
Am luat o decizie foarte clară: dacă vreodată îmi voi cumpăra un camion, acela va fi un Volvo. Nu mă interesează performanțele tehnice, deși sunt convins că nordicii stau foarte bine și la acest capitol, dar țin să îmi exprim admirația pentru expresivitatea, ingeniozitatea, curajul și simplitatea ideilor echipei de marketing a concernului suedez. Este al treilea articol pe care băieții ăștia mă obligă să îl scriu despre ei, după cel cu adorabilul șoricel Charlie și cel cu simpaticul tehnician Roland, ăla de-și pune mereu și cu orice ocazie capul la contribuție spre binele companiei.
De data asta, băieții de la Volvo au vrut să arate ce poate camionul lor mediu, cred că varianta de 7,5 tone, dacă greșesc este oricum până în 12 tone. Și au recreat impecabil într-un spațiu închiriat și perfect izolat ambianța, atmosfera și spectacolul faimoasei curse cu tauri de la Pamplona. Au adus și câțiva eroi dispuși la cascadorii, au vopsit camionul propriu în roșu transformându-l în țintă și au demonstrat versatilitatea, adaptabilitatea și manevrabilitatea autovehiculului pe diverse tipuri de suprafețe, acesta scăpând neatins după o urmărire amețitor de ritmată. La volan s-a aflat Rob Hunt, un faimos realizator de cascadorii care se ocupă și de momentele de acest gen din filmele cu James Bond.
Publicat pe 9 octombrie, filmulețul a adunat deja 1,5 milioane de vizualizări și o mulțime de noi fani pentru marca auto nordică. Dar i-a pus pe cei de la Volvo și în conflict cu o mulțime de organizații de protecție a animalelor, care condamnă realizarea acestui spot. Folosirea animalelor este discutabilă, dar nu îmi doresc să transform postarea într-o dezbatere similară celei a maidanezilor. Cert este că nu se observă ca vreun animal să aibă de suferit, că tradiția de la Pamplona este și ea foarte disputată, dar nu se poate contesta că ea aduce beneficii economice și de notorietate majore acelei regiuni.
Luați de savurați emoția, tensiunea și spectacolul unei curse cu tauri filmate impecabil și răspundeți dacă vreți la întrebarea: care credeți că este produsul românesc pentru care ar merge făcută o reclamă similară?