Tu ai da bani pe un Dorel?

Distribuie articolul

Importatorul telefoanelor UTOK pe piața din România a dat ieri o lovitură serioasă în planul notorietății, nefăcând altceva decât să atribuie un nume ce ține de folclorul ultimilor ani unuia dintre modelele sale de telefoane și lăsând apoi informația despre lansarea acestui model să se distribuie viral. Un telefon care pare ceva mai rezistent decât media și este recomandat de importator celor care au meserii mai puțin delicate ca utilizare a instrumentelor de comunicație a primit numele lui Dorel, gafeurul de legendă din lumea construcțiilor, lansat ca personaj și clișeu urban acum câțiva ani de celebra campanie pentru poșirca Unirea și bine fixat în mentalul colectiv.

dorel

Spiritul românului mediu din mediul online, jucăuș, glumeț și aproape mereu bășcălios și-a făcut imediat datoria în beneficiul notorietății telefonului Dorel, sute de distribuiri ale informației fiind făcute pe rețelele sociale de mulți dintre oamenii cu influență și audiență semnificative din lumea electronică de pe la noi. Ba am văzut chiar și știri pe acest subiect pe fluxurile agențiilor serioase, ceea ce este un rezultat foarte bun. Așa că decizia de naming, curajoasă, este deocamdată răsplătită printr-o notorietate obținută repede și aproape gratuit.

utok_dorel

Telefonul nu este cine-știe-ce sculă dacă ne luăm după descrierea tehnică (sunt cam Dorel la noutățile din capitolul ăsta, dar pot face diferența dintre un model de top ca performanță și un produs care țintește buzunarele mai puțin încăpătoare). Totuși, produsul are deja o notorietate consistentă chiar de la lansare și ar putea fi un succes de piață, dacă va depăși trei bariere: corespondența dintre prețul și capabilitățile sale tehnice și bugetul disponibil al clientelei pe care o țintește, conotația fundamental negativă a numelui, în special în relația cu criteriile de funcționalitate, calitate și garanție și, nu în ultimul rând, blocajul ce ar putea ține de prestigiul utilizatorului în ochii apropiaților.  Chiar și rupt în fund, românul rămâne unul dintre recordmenii mondiali ai fuduliei, așa că nu se știe dacă Doreii noștri potențiali de pe șantiere, din service-urile auto, din taximetre, autobuze sau de la rampele de încărcare-descărcare a mărfii vor să se asocieze, ca și consumatori, cu un alt Dorel.

Așadar, fii cinstit(ă) și răspunde sincer: tu ți-ai da banii pe un Dorel?

Distribuie articolul

3 comentarii

  1. Sa fim seriosi… o chinezarie de 2 lei stampilata de romani si cu un nume preluat fara jena dintr-o reclama de succes pentru a beneficia de capital de imagine gratuit. Smecherii penibile de .ro care nu merita nici macar pomenite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *