7 specializări profitabile pentru cariera ta

Îți prezentăm șapte arii de specializare frecvent căutate de angajatori, care, odată ce le stăpânești, îți cresc valoarea în piața muncii. Acestea te vor ajuta în carieră și îți vor aduce venituri suplimentare cel puțin satisfăcătoare.
Distribuie articolul

Progresul presupune dorința de a te dezvolta, de a învăța, de a te perfecționa, iar cu cât deții mai multe abilități și competențe, cu atât valoarea pe care o poți aduce este mai mare.

Oamenii inteligenți și înțelepți știu că învățarea și perfecționarea nu se opresc odată cu terminarea universității sau cu înaintarea în vârstă. Din contră, continuă pe tot parcursul vieții.

După o documentare din mai multe surse, îți prezentăm șapte arii de specializare frecvent căutate de angajatori, care, odată ce le stăpânești, îți cresc valoarea în piața muncii. Acestea te vor ajuta în carieră și îți vor aduce venituri suplimentare cel puțin satisfăcătoare:

1. Analiza datelor

Presupune gestionarea și analizarea datelor cu ajutorul diferiților algoritmi, pentru ca rezultatul extras să ajute la luarea deciziilor de afaceri. Fiecare companie realizează o anumită prognoză, ține o evidență a datelor – fie că vorbim de cifrele de afaceri, tendințele din piață sau comportamentele de cumpărare și consum. Dacă ești pasionat de cifre, statistică, date, dezvoltarea acestei abilități ar putea fi cea mai potrivită pentru tine.

Pentru a începe o carieră în analiza datelor trebuie să ai cunoștințe în: SQL, Microsoft Excel, programare R sau Phyton, matematică, vizualizarea datelor. Și să ai o gândire critică, bineînțeles.

2. Marketing digital

Cele aproximativ 611 500 de locuri de muncă disponibile în marketing digital sunt dovada clară a dezvoltării acestei profesii din ultimii ani. Include mult mai multe pe lângă social media, de aceea trebuie să înveți: SEO & SEM, analiza datelor de marketing, crearea de conținut, gestionarea rețelelor de socializare, pay-per-click și publicitatea în rețelele sociale, CRM, marketingul prin e-mail, comunicare, storytelling, precum și abilități grafice. 

3. Software development

Deținerea unor abilități de software development poate constitui un avantaj în carieră, locurile de muncă din acest domeniu fiind printre cele mai bine plătite. Se estimează o creștere a numărului acestor specialiști cu 22% până la sfârșitul anului 2029.

Printre instrumentele și tehnologiile pe care trebuie să le cunoști sunt: limbaje de programare – C, C++, Java, Phyton, structura și algoritmul datelor, bazele rețelei de calculatoare, proceduri de testare, sisteme de operare, platforme cloud. 

4. Design grafic

Complementar marketingului digital, design-ul grafic joacă un rol foarte important. Fiecare companie are nevoie de o identitate vizuală, de un logo unic, de bannere pentru website și social media, de anumite ilustrații și nu numai.

Pentru a fi un bun designer grafic nu e nevoie de vreo diplomă, ci doar de cunoașterea instrumentelor și programelor de grafică Adobe (Photoshop, Flash, Illustrator, Coral Draw, InDesign, Canva), cunoștințe despre teoria culorilor și tipografie, creativitate, gust pentru ilustrație și buna gestionare a timpului. 

5. Content writing și Copywriting

Două profesii care în prezent sunt printre cele mai căutate în domeniul marketingului. Pentru a scrie un text sau mesaj eficient și puternic, cu siguranță ai nevoie de abilități foarte bune de scriere astfel încât să reușești să captezi atenția diferitelor categorii de public. Poți acoperi o paletă largă de conținut, de la e-mail-uri și articole de blog până la cataloage, comunicate de presă sau prezentări de produse.

Dacă dorești să te îndrepți înspre una dintre cele două trebuie să ai: un vocabular bogat, plăcerea de a citi, abilități bune de scris și cercetare, creativitate, originalitate, cunoștințe SEO și rețele sociale, cunoștințe despre instrumentele de bază (Grammarly, Ahrefs, SEM Rush etc), cunoștințe despre comportamentul consumatorilor și psihologie, abilități de editare și corectare. 

6. Web Design

Indiferent dacă e vorba de o companie mică sau una mare, fiecare are nevoie de vizibilitate în mediul online prin intermediul unui site web sau al unei alte platforme. De aceea, web designerii sunt căutați în piața forței de muncă, existând peste 40.000 de locuri de muncă în acest domeniu.

Pentru a începe o carieră în web design ai nevoie de: cunoașterea HTML și CSS, cunoașterea unui limbaj de programare (C++, Python, JavaScript), administrarea serverelor web, CMS și SEO, gestionarea eficientă a timpului, cunoștințe de UI și UX.

7. Design UI/UX

Pentru că 91% dintre persoane folosesc Internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, interfața site-ului, funcționalitatea și experiența pe care o are utilizatorul sunt foarte importante. Responsabilitatea unui designer UI/UX constă în a se asigura că vizitatorii și utilizatorii unui site web sau aplicații au o experiență pozitivă, cu un nivel ridicat al calității când interacționează cu acestea. Se implică în dezvoltarea produsului, creionarea personalității, identificarea anumitor soluții potrivite pentru publicul căruia i se adresează, iar mai apoi creează prototipuri, testează și îmbunătățește sau modifică anumite aspecte.

Dacă dorești să fii designer UI/UX trebuie să ai cunoștințe în programe precum Sketch, Invision Studio, Webflow, Azure, Balsamiq, în înțelegerea dezvoltării aplicațiilor, inclusiv în cunoașterea limbajelor precum JavaScript, CSS și HTML, dar și dezvoltarea unor abilități de codificare, abilități de comunicare și design. 

***

Pe lângă aceste specializări tot mai prețioase în piața muncii, angajatorii iau în considerare din ce în ce mai mult abilitățile soft ale unui candidat.

Pentru unele persoane, o parte din abilitățile soft sunt înnăscute (bun comunicator, gândire analitică, organizarea și gestionarea timpului eficiente, capacitatea de a se adapta). Dar pentru alții, dezvoltarea și perfecționarea abilităților soft poate fi mai dificilă.

Abilitățile soft nu sunt doar utile la locul de muncă, ci sunt în general valoroase. Aceleași abilități care le permit oamenilor să-și îndeplinească rolul în ierarhia companiei și să se dezvolte în carieră îi ajută să construiască relații interpersonale bune.

Ca să-ți dezvolți și să îți perfecționezi aceste caracteristici e musai să soliciți feedback și să ieși din zona de confort.

Tu în care dintre cele șapte arii de specializare performezi? Pe care dintre ele ai dori să o stăpânești?

***

Am scris acest articol împreună cu colega mea Izabella Lukacs, din echipa minunată cu care lucrez la toate proiectele Hacking Work și la SPOR – Școala Pentru Oameni Responsabili.

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *