Un slogan mai nepotrivit, mai negativ și mai descurajant pentru publicul țintă nu cred că puteau inventa organizatorii Festivalului Internațional de Carte Transilvania, care va avea loc la Cluj Napoca săptămâna viitoare.
Niște băieți care, cât au fost la școală, s-au chinuit să scape de lecții, teme și extemporale au ajuns să decidă cum se face comunicarea publică a unui eveniment care are ca obiectiv (re)împrietenirea oamenilor cu litera tipărită, cu experiența lecturii și încurajarea bunului obicei al studiului și achiziției de literatură.
Și nu a fost suficient că au ales o variantă înfricoșătoare, amenințătoare, care folosește nepotrivit verbul “a scăpa” în contextul unei experiențe culturale, ci au și scris, mare de tot, acest slogan, pe un autobuz care străbate orașul în lung și-n lat.
Bănuiesc că evenimentul ăsta se face cu mulți bani publici, că de el se ocupă niște domni care știu câte ceva despre comerțul cu carte, dar absolut nimic despre organizarea de evenimente, marketing cultural și atragerea publicului, iar nimeni nu stă să facă la final un audit, în care să verifice dacă banii investiți în comunicare s-au întors sub formă de vizitatori, vânzări, notorietate și credibilitate pentru acest eveniment anual. Asta fiindcă e vorba de bani publici, care trebuie doar tocați, fără cap.
Acum înțeleg de ce și selecția editurilor prezenta la eveniment este una săracă, tristă și destul de incoerentă, iar marile edituri din țară evită elegant și inteligent prezența la acest talcioc cu ifose culturale, care ocupă agresiv Piața Unirii din Cluj, chiar cu o săptămână înainte de începerea evenimentului.