sa mai zic ca in ultimii doi ani am fost mutat de la un client la altul pe procese diferite pe care trebuia sa le invat de la 0. Si in 2-3 saptamani sa fiu capabil sa livrez catre client. Sa nu mai zic ca s-au facut angajari pe genunchi, persoane care aveau 0 cunostinte de service management si ITIL. Cel mai dureros este ca nimeni din higher managementul companiei nu este capabil sa ofere raspunsuri clare.
      Si ca sa nu mai aud pe aici ca notele la evaluare se dau pe merit, va spun ceea ce mi-a spus un fost manager de echipa: Inainte de evaluari managerii aveau call cu cei din higher management unde li se spunea cati oameni trebuie sa ia note mari si cati trebuie sa fie sub medie…
      Si sa nu intram in detalii legat de cate gafe majore legate de security se musamalizeaza ca sa nu ajunga la clienti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *