A venit un răspuns de la NTT Data (de fapt, de la o agenție de PR)

Distribuie articolul

Am primit aseară (după ora 20.00) un e-mail de la o agenție de Public Relations din București, care conținea un scurt mesaj și un document word atașat, ca replică la articolul meu de acum două zile.

Pe ambele le voi reproduce integral în cele ce urmează, fără a comenta conținutul mesajului.

Pot doar să observ că documentul word nu are niciun fel de antet, dată sau semnătură (deci ar putea fi scris de oricine, nu neapărat de reprezentanții NTT Data), iar mesajul e-mail nu este semnat de nicio persoană, ci este semnat ”COMM’ON The Agency” și are câteva date de contact ale acestei agenții. De aceea, nu putem spune că este un răspuns oficial, de vreme ce nu este asumat de niciun oficial al companiei, ci provine de la o agenție de comunicare, aceasta la rândul ei nedesemnând vreun reprezentant.

Mai întâi mesajul din e-mail:

Stimate Domn Editor/Redactor Șef,
Prin prezenta, dorim să solicităm dreptul la replică în legătură cu un articol recent publicat în ziarul dvs., intitulat “Val de concedieri în masă la NTT Data și (din nou) la Cognizant Softvision” și apărut în data de 11 martie 2024.
Deoarece am observat că articolul conține informații inexacte/interpretări eronate/omisiuni relevante referitoare la subiectul tratat în articol, dorim să vă oferim o clarificări necesare privind subiectul în discuție.
Vă rugăm să acordați acestei solicitări atenția cuvenită și să oferiți posibilitatea publicării dreptului la replică, conform standardelor profesionale și etice ale jurnalismului.
Vă mulțumim anticipat pentru colaborare,

COMM’ON The Agency

Iar acum textul integral din documentul word:

Declarație de presă

NTT DATA are un flux pozitiv de personal, cu raport dublu în favoarea noilor veniți în echipa noastră

În urma unui set de informații inexacte publicate cu privire la activitatea NTT DATA, considerăm utilă atașarea poziției exprimate de echipa noastră, în primul rând pentru o informare publică obiectivă, corectă și clară. 

Ne simțim nevoiți să respingem ferm afirmațiile care induc ideea unor schimbări masive de personal în cadrul NTT DATA. Dimpotrivă. Fluxul de personal la nivelul NTT DATA este pozitiv și datele constituie un argument concludent în acest sens: în 2023 am angajat de două ori mai mulți profesioniști care activează în echipa noastră, raportat la numărul colegilor care au ales să-și continue parcursul profesional în alte companii.  

Echipa NTT DATA este adepta relațiilor pe termen lung cu colegii care aleg să ni se alăture. Peste 320 de profesioniști sunt alături de noi, de peste 7 ani. Alți aproximativ 670 de colegi au acumulat deja o vechime de peste trei ani în companie. 

Vă comunicăm aceste date care reflectă, credem noi, mult mai corect imaginea NTT DATA. Un angajator consecvent care cultivă relații de colaborare pe termen lung, într-un domeniu competitiv și dinamic cum este industria IT. 

Rămânem conectați la realitățile pieței și luăm decizii corecte pentru ca întreaga echipă NTT DATA să urmeze un parcurs comercial pozitiv. În acest registru înscriem inclusiv decizia de a gestiona un Bench de specialitate dimensionat la sub 5% din totalul angajaților noștri.

Vorbim despre colegi care deși nu ocupă un loc în producție, din cauza unor schimbări reale și naturale din piața producătorilor auto, au primit și primesc remunerație, programe de training sau reconversie profesională, după caz, din partea angajatorului. Este o măsură a respectului pe care NTT DATA îl are față de echipă. În aceeași linie includem transparența și comunicarea onestă și responsabilă angajat/angajator. 

În interesul unei comunicări corecte și complete, subliniem că ponderea angajaților cărora compania le-a propus o soluție de încheiere amiabilă a colaborării nu depășește 2% din numărul total de angajați și colaboratori.

În încheiere, pentru a preveni formarea unui efect de tip ”fake-news”, NTT DATA își exprimă clar și fără echivoc planurile de a continua dezvoltarea departamentului EMBEDDED, la care faceți referire în articol. Modificările punctuale de personal din acest departament au la bază o stare de fapt: transformarea unei întregi piețe, așa cum am arătat și mai sus. Cu toate acestea, așteptările NTT DATA de la acest departament rămân în continuare ridicate și preconizăm o creștere sustenabilă de personal, direct proporțională cu cererile din piață, pe termen mediu și lung, concretizate în contracte și colaborări noi.

Atât am primit, atât am publicat. Fiecare cititor și fiecare angajat NTT Data va interpreta informațiile primite exact așa cum consideră.

Eu voi reveni cu informații și comentarii pe măsură ce mai primesc date concrete pe această temă.

Distribuie articolul

9 comentarii

  1. Neasumarea continua….top-down dupa cum observ.
    In filiala unde am activat eu , programe de reconversie nu au existat, ZERO.
    Cat despre programele de training pot spune ca sunt o GLUMA buna, ca sa fiu amabil. Cu ele nu te poti angaja decat eventual la Lidl/Profi la casa 🙂
    Cifrele aranjate sunt „potrivite” ca sa dea bine tot ei, in rest propaganda continua.
    P.S In trecut se vorbea de un numar de 2000 de angajati, acum vad ca au redus la vreo 1000 si ceva(din cifrele de mai sus plus sa zicem angajatii pana in 3 ani care nu pot fi atat de multi),asta inseamna „flux pozitiv de personal”? Intreb ca poate am uitat eu aritmetica de clasa a 5-a?

  2. Este exact genul de comunicat, in limnajul iliescian de lemn dar corporatist, in care compania ne spune cat de grozava este. Pai nu este, asta stie toata lumea din piata. Plus ca acum singura lor sansa este achizitia celor de la BMW care vin sa cumpere centrul NTT din Cluj. In rest este o organizatie care a ajuns la finalul existentei, ”death” dupa ciclul lui Adisez. Au trecut demult de aristocratie, pre-birocratie si acum sunt in ultima faza. Mai urmeaza ceva premieri unde se vor desfasura niste ritualuri gretoase si dupa aceea disparitia.

  3. (unpopular opinion)

    Eu nu stiu la ce raspuns te-ai fi asteptat de la NTT. Ai fi vrut sa vina un Manager/Director de la ei in fata ta sa se explice? Sincer mi se pare un raspuns corect, chiar daca e periat si imbracat frumos. Ai recunoscut singur pe Facebook, intr-un comentariu, ca nu ai interactionat cu nimeni de la NTT inainte sa publici articolul cu concedieri – Oare nu ar fi fost corect, etic si moral sa ai si versiunea lor inainte de a publica doar niste comentarii de pe reddit?
    Te rog, nu te transforma intr’un Liviu Alexa al IT-ului – nu-ti sade bine, e in total dezacord cu imaginea ta de profesionist.

    • Dragă X,
      Ar fi fost util și frumos ca răspunsul să abordeze toate subiectele și întrebările din articol, sau măcar câteva dintre ele. Și, la cum am învățat eu la școala de comunicare, acest răspuns trebuia să fie asumat de un oficial al companiei.
      Nu, nu e necesar să le cer vreo versiune înainte de a publica, din multe motive: durează ENORM până răspund (asta dacă răspund!) și oamenii care îmi scriu ar putea fi dezamăgiți că îi ignor, iar eu sunt un biet blogger pasionat de educație în piața muncii și preocupat de apărarea drepturilor oamenilor, care au o putere disproporționat de mică în raport cu corporațiile.
      Puterea de emisie și resursele de comunicare ale corporațiilor sunt infinit mai mari decât blogul meu și vocile oamenilor, așa că biata corporație are suficiente mijloace la îndemână pentru a își face cunoscută poziția oficială, mai ales dacă ar comunica inteligent, transparent și competent cu propriii angajați.
      Problema este că, în cele mai multe cazuri, corporațiile au manageri incompetenți care habar nu au să comunice și care nu conștientizează că, atunci când declanșează procese de concediere colectivă, subiectul ar putea ajunge temă de interes public și subiect major în mass media. Deci e de muncit mai ales la educarea managerilor, nu la stabilirea unor reguli absurde și absolut inutile pentru un blogger.
      Adevărul prezentat atunci când lucrurile se întâmplă și nu după luni de zile este mult mai important pentru mine decât exprimarea pătrățoasă și lemnoasă a unui punct de vedere oficial care nu răspunde aproape deloc la întrebările adresate.
      Eu scriu doar după ce primesc suficiente informații de la oameni și verific dacă oamenii ăia chiar sunt reali și lucrează acolo. Asta ar putea face și corporația: ă vadă dacă nu cumva oamenii ei au ceva de spus și sunt nemulțumiți de ceva. Dacă le-ar răspunde din timp și corect nu ar mai ajunge subiect de articol pe acest blog.

    • Din păcate, nici măcar nu este un răspuns de la NTT. Un răspuns ar fi fost un email trimis de pe o adresă @NTT și semnat la sfârșit sau, și mai bine, un document semnat și apoi scanat, trimis pe email. Așa se trimite un răspuns asumat oficial, după cum bine știu după ani de lucrat în corporații.

  4. Doru –

    Mie mi s-a parut ca e un mesaj destul de rezonabil si care reflecta cea mai probabila realitate. In articolul tau original nu s-au prezentat surse concrete care sa sustina folosirea cuvantului „[val de concedieri] in masa”. Proportional, acei ~100+ de angajati care, in teorie, au/ar fi fost dati afara, sunt ~10% din totalul de angajati, posibil si mai putin (daca dorim o analiza a potentei firmei), dat fiind faptul ca NTT colaboreaza cu o gramada de firme.

    Articolul original a dat de-nteles ca la NTT nu e nimic sigur si ca e pericol sa mergi de-acolo. Sunt sigur ca nu a fost intentia ta, dar gravitatea cuvintelor folosite dau de-nteles ca se intampla ceva foarte rau acolo. Poate asa o fii, dar nu stim precis.

    Mi se pare de cuviinta si de bun gust sa incluzi, sus, un paragraf care spune asta. Sunt sigur ca 20-30% din oamenii dati afara n-au meritat-o, dar stiu sigur ca 70%+ din majoritatea celor dati afara, in mare parte, stau degeaba, la fel cum ai spus-o si tu la inceputul articolului. Mai stiu si ca multe firme au facut eforturi extraordinare sa tina oamenii, dar nu s-a mai putut.

    Astfel, articolul original mi se pare, cel putin, problematic.

    • Ca addendum: stiu ca ai inclus (la sfarsitul articolului) un comentariu care spune ca, defapt, la NTT, o sa se faca angajati si ca e doar o restructurare, dar amandoi ca majoritatea lumii nu citeste tot articolul si isi construieste opinia dupa cateva linii din articol. Nu mi se pare corect fata de cei de la NTT si nu am nicio afiliatie cu ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *