Branding: bătălia începe din curtea proprie

Definiții: Brand înseamnă nume plus reputație, adică transcrierea fidelă și completă a modului în care o companie, un individ, un produs sau serviciu este perceput de publicurile sale relevante. Brandul (reputația, prestigiul) se construiește cu efort, în ani de muncă și migală și se compromite (distruge) ușor și rapid prin prostie, neatenție, lăcomie sau indiferență.…

Details

Nea Mișulică face compot din Apple

Cu câteva săptămâni înaintea Crăciunului lui 2010, Nenea Mișulică, mare patron prezent câțiva ani la rând în Topul 500 Forbes, s-a mutat în noua sa locuință, o vilă uriașă cu trei nivele construită pe dealul din centrul orașului-capitală a unui județ din nordul țării. Investiție mare și plină de fițe, omul era pasionat de tehnologie…

Details

SângeorzTV: numa-ncet ecvărtaizing

La Sângeorz în județul Bistrița timpul a stat în loc, spotul de 30 de secunde este istorie antică, pauza de reclamă durează probabil mai mult decât emisiunile în sine, iar publicitatea televizată este excepțional de democratică prin conținut și stil, fiind ușor de înțeles și de asimilat nu numai pentru orice persoană cu retard mental,…

Details

Mercador vorbește bine și pe înțelesul fetelor

Oamenii isteți din echipa care promovează Mercador și-au dat seama rapid că primele lor reclame vorbeau doar cu bărbații (bormașina, bicicleta, mașina, garsoniera). S-au repliat iute și au scos la paradă pe televiziuni încă trei clipuri, de data asta cu destinatar feminin. Au păstrat umorul, naturalețea situațiilor, personajele haioase, simplitatea scenariului și a filmării (două, maxim…

Details

Nea Ionică, espert în Manelegement

Ionică este unul dintre patronii români cu care am avut ocazia să mă intersectez în cariera mea profesională. Și este poate cel mai spectaculos și mai savuros dintre cei trei proprietari români de afaceri pe care i-am ales ca personaje ilustrative pentru conceptul de Manelegement. Ionică este un Nouveau Riche – Village Edition, unul dintre…

Details

Gyuri Pascu, credit neperformant de la OTP

OTP Bank este echivalentul maghiar al CEC și desfășoară de multă vreme activități de retail bancar în România. Până acum, această bancă nu și-a comunicat mesajul comercial prin spoturi difuzate la televiziuni naționale, dar de câteva zile difuzează un spot care îl are în prim plan pe Ioan Gyuri Pascu (voce și personaj grafic). Teoretic,…

Details

Ce faci, dulceață? Unde te-ai ascuns?

Foarte mult mi-a plăcut acest headline al campaniei outdoor cu care produsele Arovit s-au făcut remarcate anul trecut, în zona Clujului. Compania producătoare a acestor conserve, cu sediul în capitala Transilvaniei, a închiriat pentru câteva luni mai multe panouri stradale la intrările în oraș care se bucură de trafic auto intens și a obținut un efect…

Details

Ce caută tarabele cu vechituri la Mall?

Ești marketer la Iulius Mall Cluj și treaba ta este să aduci tot mai mulți vizitatori-cumpărători în complexul comercial. Ai auzit sau ai citit tu undeva că una dintre metode este să organizezi mereu evenimente. Corect. Ceea ce nu ai înțeles încă este că aceste evenimente trebuie să fie relevante, interesante, utile pentru publicul pe…

Details

Zânul: șapte ani de magie

Deși pare greu de crezut, Zânul a împlinit deja șapte ani de când a apărut prima oară în public și s-a transformat în ambasadorul unic, simpatic și eficient al Băncii Transilvania. Publicitarii scorțoși, analiștii gomoși și concurenții fricoși l-au considerat, la apariția sa în 2006, o mare eroare de comunicare, o glumă foarte riscantă cu…

Details

Garda Medievală servește patria. Cu pită, ceapă și muștar.

Astăzi vorbim despre cum o idee creativă frumoasă, generoasă și eficientă (în alte cazuri) se transformă în eșec, deoarece este executată prost, superficial, fușerit, de ochii lumii. Este vorba despre Garda Medievală din centrul istoric al Brașovului, o inițiativă lansată acum de trei ani de Consiliul Județean Brașov și care, din câte știu, continuă și…

Details

O nouă măgărie tip Caritas: vivaSMS

De câteva săptămâni s-a declanșat o epidemie de mesaje tip Spam, derulată prin e-mail, Facebook, mica publicitate și mesaje scrise telefonice, prin care se promovează o nouă escrocherie tipic românească, la care, tot tipic românesc, s-au înhămat deja mulți cetățeni naivi, inculți sau pur și simplu imbecili. Mesajele transmise promovează cu entuziasm posibilitatea clasică a…

Details

Bancul cu comunicarea internă

Bancul nu îmi aparține, l-am primit acum mulți ani prin e-mail, dar mi s-a părut atât de tare și totodată atât de definitoriu pentru modul în care se face comunicarea în interiorul multor companii românești, încât l-am pus bine într-o arhivă personală. Povestea conține exemple perfecte pentru majoritatea erorilor pe care o companie le poate…

Details

Inbound marketing cu șoricelul Charlie

Băieții cu marketingul de la Volvo au publicat recent pe Youtube acest clip, care a adunat peste 3 milioane de vizualizări într-o săptămână. Este exemplul perfect de succes pentru o campanie de publicitate creatoare de BUZZ, Volvo câștigând prin acest spot awareness, simpatie, credibilitate și încredere prin promovarea cu o idee originală a unor noi…

Details