Pogorârea sfântului CEO între muritorii pe care-i conduce

Astăzi o să vorbim despre un obicei bun, isteț și din păcate nu foarte des întâlnit, pe care l-am denumit „Pogorârea sfântului CEO între muritorii pe care-i conduce”. Am folosit intenționat ironia și paralela cu sfera religioasă, pentru a scoate în evidență normalitatea și din păcate raritatea acest gest profund uman, care face diferența între liderii inteligenți, umani și responsabili și colegii lor, foarte mulți, dar mediocri.
Distribuie articolul

CEO-ul companiei Lufthansa a lucrat ca steward pentru a înțelege provocările jobului

Domnul Jens Ritter, Chief Executive Officer al companiei aeriene Lufthansa, a muncit săptămânile trecute ca steward pe un zbor de noapte de la Frankfurt în Bahrain, cu oprire și în Riyadh și apoi retur.

Directorul general al puternicei companii aeriene a Germaniei vrut să vadă cu ochii lui cum arată munca și dificultățile oamenilor pe care îi conduce, făcând integral munca unuia dintre ei, în condiții reale. A servit pasagerii atât în cabina business, cât și la clasa economică și apoi a relatat ce a învățat.

A mărturisit că experiența ca însoțitor de zbor l-a făcut să înțeleagă provocările zborurilor pe timp de noapte, cu cerințe care vin în conflict cu nevoia biologică de somn. A fost impresionat de complexitatea gestionării dorințelor individuale ale pasagerilor și a promis să remedieze discrepanțele din meniul de bord de care, în alte condiții, nici nu ar fi fost conștient.

Este important ca managerii să coboare la firul ierbii

Am distribuit această știre în newsletterul Hacking Work și pe rețelele sociale și am fost bucuros de numărul uriaș de reacții. Mii de oameni au dat like și share și am primit zeci de comentarii și mesaje. Publicul a fost surprins de idee și a apreciat-o ca pe o minune dumnezeiască. WOW, un director general care vrea să înțeleagă în mod autentic cum arată munca angajaților săi și, cum spune românul, „a coborât printre muritori, la munca de jos”.

Există companii internaționale de mare anvergură în care, anual, cei care lucrează în birourile centrale ale companiei în poziții de manager coboară la firul ierbii. Știu și eu astfel de cazuri și mi se pare că acest model este admirabil și extrem de folositor, însă din păcate se întâmplă foarte rar. De aceea știrea despre directorul de la Lufthansa a fost una foarte răspândită în mass-media și a stârnit atâtea reacții apreciative și comentarii pozitive.

Vrei să produci schimbări pozitive? Încearcă să înțelegi nevoile angajaților.

Mi s-a întâmplat deseori să stau de vorbă cu directori și manageri din tot soiul de firme, mai ales din sectorul de producție, din transporturi sau din comerț din România. I-am întrebat de câte ori își părăsesc birourile elegante și se duc printre muncitorii de rând, se străduiesc să le rețină prenumele, discută atât aspecte legate de muncă, cât și unele personale, legate de familiile, problemele și visurile lor și, ideal, le spun cât de mult le apreciază activitatea și performanțele. De cele mai multe ori, directorii sunt surprinși de întrebare și nu prea înțeleg la ce ar folosi aceste vizite printre muritori.

Răspunsul este simplu: este cea mai puternică și valoroasă sursă de învățare și de conectare la realitatea companiei și a angajaților și poate repara unele probleme cu care oamenii se confruntă zi de zi. Despre asta e vorba în acest gest: despre dorința reală de a învăța și de a produce schimbare pozitivă, cu bunăvoință, cu decență și cu smerenie. Dacă ești ori vrei să fii manager sau dacă ai un prieten care are un rol de conducere, ține minte ideea asta: stai mai des de vorbă cu oamenii tăi, exact acolo unde ei lucrează. În mod sigur vei avea foarte multe lucruri de învățat.

***

Poți asculta informațiile din articol în acest episod al emisiunii Hacking Work Radio disponibil pe Youtube, Spotify și Apple Podcasts. Mai mult, ne poți asculta săptămânal la radio în fiecare marți, miercuri și joi la ora 10:20 la Radio România Cultural și la 07:20 la Radio România Cluj.

***

Acest articol vă este oferit de DevNest, compania de software pasionată de oameni, idei și know-how digital. Pentru toți oamenii buni pasionați de tehnologie, DevNest înseamnă evoluție și dezvoltare: Creăm oportunități. Creștem o comunitate.

***
Foto copertă: via Star-Images/Reuters.


Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *